Projekty należy przesyłać na adres mailowy Biura Marketingu i Rozwoju Marki: promocja@sgh.waw.pl
Księga znaku
W Księdze znaków SGH zawarte są informacje dotyczące zasad wykorzystania znaków SGH. Uzupełnienie Księgi znaku SGH stanowią wzory akcydensów.
Logo uczelni
Stosowanie logo w projektach graficznych
- logo SGH może być stosowane tylko na jednolitym tle,
- wielkość pola ochronnego zależy od wielkości oraz rodzaju znaku – jego szerokość dla każdego rodzaju logotypu oraz herbu została określona w księdze znaku,
- minimalne wielkości logotypów po wydrukowaniu zostały określone w księdze znaku oraz poniżej, w częściach opisujących poszczególne znaki
- w przypadku użycia logo w pobliżu krawędzi użytku, pole ochronne musi się znaleźć na nim w całości,
- kolor podstawowy logo to Pantone 7474C; CMYK: C=96, M=9, Y=32, K=29; RGB: R=0, G=116, B=129; HTML:#007481; Dopuszczalnym kolorem jest również biały,
- w przypadku umieszczania logotypu w Internecie, uprzejmie prosimy o dopilnowanie, aby był on wyraźny, miał rozdzielczość co najmniej 72 ppi, używany był na jednolitym tle oraz w bezpiecznej odległości od innych obiektów (z zastosowaniem pola ochronnego). Prosimy również o dopilnowanie proporcji przy zmianie wielkości logotypu.
- Logo SGH – wersja podstawowa
Podstawowym elementem identyfikacji jest akronim (skrót) nazwy uczelni – SGH. Jego zapis graficzny stanowi logotyp. Jest to podstawowa forma identyfikacji, stosowana w większości sytuacji, w komunikacji ogólnej oraz potocznej komunikacji werbalnej.
Użycie określonych wielkości logo zapobiega deformacji znaku SGH oraz zapewnia jego czytelność. Wielkość minimalna logo w wersji podstawowej:
- papier A4 – szerokość 28 mm,
- papier A5 – szerokość 9,8 mm,
- wizytówki – szerokość 17,3 mm,
- wielkość minimalna – szerokość 8 mm.
Dostępne pliki:
- plik EPS – przeznaczony do druku i użycia w programach graficznych,
- plik PNG – z przezroczystym tłem, przeznaczony do użycia na stronach internetowych i programach biurowych,
- plik JPG – z białym tłem, przeznaczony do użycia na stronach internetowych i programach biurowych.
- Logo z pełną nazwą uczelni
Logo z pełną nazwą uczelni przeznaczone jest do stosowania na materiałach wizerunkowych, promocyjnych oraz w sytuacjach, w których logo występuje na tle innym niż białe.
Dostępne pliki:
- plik EPS – przeznaczony do druku i użycia w programach graficznych,
- plik PNG – z przezroczystym tłem, przeznaczony do użycia na stronach internetowych i programach biurowych,
- plik JPG – z białym tłem, przeznaczony do użycia na stronach internetowych i programach biurowych.
Wielkość minimalna logo z pełną nazwą uczelni:
- logo w przezroczystym polu – szerokość 12 mm.
- logo w zielonym polu – szerokość 16 mm.
- Godło SGH
Godło stosowane jest przez rektora i najwyższe władze uczelni w sytuacjach oficjalnych. Może być używane w uczelnianych dokumentach prawnych.
Godło uczelni jest zastrzeżonym Wspólnotowym Znakiem Towarowym i korzysta z ochrony prawnej na terenie wszystkich krajów Unii Europejskiej.
Minimalna średnica godła – 28 mm.
Dostępne pliki:
- plik EPS – przeznaczony do druku i użycia w programach graficznych,
- plik PNG – z przezroczystym tłem, przeznaczony do użycia na stronach internetowych i programach biurowych,
- plik JPG – z białym tłem, przeznaczony do użycia na stronach internetowych i programach biurowych.
- Wykorzystanie logo w serwisach internetowych
Strony na serwerze SGH mają standardową szatę graficzną, w której logo jest automatycznie umieszczone w odpowiednim miejscu. Edytor strony nie musi występować o zgodę na korzystanie z logo uczelni, chyba że chce je umieścić ponownie w treści strony.
