Poniżej prezentujemy spis wybranych monografii i artykułów opublikowanych przez pracowników Instytutu Zarządzania.
PUBLIKACJE 2024 r.
- „Doświadczenie klienta i użytkownika elementem innowacyjnych modeli biznesowych – perspektywa startupów”, Szuszkiewicz, A., Twardzik, M., & Lubowiecki-Vikuk, A., Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, (196), 107–122.
- „Green HRM jako sposób na zrównoważony rozwój”, Bętlewska, J., Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, (196), 149–159.
- „i5 – dydaktyka skierowana na rozwój zrównoważonego przywództwa”, Pietrzak, M., Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, (197), 153–164.
- „Innowacje w przedsiębiorstwie zrównoważonym”, Bojewska, B., Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, (197), 179–190.
- „Postrzeganie koncepcji zielonego HR przez menedżerów i pracowników działów personalnych”, Tabor-Błażewicz, J., Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, (196), 137–148.
- „Przejawy odpowiedzialnego zarządzania w przedsiębiorstwach finansowych - doniesienie z badań”, A. Sopińska, S. Gregorczyk, Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, (196), 81-92.
- „Responsible Management and Sustainable Consumption: Creating a Consumer and Enterprise Social Responsibility Index”, red. P.Wachowiak, A. Dąbrowska, M. Zajkowska, C. Sołek-Borowska, Routledge, 2024
- „Rozwój nowych produktów – ciągłość i zmiany”, Trocki, M., & Pojda, M., Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, (197), 165–178
- „Społeczna odpowiedzialność biznesu a odpowiedzialne zarządzanie dla zrównoważonego rozwoju”, Sołek-Borowska, C., Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, (197), 97–106.
- „Strategiczna orientacja na odpowiedzialność społeczną i środowiskową. Wyniki badań empirycznych”, Mierzejewska, W., & Gregorczyk, S., Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów , (197), 107–119.
- „Zielone kompetencje jako element koncepcji zrównoważonego rozwoju”, Ziółkowska, M., Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, (196), 161–170.
- „Zrównoważone otwarte innowacje w kontekście interesariuszy i modelu współpracy”, Zajkowska, M., Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, (197), 191–201.
- „Zrównoważone przedsiębiorstwo – krytyka podejścia”, Winch, S., Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, (197), 71–84.
PUBLIKACJE 2023 r.
- „Critical reflection on VUCA in tourism and hospitality marketing activities”, Lubowiecki-Vikuk A., Budzanowska-Drzewiecka M., Borzyszkowski J., Taheri B. (2023). International Journal of Contemporary Hospitality Management, 35(8), 2983–3005. https://doi.org/10.1108/IJCHM-04-2022-0479. [140/IF2022=11.1]
- „Determinants of the investments in photovoltaic micro-installations by individual users in Poland”, Dąbrowska A., Maciejczak M., Ozimek I. (2023). Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, Vol. 2, No. 2, p. 31-50; DOI:10.22630/ASPE.2023.22.2.10
- „Dojrzałość procesowa producentów oraz dystrybutorów energii elektrycznej i ciepła systemowego w Polsce”, P. Szewczyk, „Przegląd Organizacji”, 2023, nr 2, s. 51-63.
- „Działalność innowacyjna w przedsiębiorstwach rodzinnych”, A. Sopińska, P. Dziurski „Studia i Prace” KZiF, Zeszyt Naukowy 189, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2023, ISSN 1234-8872, s. 11-25
- „Działalność innowacyjna w rodzinnych grup kapitałowych”, A. Sopińska, P. Dziurski [w:] Rodzinne grupy kapitałowe. Specyfika i zarządzanie (red.) W. Mierzejewska, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2023, ISBN 978-83-8030-657-8; s. 143-164, s. 262
- „Financial Outcomes of Coopetition within Business Groups”, A. Sopińska [w:] „Business Groups and Strategic Coopetition” (red.) W. Mierzejewska, P. Dziurski, Routledge Studies in Management, Organizations and Society, New York and London, ISBN: 978-1-032-34985-5 ( hbk); ISBN: 978-1-032-34987-9 ( pbk); ISBN: 978-1-003-32477-5 ( ebk); DOI: 10.4324/ 9781003324775; First published 2023 by Routledge 605 Third Avenue, New York, NY 10158, Routledge, First published 2023, s. 123-132, s. 148.
