Celem kursów jest zapoznanie słuchaczy z zasadami prowadzenia działalności zgodnej z obowiązującymi przepisami i zasadami etyki. W kursach może wziąć udział każdy, kto jest zainteresowany zdobywaniem wiedzy dotyczącej podstaw compliance w turystyce i zasad rządzących rynkiem organizatorów turystyki lub hotelarstwa.
Kursy maja na celu wsparcie osób zastanawiających się nad wdrożeniem procedury compliance w stosunku do własnego przedsiębiorstwa, a także osób zamierzających podjąć działalność w obszarze turystyki i rekreacji.
Program i ogólne informacje
Organizatorem cyklu jest Zakład Badań nad Gospodarką Turystyczną w Kolegium Gospodarki Światowej SGH.
Kursy odbywać się będą w soboty i niedziele. Prowadzone będą w formie on-line w aplikacji MS Teams lub stacjonarnie (hybrydowo) w zależności od preferencji grupy.
Cykl będzie składał się z 3 niezależnych kursów:
- Podstawy compliance w działalności organizatora turystyki
- Podstawy compliance w działalności hotelarskiej
- Praktyczny poradnik wyjazdowo-pobytowy – czyli jak w zgodzie z prawem zorganizować wycieczkę, imprezę lub pobyt turystyczny (usługi zakwaterowania).
Program każdego kursu obejmuje 12 godzin.
- Program kursów
Podstawy compliance w działalności organizatora turystyki
- Czym jest compliance, czy warto stosować zasady zgodności w turystyce?
- Compliance managerzy, sygnaliści, inspektorzy ochrony danych osobowych, czy naprawdę są nam potrzebni?
- Dostosowanie działalności organizatora turystyki do sektorowych wymogów prawnych
- Dostosowanie działalności organizatora turystyki do wymogów etycznych (obyczajowych)
- Prawne i etyczne standardy zarządzania procesem reklamacji przez organizatora turystyki
- Przeciwdziałanie i zapobieganie nadużyciom przy organizacji imprezy turystycznej (pakietu)
- Reagowanie na sytuacje nadzwyczajne, zasady kontaktów z mediami w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej
- Wybrane narzędzia compliance w działalności organizatora turystyki
- Ekonomiczna analiza prawa jako metoda wspomagająca podejmowanie decyzji w działalności organizatora turystyki
- Metody dobrej komunikacji wewnątrz i na zewnątrz organizacji
- Odpowiedzialność za produkt turystyczny - imprezę turystyczną
- Źródła wiedzy w zakresie zmian przepisów determinujących sytuację prawną organizatora turystyki- warsztat praktyczny
Łącznie kurs obejmuje 12 godzin wykładów.
Podstawy compliance w działalności hotelarskiej
- Czym jest compliance, czy warto stosować zasady zgodności w turystyce?
- Compliance managerzy, sygnaliści, inspektorzy ochrony danych osobowych, czy naprawdę są nam potrzebni?
- Dostosowanie działalności hotelarskiej do sektorowych wymogów prawnych
- Dostosowanie działalności hotelarskiej do wymogów etycznych (obyczajowych)
- Reagowanie na sytuacje nadzwyczajne, zasady kontaktów z mediami w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej
- Prawne i etyczne standardy zarządzania procesem reklamacji w ramach działalności hotelarskiej
- Informowanie o nieprawidłowościach pracy recepcji, serwisu sprzątającego, pracowników restauracji, gości hotelowych
- Wybrane narzędzia compliance w działalności hotelarskiej
- Metody dobrej komunikacji wewnątrz i na zewnątrz obiektu hotelarskiego
- Ekonomiczna analiza prawa jako metoda wspomagająca podejmowanie decyzji w działalności hotelarskiej
- Odpowiedzialność za produkt turystyczny (usługę hotelarską)
- Źródła wiedzy w zakresie zmian przepisów determinujących sytuację prawną prowadzącego działalność hotelarską- warsztat praktyczny
Łącznie kurs obejmuje 12 godzin wykładów.
Praktyczny poradnik wyjazdowo-pobytowy – czyli jak w zgodzie z prawem zorganizować wycieczkę, imprezę lub pobyt turystyczny (usług zakwaterowania)
- Źródła prawa turystyki, gdzie szukać odpowiedzi na pytania dotyczące prawidłowego prowadzenia działalności turystycznej?
- Czym jest impreza turystyczna, wycieczka, pobyt turystyczny? Kim jest turysta, pasażer, klient, konsument, odwiedzający? Jakie prawa i obowiązki przysługują tym osobom i na kim spoczywa odpowiedzialność za organizację wyjazdu?
- Organizacja wyjazdu turystycznego- wymogi, uwarunkowania i podstawy oferowania
- Działalność hotelarska (usługi zakwaterowania)- wymogi, uwarunkowania i podstawy oferowania (w tym pakietowanie i pośrednictwo)
- Pilotaż i przewodnictwo turystyczne- wymogi, uwarunkowania, podstawy oferowania
- Dostęp do terenów turystycznych i rekreacyjnych- aspekty prawne i regulaminowe
- Konsekwencje naruszeń przepisów prawa w turystyce
- Portale rezerwacyjne, media społecznościowe- jakie wymogi spełnić aby móc zgłosić swoją ofertę?