W przypadku indywidualnych stron, umieszczanych w serwisach zlokalizowanych poza serwerami SGH, właściciel strony musi wystąpić do Biura Marketingu i Rozwoju Marki o zgodę na wykorzystanie logo. Aby uzyskać zgodę na wykorzystanie logo SGH, jednostka lub organizacja musi podać adres, pod którym znajduje się jej serwis, a także wskazać w której jego części ma być zlokalizowane logo. Wówczas Zespół Promocji przygotowuje plik GIF lub JPG z logo SGH w odpowiedniej wersji kolorystycznej, we właściwym rozmiarze i ewentualnie z przeźroczystym tłem oraz przenikaniem tonalnym koloru logo w odpowiedni kolor tła strony. Plik taki należy umieścić we właściwym katalogu, wpisać odpowiednie parametry w kodzie strony i poinformować o tym Biuro Marketingu i Rozwoju Marki. Dopiero po zatwierdzeniu sposobu prezentacji logo na stronie i stwierdzeniu pełnej zgodności ze standardami graficznymi SGH, udzielana jest ostateczna zgoda na wykorzystanie logo.
Biura Marketingu i Rozwoju Marki może odmówić udzielenia zgody, np. w sytuacji, gdy treści strony są niestosowne na gruncie akademickim lub w kontekście SGH, albo gdy szata graficzna strony prezentuje bardzo niski poziom lub też uniemożliwia czytelną prezentację logo SGH.
Twórca strony powinien najpierw przygotować jej szablon graficzny, a dopiero później występować o zgodę na wykorzystanie w nim logo. Jeśli nie będzie żadnych przeciwskazań, Biura Marketingu i Rozwoju Marki przygotuje i prześle plik graficzny gotowy do umieszczenia we wskazanym miejscu w serwisie wnioskodawcy.
Zabrania się pobierania logo SGH z istniejących już stron lub z serwisu SGH i umieszczania go we własnym serwisie. Należy pamiętać o tym, że każdorazowe wykorzystanie logo uczelni wymaga uzyskania zgody i pozytywnej opinii co do sposobu zastosowania znaku firmowego SGH. Raz udzielona zgoda nie oznacza, że logo można stosować w innych sytuacjach. Np. zgoda na użycie logo na plakacie nie oznacza, że można tego samego logo użyć w dowolny sposób na stronie internetowej.
- Typografia
Font podstawowy
Fonty firmowe to rodzina fontów Open Sans. Konsekwentne stosowanie czcionek zaleca się do wszystkich typów materiałów: druków akcydensowych, materiałów promocyjnych, pism i prezentacji biurowych, stron internetowych itp.
Przy tworzeniu przekazu należy dbać o jego czytelność. Hasła i tytuły powinny być pisane zdecydowanie większym krojem niż pozostałe bloki tekstowe. Do składu tekstów na białych i jasnych tłach należy korzystać z fontu w odmianie Light.
Na tłach ciemnych i w kontrze stosuje się odmianę Regular.
Typografia uzupełniająca
W przypadku tekstów długich należy stosować fonty uzupełniające PT Serif. Jest to rodzina fontów szeryfowych zaprojektowana do składu dłuższych tekstów.
Szczegóły zastosowań przedstawione są w rozdziałach Księgi znaku SGH.
- Nazwa uczelni
Oficjalną nazwą uczelni jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, a oficjalnym skrótem – SGH.
W tekstach anglojęzycznych używamy nazwy: SGH Warsaw School of Economics.
„Szkoła Główna Handlowa w Warszawie” oraz skrót „SGH” są zastrzeżonymi Wspólnotowymi Znakami Towarowymi i korzystają z ochrony prawnej na terenie wszystkich krajów Unii Europejskiej.
- Firmowa stopka mailowa
Stopka mailowa dostępna jest do pobrania na stronie „zarządzanie kontem” – zakładka „stopka mailowa”. Po kliknięciu w generator stopki, zostanie ona wysłana wraz z instrukcją na adres służbowy pracownika. Można dodać brakujące informacje, prosimy jednak o utrzymanie wyjściowego formatowania.
- Prezentacje multimedialne
Zachęcamy do korzystania z wzorców stylistycznych prezentacji SGH.
Otwierając funkcję „nowy slajd” na pasku narzędzi można wybrać jeden z przygotowanych szablonów.
Poniżej plik PowerPoint w wariancie 16:9
Przykładowe zastosowanie szablonów prezentacji ogólnej:
Biuro Marketingu i Rozwoju Marki
e-mail: promocja@sgh.waw.pl