- „Game changer – definition and classification: A Human and ChatGPT View”, A. Sopińska, A. Pierścienia, G. Pierścieniak, “Organizacja i Kierowanie”, 2023, ISSN 0137-5466
- „International Business from East to West: Global Risks and Opportunities”, red. W. Mierzejewska, P. Dziurski
- „Marketing of tourism ecosystem services in times of uncertainty: Lessons from a health tourism destination in Poland”, Lubowiecki-Vikuk A., Borzyszkowski J., Marczak M. (2023). In V.G. Gowreesunkar, S.W. Maingi, F.L.M. Ming’ate (Eds.), Management of Tourism Ecosystem Services in a Post Pandemic Context: Global Perspectives (p. 301–319), Routledge, London.
- „Models of innovative activity in family business”, A. Sopińska, “Social Entrepreneurship Review”, 3/2023, https://doi.org/10.15678/SER.2023.3.03 https://ser.uek.krakow.pl/index.php/ser/article/view/112 , s. 29–37
- „Motives and strategies of women pursuing careers in IT and HR managerial positions”, J. Tabor-Błażewicz, C. Sołek-Borowska, Central European Management Journal, 2023
- „Postawy rodziny wobec działalności innowacyjnej w przedsiębiorstwach rodzinnych”, A. Sopińska, P. Dziurski „Przegląd Organizacji” 2 (997) 2023, DOI: 1033141/po.2023.02.02; ISSN0137-7221, ISSN 2545-2622 (on- Line), s. 17-23
- „Research methodology and research model: Consumer Social Responsibility Index”, Szuszkiewicz, A. (2023). In Responsible Management and Sustainable Consumption (pp. 138-144). Routledge.
- „Responsible management functions in the eyes of the employees of Polish enterprises: between economic calculation and a moral imperative”, S. Winch, Journal of Management and Financial Sciences, nr 48/2023, s. 23-39.
- „Rozwój odpowiedzialnych wzorców konsumpcji jako stymulanta innowacji w marketingu dóbr i usług”, Szuszkiewicz, A. (2023). Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, (188), 9-24.
- „Seniors’ Trust in e-Commerce” Dąbrowska A., Ozimek I. (2023). In: Trust and digital business : theory and practice, (red.) Paliszkiewicz J. Kuanchin Ch, Markus L., Routledge Taylor & Francis Group, p. 122-136.
- „Similarities and differences in the green attitudes of consumers from different age generations. International comparisons”, Błoński K., Dąbrowska A., Shulhina L. (2023). Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, Vol. 4, p. 15030,
- „Strategie innowacji przedsiębiorstw rodzinnych”, A. Sopińska, [w:] 30 lat w naukach społecznych. Nowe myśli i idee, (red.) J. Wielgórska-Leszczyńska, M. Matusewicz, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2023, ISBN 987-83-8030-613-4, s. 467-486, s.572.
- „Tendencje na rynku pierwotnym nieruchomości w świetle zmian w strukturze użytkowania gruntów miejskich (przykład Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, ze szczególnym uwzględnieniem Katowic)”, Kudełko J., Majorek-Gdula A., Musiał-Malagó M., Rynio D., Twardzik M. (2023), Studia Śląskie tom 93, Opole, s.141-163.
- „Understanding drivers of intrafirm coopetition: perspective of corporate groups”, A. Krejner-Nowecka, W. Mierzejewska, R. Górska, M. Aluchna, P. Dziurski, Central European Management Journal, Vol. 31 No. 2, 2023 pp. 169-188.
- „Zachowania konsumentów na rynku e-zdrowia w czasie pandemii COVID-19”, Dąbrowska A., Szalonka K. (2023). SGH, Warszawa, ss. 1-108.
PUBLIKACJE 2022 r.
- „Analiza finansowa z perspektywy HR Business Partner”, K. Kreczmańska-Gigol, T. Gigol, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2022
- „Case Studies on Innovative Firms”, P. Dziurski, W. Mierzejewska, A. Sopińska, P. Wachowiak [w:] Critical Perspectives on Innovation Management: The Bright and Dark Sides of Innovative Firms, (red.) Patryk Dziurski, Routledge Advances in Management and Business Studies, Routledge, New York and London, ISBN: 978-1-032-06785-8 (hbk); 978-1-032-06785-6 (pbk); 978-1-032-20384-1 (ebk); DOI: 104324/9781003203841, 2022, s. 115-136, s. 159
- „Communication and Marketing in the Fight Against Racism in the Sports Context: A Theoretical Reflection on European Football”, Sousa B.B., Magalhães F.C., Pedreiro A.T., Santos V.R., Lubowiecki-Vikuk A. (2022). In F. Özsungur (Ed.), Handbook of Research on Digital Violence and Discrimination Studies (p. 333–351), IGI Global. http://doi:10.4018/978-1-7998-9187-1.ch016.
