Skład Rady Uczelni:
Radę Uczelni SGH tworzą osoby, o których mowa w § 54 ust.1 statutu SGH, przyjętego uchwałą nr 499 Senatu SGH z 29 maja 2019 r., z późn. zm. W jej skład wchodzą osoby powołane na posiedzeniu Senatu SGH w listopadzie oraz w grudniu 2020 r.:
1. Członkowie reprezentujący wspólnotę uczelni:
- prof. dr hab. Anna Karmańska powołana uchwałą nr 53 Senatu SGH z 16 grudnia 2020 r.
- dr Stanisław Kluza powołany uchwałą nr 55 Senatu SGH z 16 grudnia 2020 r.
- Małgorzata Franczuk - przewodnicząca Samorządu Studentów SGH na kadencję 2024/2025
2. Członkowie spoza wspólnoty uczelni:
- dr Jacek Bartkiewicz powołany uchwałą nr 52 Senatu SGH z 16 grudnia 2020 r.
- prof. Marcin Kacperczyk powołany uchwałą nr 54 Senatu SGH z 16 grudnia 2020 r.
- Ewa Malinowska-Grupińska powołana uchwałą nr 50 Senatu SGH z 16 grudnia 2020 r.
- Małgorzata Mejer powołana uchwałą nr 39 Senatu SGH z 25 listopada 2020 r.
- Izabela Olszewska powołana uchwałą nr 40 Senatu SGH z 25 listopada 2020 r.
- Anna Potocka-Domin powołana uchwałą nr 51 Senatu SGH z 16 grudnia 2020 r.
Przewodniczący Rady Uczelni SGH:
Senat powierzył funkcję przewodniczącego Rady Uczelni SGH dr. Jackowi Bartkiewiczowi – uchwałą nr 56 Senatu SGH z 16 grudnia 2020 r.
Zadania Rady Uczelni SGH
(Wyciąg ze statutu SGH przyjętego uchwałą nr 499 Senatu SGH z 29 maja 2019 r., z późn. zm. (§ 55):
1. Do zadań Rady Uczelni należy:
1) opiniowanie projektu strategii Uczelni;
2) opiniowanie projektu statutu;
3) monitorowanie gospodarki finansowej Uczelni;
4) monitorowanie zarządzania Uczelnią;
5) wskazywanie kandydatów na Rektora, po zaopiniowaniu przez Senat;
6) opiniowanie sprawozdania z realizacji strategii Uczelni;
7) na wniosek Rektora opiniowanie programów studiów o profilu praktycznym;
8) wyrażanie zgody na wykonywanie przez Rektora dodatkowego zajęcia zarobkowego;
9) podejmowanie decyzji w sprawie przyznania Rektorowi dodatku zadaniowego na zasadach, o których mowa w art. 138 ust. 3 ustawy;
10) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie i statucie;
11) wyrażanie opinii w sprawach przedłożonych przez Rektora.
2. W ramach monitorowania gospodarki finansowej Rada Uczelni:
1) opiniuje plan rzeczowo-finansowy;
2) zatwierdza sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego;
3) zatwierdza sprawozdanie finansowe;
4) dokonuje wyboru firmy audytorskiej do badania sprawozdania finansowego Uczelni;
5) wyraża zgodę na dokonanie czynności prawnej w zakresie rozporządzenia składnikami aktywów trwałych Uczelni, w rozumieniu przepisów o rachunkowości, oraz dokonanie czynności prawnej w zakresie oddania tych składników do korzystania innemu podmiotowi, na okres dłuższy niż 180 dni w roku kalendarzowym, w przypadkach gdy wartość rynkowa tych składników albo wartość rynkowa przedmiotu czynności prawnej przekracza kwotę 2 000 000 zł;
6) opiniuje prowizorium budżetowe na dany rok;
7) opiniuje plany inwestycyjne;
8) wyraża opinie w innych sprawach przedłożonych przez Rektora.
3. W ramach wykonywania zadań Rada Uczelni może żądać wglądu do dokumentów Uczelni.
4. Rada Uczelni składa Senatowi na jego pierwszym posiedzeniu w nowym roku akademickim roczne sprawozdanie z działalności.
5. Przewodniczący Rady Uczelni wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do Rektora, z zastrzeżeniem przepisów ustawy.
Biuro Rektora
Zespół Organizacji i Legislacji
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
budynek G: pok. 148
tel.: 22 564 9992
e-mail: zl@sgh.waw.pl