- Gdzie szukać informacji o bezpiecznym i zgodnym z prawem wypoczynku, działalności turystycznej, usłudze zakwaterowania?
- Jak bezpiecznie i zgodnie z prawem rozpocząć działalność w obszarze najmu krótkoterminowego/sharing economy? Wymogi dla hoteli, kempingów, domów pielgrzyma, itp.
- Odpowiedzialność wobec osób korzystających z usług turystycznych (turystów, członków stowarzyszeń, fundacji, pracowników, studentów, uczniów, pielgrzymów), w tym kwestia wyjazdów studenckich, harcerskich, pielgrzymkowych, itp.
- Uprawnienia przysługujące podróżnym – odszkodowania, obniżki cen, zastępcze imprezy turystyczne (w tym odpowiedzialność osoby będącej formalnym i faktycznym organizatorem wyjazdu)
Łącznie kurs obejmuje 12 godzin wykładów.
Wykładowca
Dr Dominik Borek, radca prawny, doktor nauk prawnych, wieloletni pracownik służby cywilnej, menedżer administracji publicznej. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku: prawo oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku: dziennikarstwo i komunikacja społeczna.
Terminy
Zajęcia odbędą się zgodnie z ustaleniami z daną grupą. Jest to bardzo wygodna forma, dzięki temu spotkania odbywają się w zależności od preferencji danej grupy, która deklaruje chęć udziału w danym kursie.
Opłaty
- Podstawy compliance w działalności organizatora turystyki – 450 zł
- Podstawy compliance w działalności hotelarskiej – 450 zł
- Praktyczny poradnik wyjazdowo-pobytowy – czyli jak w zgodzie z prawem zorganizować wycieczkę, imprezę lub pobyt turystyczny (usług zakwaterowania) – 350 zł
Osoby zainteresowane udziałem w kursie proszone są o wypełnienie i wysłanie formularza zgłoszeniowego oraz przesłanie skanu kopii dowodu wpłaty mailem na adres: elaw@sgh.waw.pl lub pocztą na adres:
Biuro Kolegium Gospodarki Światowej
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
Formularze rejestracyjne
Podstawy compliance w działalności organizatora turystyki
Podstawy compliance w działalności hotelarskiej
Praktyczny poradnik wyjazdowo-pobytowy
Opłaty należy dokonać na konto:
21 1240 5918 1111 0010 5518 3201
Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie
02-554 Warszawa
al. Niepodległości 162
z dopiskiem „nazwa kursu, którego dotyczy wpłata”
Warunki uczestnictwa
Zmiana terminu zajęć
Organizator zastrzega sobie prawo odwołania zajęć. W takim przypadku sekretariat danego ośrodka powiadomi każdego zainteresowanego telefonicznie lub pisemnie o zwrocie kosztów albo o zmianie terminu zajęć.
Rezygnacja z uczestnictwa
W przypadku rezygnacji z kursu w terminie krótszym niż 7 dni przed datą rozpoczęcia, koszty kursu nie zostaną zwrócone.
Zaliczenie
Warunkiem zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach oraz zaliczenie testu z wiedzy, po zakończeniu każdego z trzech niezależnych kursów.
Absolwenci kursów otrzymają świadectwo ukończenia kursu – zgodnie z procedurami SGH.
- FAQ
Kto może uczestniczyć w kursach?
W kursach może wziąć udział każdy absolwent szkoły średniej lub wyższej, kto jest zainteresowany zdobywaniem wiedzy dotyczącej podstaw compliance w turystyce i zasad rządzących rynkiem organizatorów turystyki lub hotelarstwa.Jak długo trwa kurs?
Kurs trwa dwanaście godzin zegarowych. Zajęcia odbywają się on-line lub stacjonarnie (hybrydowo) w weekendy.Jak można zapisać się na kurs?
Najpierw należy wypełnić kwestionariusz on-line. Następnie, najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem kursu należy przesłać do sekretariatu wybranej szkoły kserokopię/skan dowodu wpłaty za kurs.Gdzie można otrzymać szczegółowe informacje na temat kursów?
Najlepiej skontaktować się bezpośrednio z sekretarzem kursów mgr Elżbietą Włodyką e-mail: elaw@sgh.waw.plKto prowadzi zajęcia?
Dr Dominik Borek
Kierownik cyklu kursów
dr hab. Ewa Dziedzic, prof. SGH – Kierownik Zakładu Badań nad Gospodarką Turystyczną, Kolegium Gospodarki Światowej
e-mail: ewa.dziedzic@sgh.waw.pl
Sekretariat cyklu kursów
mgr Elżbieta Włodyka
Biuro Kolegium Gospodarki Światowej
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
02-513 Warszawa
ul. Madalińskiego 6/8
e-mail: elaw@sgh.waw.pl
godziny pracy: pn-pt 8.00-16.00
Adres korespondencyjny
Biuro Kolegium Gospodarki Światowej
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
02-554 Warszawa
al. Niepodległości 162