- „Economic imperatives of financialization of agricultural commodity markets”, Hrabynska I., Kosarchyn M., Dąbrowska A. (2022). Agricultural and Resource Economics-International Scientific E-Journal, Vol. 8, No 3, p. 5-25, DOI:10.51599/are.2022.08.03
- „Managing Innovation in the Context of the Bright and Dark Sides of Innovation - Conclusions from the Study”, P. Dziurski, W. Mierzejewska, A. Sopińska, P. Wachowiak [w:] Critical Perspectives on Innovation Management: The Bright and Dark Sides of Innovative Firms, (red.) Patryk Dziurski, Routledge Advances in Management and Business Studies, Routledge, New York and London, ISBN: 978-1-032-06785-8 (hbk); 978-1-032-06785-6 (pbk); 978-1-032-20384-1 (ebk); DOI: 104324/9781003203841, 2022, s. 137-153, s. 159
- „Medical tourism experience”, Lubowiecki-Vikuk A. (2022). In D. Buhalis (Ed.), Encyclopedia of Tourism Management and Marketing (p. 173–176), Vol. 3, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, UK and Northampton, MA, USA. https://doi.org/10.4337/9781800377486.medical.tourism.experience.
- „Percepcja otoczenia zewnętrznego, a strategia innowacji przedsiębiorstwa”, A. Sopińska (2022), „Przeglądzie Organizacji” 2/2022,Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa (TNOiK); ISSN 0137-7221, s. 3-11
- „Przedsiębiorstwo hybrydowe- perspektywa praktyków”, A. Sopińska, A. Tomaszewski, „Studia i Prace” KZiF, Zeszyt Naukowy nr 183/2022, Oficyna Wydawnicza SGH, ISSN1234-8872, s. 33-45.
- „Społeczna odpowiedzialność konsumenta w czasie pandemii. Badania międzynarodowe”, A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2022
- „Strategia organizacji w kontekście wdrożeniowym”, A. Sopińska, W. Mierzejewska [w:] Wdrażanie strategii przez projekty, (red.) E. Bukłaha, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, Warszawa 2022, ISBN978-83-8030-485-7, s. 73-95, s. 320.
- „The Economics of Digital Shopping in Central and Eastern Europe”, Grabiwoda B., Mróz B., Cambridge University Press, Cambridge-New York 2022.
- „The essence of innovation and innovation management”, A. Sopińska [w:] Critical Perspectives on Innovation Management: The Bright and Dark Sides of Innovative Firms, (red.) Patryk Dziurski, Routledge Advances in Management and Business Studies, Routledge, New York and London, 2022, ISBN: 978-1-032-06785-8 (hbk); 978-1-032-06785-6 (pbk); 978-1-032-20384-1 (ebk); DOI: 104324/9781003203841, s. 5-23, s. 159
- „Trends and Segmentation of Medical Tourism: An Approach to Reproductive Tourism”, Sánchez M., Sousa B., Veloso C., Lubowiecki-Vikuk A. (2022). In Abreu A., Liberato D., Garcia Ojeda J.C. (Eds.), Advances in Tourism, Technology and Systems. Smart Innovation, Systems and Technologies (p. 223–233), Vol. 293, Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-19-1040-1_19.
- „Wdrażanie strategii przez projekty”, red. E. Bukłaha, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2022.
- „Wyzwania kierowania ludźmi w systemie hybrydowej organizacji pracy”, red. J. Tabor-Błażewicz, H. Rachoń, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2022
PUBLIKACJE 2021 r.
- „Challenges and prospects of project management education in Poland in the European context” [w:] Proceedings of the International Scientific and Practical Conference ‘Challenges and Prospects for International Business and Higher Education Development’, E. Bukłaha, University of Lviv, Ukraine 2021, Publisher Lviv SPOLOM
- „Consumer shopping behaviours on social media platforms: Trends, challenges, business implications”, Mróz B., w: Disruptive platforms. Markets, ecosystems, and monopolists, ed. by T. Doligalski, M. Goliński and K. Kozłowski, Routledge, Abingdon-New York 2021.
- „Dobrostan pracowników. Koncepcje, zadania, wyniki badań”, J. Tabor-Błażewicz, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2021
- „Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy - COVID 19 and the Economy: Impact on Business, Academia, Government & People”, red. M. Wojtysiak-Kotlarski, P. Pietrasieński, współautorzy: M. Wojtysiak-Kotlarski, M. Pietrzak, P. Pietrasieński, E. Pawęta, M. Wajda, A. Domańska, R. Kasprzak, A. Tomaszewski, M. Ziółkowska, K. Rokosz, Wydawnictwo Naukowe Scholar, ISBN 978-83-66849-44-0, 1-129, 2021
- „Handbook of sustainable development and leisure services”, Lubowiecki-Vikuk A., de Sousa B.M.B., Đerčan B.M., Leal Filho W. (Eds.), (p. 1–20), Springer International Publishing, Cham. https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-59820-4.”HR Business Partner. Organizacja, kultura, społeczeństwo”, S. Winch, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2021
- „Knowledge Sharing in Teams Making Strategic Decisions in Companies – The Results of Research Carried Out in the Furniture Industry in Poland”, A. Sopińska, A. Glińska-Neweś, “Problemy Zarządzania (Management Issues)”, Vol. 19, No. 2(92)/2021, e-ISSN: 2300-8792, https://doi.org/10.7172/1644-9584.92.2 https://pz.wz.uw.edu.pl/resources/html/article/details?id=225363 , s. 24 –48,
- „Kryzys COVID-19 a zachowania spółek Skarbu Państwa”, T. Gigol, K. Kreczmańska-Gigol, PTE, Warszawa 2021
- „Pandemia COVID-19, a sposób percepcji otoczenia zewnętrznego przez menedżerów największych przedsiębiorstw działających w Polsce- wyniki badań”, A. Sopińska [w:] Nauki ekonomiczne przed, w czasie i po pandemii (red.) J. Wielgórska-Leszczyńska, M. Matusewicz, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, Warszawa 2021, ISBN 978-83-8030-466-6, s. 444-462, s. 598,
- „Physical activity of children and adolescents from the Czech Republic, Hungary, Poland, and Slovakia: A systematic review”, Kantanista A., Tarnas J., Borowiec J., Elegańczyk-Kot H., Lubowiecki-Vikuk A., Marciniak M., Król-Zielińska M. (2021). Annals of Agricultural and Environmental Medicine, 28(3), 385–390. https://doi.org/10.26444/aaem/125557. [IF2021=1.603]
- „Postrzeganie kompozycji marketingowej w podmiotach podaży turystyki medycznej przez konsumentów”, A. Lubowiecki-Vikuk, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2021.
- „Responsible consumer and lifestyle: Sustainability insights”, Lubowicki-Vikuk A., Machnik A., Dąbrowska A. (2021). Sustainable Production and Consumption, Vol. 25, p. 91-101, DOI: 10.1016/j.spc.2020.08.007
- „The contribution of tourist events to local development. A case study with a sport perspective in the Post-covid-19 Era”, Dias A.R., Sousa B., Lubowiecki-Vikuk A. (2021). In A. Faganel, I. Rižnar, A. Baruca (Eds.), Impacts and Implications for the Sports Industry in the Post-COVID-19 Era (p. 107–121), IGI Global. http://doi:10.4018/978-1-7998-6780-7.ch007.
- „Zachowania konsumentów w czasie pandemii COVID-19”, B. Mróz, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2021
PUBLIKACJE 2020 r.
- „Bezpieczeństwo konsumentów na rynkach usług finansowych i społecznych”, Kasprzak R., Lubowiecki-Vikuk A. (red.) SGH, Warszawa 2020.
- „Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym”, Mróz, B. (red. naukowa), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020.
- „Does industry matter? Drivers and barriers for open innovation in high-tech and non-high-tech industries - Evidence from Poland”, P. Dziurski, A. Sopińska, “International Journal of Management and Economics”, Vol.: 56, Nr/Zeszyt:4/2020, ISSN: 2299-9701; eISSN:2299-970, s. 307-323.
- „Identification of weight control behaviors in members of Polish amateur sports clubs for gender and sexual minorities”, Lubowiecki-Vikuk A., Godlewski G. (2020). In V. Ratten, T. Hayduk (Eds.), Statistical modelling and sports business analytics (p. 75–93). Routledge, London.
- „Innovations in medical tourism against the paradigm of sustainable development background”, Machnik A., Lubowiecki-Vikuk A. (2020). In V. Ratten, J. Àlvarez-García, M. de la Cruz del Río-Rama (Eds.), Entrepreneurship, innovation and inequality: Exploring territorial dynamics and development (p. 132–160). Routledge, London. https://dx.doi.org/10.4324/9780429292583-9.
- „Innovativeness and competitiveness of Polish service enterprises under the conditions of market liberalization in the Central and Eastern Europe”, Dąbrowska A., Lubowiecki-Vikuk A. (2020). In V. Ratten (Ed.), Entrepreneurship and organizational change: Managing innovation and creative capabilities (p. 7–26). Springer, Cham. https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-35415-2_2.
- „Motivations to run among singles in management of sporting events”, Malchrowicz-Mośko E., Lubowiecki-Vikuk A. (2020). In V. Ratten (Ed.), Sport entrepreneurship: An economic, social and sustainability perspective (p. 121–133). Emerald Publishing, Bingley. https://doi.org/10.1108/978-1-83982-836-220201018.
- „Poland’s conditions of liberalisation and its impact on the service economy”, Dąbrowska A., Lubowiecki-Vikuk A. (2020). In V. Ratten (Ed.), Entrepreneurship as empowerment: Knowledge spillovers and entrepreneurial ecosystems (p. 101–110). Emerald Publishing, Bingley. https://dx.doi.org/10.1108/978-1-83982-550-720201008.
- „Pozytywne relacje interpersonalne a dzielenie się wiedzą w zespołach menedżerów najwyższego szczebla”, A. Glińska-Neweś, A. Sopińska, A. Łuka, „Studia i Materiały”, 1/2020 (32), Wydział Zarządzania UW, ISSN 1733-9758, s. 21– 33.
- „Przesłanki tworzenia innowacji w modelu otwartym, a skala zjawiska otwartych innowacji- wyniki badań”, A. Sopińska, P. Dziurski [w:] Innowacje i marketing we współczesnych organizacjach. Wybrane zagadnienia (red.) L. Bohdanowicz, P. Dziurski, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020, ISBN 978-83-8030-380-5, s. 179-194, s.446.
- „Sustainable medical tourism: Conceptual framework”, Lubowiecki-Vikuk A., Machnik A. (2020). In W. Filho, T. Wall, U. Azeiteiro, A. Azul, L. Brandli, P. Özuyar (Eds.), Good health and well-being. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals (p. 1–15). Springer, Cham. https://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-69627-0_112-1.
- „Współczesne zarządzanie - koncepcji i wyzwania”, (red.) A. Sopińska, A. Modliński, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020, s. 379, ISBN 978-83-8030-375-1.
- „Zachowania osób starszych na rynku e-usług”, Dąbrowska A., Janoś-Kresło M. Mróz B., Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020.
- „Zarządzanie kapitałem ludzkim - wyzwania”, (red.) J. Cewińska, A. Krejner-Nowecka, S. Winch, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020
PUBLIKACJE 2019 r.
- „Doskonalenie działalności projektowej organizacji”, M. Juchniewicz, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019
- „Generic behaviours of organisations in declining industries. Evidence from designated postal operators in selected CEE countries”, A. Sopińska, P. Dziurski, „Studia Oeconomica Posnaniensia”, vol. 7, no. 2/2019, ISSN 2300-5254, s. 101-121.
- „Menedżerski controlling projektów - koncepcje i wyniki badań”, E. Bukłaha, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019.
- „Motives for Creating Open Innovation in Enterprises Operating in Poland”, A. Sopińska, P. Dziurski [w:] The Future of Management Entrepreneurship, Change and Flexibility, (red.) B. Nogalski, P. Buła, Wydawnictwo UJ, Kraków 2019, ISBN 978-83-233-4845-0, s. 193-204, s. 429.
- „Paradoksy w wyborach strategicznych przedsiębiorstw branży meblarskiej w Polsce”, A. Glińska- Neweś, A. Sopińska, I. Escher, B. Józefowicz, A. Łuka, „Studia Oeconomica Posnaniensia”, vol. 7, no. 2/2019, ISSN 2300-5254, s. 38-53.
- „Potrzeby usługowe osób starszych w warunkach przemian demograficznych w Polsce”, A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, A. Lubowiecki-Vikuk, SGH, Warszawa 2019.
- „Strategic Choices of Managers of Furniture Companies on the Polish Market”, A. Sopińska, A. Glińska-Neweś, I. Escher, B. Józefowicz, A. Łuka, “Problemy Zarządzania – Management Issues”, vol. 17, no. 4(84)/2019, “Challenges in Developing Management as an Academic Discipline”. ISSN 1644-9584, s. 65-79.
- „The Elderly as Participants of the Market of Selected E-services”, Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Lubowicki-Vikuk A. (2019). Studia Periegetica, T. 26, Nr 2, s. 13-24, DOI: 10.26349/st.per.0026.01
- „The Importance of Customer Experience for Service Enterprises”, Dąbrowska A., Janoś-Kresło M. (2019). MARKETING I RYNEK, Nr 9, s. 15-25.
- „Wybór partnerów współdziałania jako jeden z elementów treści strategii relacyjnej”, A. Sopińska, „Przegląd Organizacji”, 4/2019, TNOiK; ISNN 0137-7221, s. 10-17.
PUBLIKACJE 2018 r.
- „Benefits and threats related to the functioning of Polish tourist companies against the background of the liberalisation of the services market”, Dąbrowska A., Janoś-Kresło M. (2018), European Journal of Service Management”, Vol. 25, No. 1, s. 67-72, DOI:10.18276/ejsm.2018.25-08
- „Collaborative Consumption as a Manifestation of Sustainable Consumption”, Dąbrowska A., Janoś-Kresło M. (2018). Problemy Zarządzania, T. 16, Nr 3, s. 132-149; DOI:10.7172/1644-9584.75.8
- „Destination management organizations and health tourism visual identification in Central and Eastern Europe”, Borzyszkowski J., Lubowiecki-Vikuk A., “European Research Studies Journal” 2019, vol. 22(4), s. 241–261. https://doi.org/10.35808/ersj/1508.
- „Kreatywność, a innowacyjność organizacji. Otwarte innowacje jako przejaw współkreatywności”, A. Sopińska, „Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów”, Zeszyt Naukowy nr 161/2018, ISSN 1234-8872, s. 11-27.
- „Organizacja kreatywna: teoria i praktyka”, (red.) P. Wachowiak, S. Gregorczyk, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2018
- „Otwarte innowacje. Perspektywa współpracy i zarządzania wiedzą”, A. Sopińska, P. Dziurski, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2018, ISBN978-83-8030-218-1.
- „Outsourcing w opiece zdrowotnej”, E. Bukłaha, CeDeWu, Warszawa 2018
- „Postawy wobec zarządzania wiedzą w otwartych innowacjach”, A. Sopińska, P. Dziurski, „Przegląd Organizacji” nr 7/2018, ISSN 0137-7221, s. 25-30.
- „Reklama suplementów diety – aspekty etyczne”, Dąbrowska A., Purta A. (2018). Handel Wewnętrzny, T. 1, Nr 6, s. 172-184.
- „Rodzaje sieci tworzących otwarte innowacje w Polsce”, A. Sopińska, P. Dziurski, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, 2018, ISSN:1899-3192; eISSN:2392-0041, s. 402-411.
- „Strategie współpracy w otwartych innowacjach w Polsce”, A. Sopińska, P. Dziurski, „Organizacja i Kierowanie”, nr 2 (181)/2018, ISSN 0137-5466, s. 147-158.
- „Sztuka prezentacji. Teoria i praktyka”, red. L. Jabłonowska, P. Wachowiak, S. Winch, Difin, Warszawa 2018
- „Zachowania konsumentów na rynku żywnościowych produktów tradycyjnych i regionalnych. Wyzwania dla marketingu”, Dąbrowska A. (2018). Handel Wewnętrzny Nr 3, s. 106-117.
- „Zachowania konsumpcyjne singli w Polsce”, Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Lubowiecki-Vikuk A., Słaby T., SGH, Warszawa 2018.
- „Zachowania przedsiębiorstw, a sukces w sektorach starzejących się”, A. Sopińska, P. Dziurski, „Zarzadzanie i Finanse” UG, rok 16, nr 1/2018, część 2, ISSN 2084-5189, s. 143-152.”Zagadnienie otwartych innowacji jako przedmiot zainteresowań nauk o zarządzaniu”, A. Sopińska, W. Mierzejewska [w:] XXV lat w naukach ekonomicznych (red.) R. Bartkowiak, Matusewicz, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2018, ISBN 978-83-8030-220-4, s. 389-409, s. 583.
PUBLIKACJE 2017 r.
- „Diagnosis of the phenomenon of creating open process innovations on the Polish market”, A. Sopińska [w:] Management in the time of networks, cross-cultural activities and flexible organizations, (red.) J. Teczke, P. Buła, International Management Foundation, Cracow University of Economics, Cracow 2017, ISBN: 978-83-947815-1-4, s. 275-287, s. 382.
- „Dywersyfikacja branżowa versus ekspansja geograficzna- dylemat strategiczny przedsiębiorstw z sektora MSP działających na rynku polskim”, W. Mierzejewska, A. Sopińska, „Handel wewnętrzny” 3/2017 (368) ISSN 0438-5403, s. 275-287.
- „Kompetencje osób młodych vs. osób starszych (wybrane zagadnienia)”, Dąbrowska A., Janoś-Kresło M. (2017), Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Nr 330, s. 37-47.
- „Korzyści i zagrożenia dla funkcjonowania polskich przedsiębiorstw usługowych na rynku Unii Europejskiej”, Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Piotrowski J., Szukalski S. (2017), Handel Wewnętrzny, T. 4, Nr 2, s. 84-92.
- „Modele współpracy w zakresie prac badawczo-rozwojowych w grupach kapitałowych”, W. Mierzejewska, A. Sopińska, „Organizacja i Kierowanie”, nr 2 (176)/2017, KNOiZ PAN, SGH, KZiF, ISSN 0137-5466, s.357-370.
- „Otwarte innowacje produktowe realizowane przez przedsiębiorstwa działające w Polsce. Podejście zasobowe”, A. Sopińska, W. Mierzejewska, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2017, s. 162, ISBN 978-83-8030-126-9.
- „Paradygmat otwartych innowacji w polskich realiach”, A. Sopińska [w:] Paradygmaty w naukach ekonomicznych. Wyzwania XXI wieku, (red.) R. Bartkowiak, M. Matusewicz, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2017, ISBN 978-83-8030-153-5, s. 335-351, s. 411.
- „Personal Income Tax and the Risk of Revenue Fluctuations in the European Union”, Mróz B., Sokołek M., w: „Risk Management in Public Administration” (ed. by Konrad Raczkowski), Palgrave Macmillan, 2017.
- „Polish Consumer on the Market of Fair Trade Products”, Dąbrowska A., Janoś-Kresło M. (2017), Journal of Management and Financial Sciences, Vol. 10, No 27, p 9-24.
- „Polish Consumer on the Traditional and Regional Food Market”, Dąbrowska A., Janoś-Kresło M. (2017), LAP LAMBERT Academic Publishing, s. 1-52.
- „Purchasing Behaviour of Polish Consumers in the Internet”, Dąbrowska A., Janoś-Kresło M. (2017), Economic and Environmental Studies, Vol. 17, No 2, s. 415-427.
- „Recenzja książki K. Piórkowskiej, Złożoność przywództwa strategicznego w perspektywie mikrofundamentów w zarządzaniu strategicznym”, A. Sopińska „Argumenta Oeconomica”, ISSN 1233-5835, 2017, s. 191-193.
- „Wybór partnerów do tworzenia innowacji w modelu otwartym”, A. Sopińska, W. Mierzejewska, „Studia Oeconomica Posnaniensia”, vol. 5, no.9/2017, ISSN 2300-5254, s. 123-141.
- „Wyzwania współczesnego zarządzania strategicznego”, (red.) A. Sopińska, P. Wachowiak, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2017, s. 508, ISBN 9788380301504.
- „Zarządzanie zasobami wiedzy w otwartym modelu tworzenia innowacji”, A. Sopińska [w:] Księga Jubileuszowa dla Profesor Marii Romanowskiej (red.) Z. Dworzecki, G. Leśniak-Łebkowska, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2017, ISBN 978-83-8030-149-8, s. 251-270, s. 348.
- „Zjawiska patologiczne obniżające stopień zaufania w przedsiębiorstwie”, A. Sopińska, „Organizacja i Kierowanie”, nr 2 (176)/2017, KNOiZ PAN, SGH, KZiF, ISSN 0137-5466, s. 241-252 .
.