Podyplomowe Studia Psychologia Zarządzania dla Menedżerów
Podyplomowe Studia Psychologia Zarządzania dla Menedżerów mają na celu dostarczenie najnowszej wiedzy z zakresu psychologii oraz kształtowanie umiejętności jej wykorzystywania w zarządzaniu organizacjami w podejściu „evidence-based”.
Kompleksowe studia – integracja wiedzy naukowej z praktyką biznesową
Przekrojowy program – interdyscyplinarna wiedza i rozwijanie umiejętności
Profesjonalna kadra – jakość zapewniona przez zespół doświadczonych ekspertów
Dlaczego warto?
- Zdobycie unikatowej wiedzy z zakresu psychologii zarządzania pozwalającej zwiększyć trafność podejmowanych decyzji.
- Rozwinięcie umiejętności kluczowych w diagnozie i rozwiązywaniu problemów w najważniejszych obszarach aktywności menedżera.
- Zdobycie umiejętności pomocnych w skutecznym kierowaniu zespołami z uwzględnieniem ich specyfiki dzięki stosowaniu dostępnych narzędzi motywowania, budowania zaangażowania pracowników i wspierania ich rozwoju.
- Zdobycie wiedzy nt. radzenia sobie z przeciążeniem informacyjnym, presją wymagań i sytuacjami kryzysowymi.
- Zwiększenie szans rozwoju oraz atrakcyjności zatrudnieniowej na rynku pracy.
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia Psychologia Zarządzania dla Menedżerów polecane są:
- menedżerom wszystkich szczebli,
- osobom wykonującym zadania menedżerskie na różnych szczeblach kierowania i w zróżnicowanych jednostkach organizacyjnych (w przedsiębiorstwach, instytucjach administracji publicznej),
- osobom przygotowującym się do roli kierowniczej.
Rekomendacje
Przekazując wiedzę o mechanizmach efektywnego funkcjonowania zawodowego opartą na „dowodach”, staramy się, aby jej stosowanie w praktyce zarządzania przynosiło oczekiwanie rezultaty.
Program
Studia obejmują łącznie 174 godziny.
Cele studiów realizowane są w ramach poniższych bloków tematycznych:
PSYCHOLOGIA MENEDŻERA
- Nowe trendy w przywództwie oraz kluczowe wyzwania w zmieniającym się otoczeniu biznesowym
- Osobowość, inteligencja emocjonalna i kompetencje menedżera
- Jaki jest skuteczny menedżer?
- Personal branding – wizerunek i charyzma menedżera
- Organizowanie pracy własnej i podległego zespołu
- Art-based learning for creativity
- Design thinking – narzędzie innowacyjności
- Stres w pracy menedżera – perspektywa psychologiczna
- Poczucie sensu pracy – czym jest, dlaczego jest ważne, jak na nie wpływać
PSYCHOLOGIA MIĘDZYKULTUROWA I WPŁYWU SPOŁECZNEGO
- Psychologia wpływu społecznego
- Procesy i dynamika grupowa
- Psychologia międzykulturowa w zarządzaniu pracownikami
- Psychologia wpływu społecznego w coachingu zespołu
PSYCHOLOGIA ORGANIZACJI I PRACY
- Podejście evidence-based w zarządzaniu zachowaniami organizacyjnymi
- Psychologiczna diagnoza kompetencji pracowników
- Menedżer jako coach i mentor – warsztat
- Rola przywódcy w budowaniu zaangażowania pracowników
- Nowe formy i narzędzia rozwoju pracowników
- Przeciwdziałanie patologiom organizacyjnym
- Role menedżerskie i wyzwania kierowania zespołem pracowników
PSYCHOLOGIA EKONOMICZNA I RYNKÓW FINANSOWYCH
- Etyczne przywództwo
- Finanse behawioralne i psychologia pieniądza
- Psychologiczne modele decyzji i pułapki decyzyjne
- Technologiczne wspomaganie podejmowania decyzji
PSYCHOLOGIA STOSOWANA W PRAKTYCE (SEMINARIUM)
- Seminarium
- Praca końcowa
Kierownik studiów
Profesor nadzwyczajny w Instytucie Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, doktor psychologii. Kieruje Instytutem Kapitału Ludzkiego oraz Zakładem Zachowań Organizacyjnych. Redaktor naczelna kwartalnika „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów”. Specjalizuje się w problematyce zachowań organizacyjnych, kreatywności i innowacyjności, kompetencji i postaw wobec pracy, przywództwa, zarządzania kapitałem ludzkim, dopasowania do organizacji.
Wykładowcy
Profesor nadzwyczajny w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierownik Canadian Executive MBA Program (CEMBA) Centrum Programów MBA. Odbyła liczne staże zagraniczne m.in.: Université du Quebec à Montreal, Kanada; University of Minnesota, Minneapolis, USA; Erasmus University, Rotterdam, Holandia. Szkolenia JICA i AOTS w Japonii. W SGH prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich, doktorskich, MBA oraz podyplomowych. Podejmuje współpracę trenerską z firmami szkoleniowymi.
Doktor nauk ekonomicznych z dziedziny zarządzania, absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Podyplomowego Studium Doskonalenia Pedagogicznego (SGH). Adiunkt w Instytucie Kapitału Ludzkiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalista z zakresu zarządzania w instytucjach komercyjnych i administracji publicznej.
Psycholog kulturowy i konsultant. Prowadzi badania m.in. w zakresie zachowań organizacyjnych, akulturacji psychologicznej oraz adaptacji, głównie wśród menedżerów oraz profesjonalistów. Ma na koncie projekty badawcze realizowane w Wielkiej Brytanii, Polsce, Meksyku oraz USA.
Doświadczony menadżer HR i komunikacji korporacyjnej, konsultant, trener. Ekspert w dziedzinie komunikacji korporacyjnej. Ma ponad 20 lat doświadczenia w budowaniu strategicznego podejścia do komunikacji korporacyjnej i HR. Specjalizuje się w obszarze komunikacji okresu zmian, strategiach Employer Branding, CSR, PR, projektach wzmacniających silną kulturę organizacyjną, a także komunikacji wewnętrznej.
Psycholog oraz ekspert z zakresu metodologii badań psychologicznych i psychometrii. Specjalizuje się w diagnozie i rozwoju pracowników m.in. z wykorzystaniem sesji Assessment & Development Center, wywiadów behawioralnych, metody 360 stopni. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w realizacji projektów dotyczących zarządzania kompetencjami oraz pomiaru postaw pracowników w organizacjach.
Polski malarz, autor instalacji, profesor ASP, założyciel i Prezes Zarządu agencji komunikacji marketingowej Communication Unlimited. W latach 1978–1983 studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Należy do założycieli formacji artystycznej Gruppa – jednej z czołowych grup artystycznych drugiej połowy XX wieku. Od 1985 roku jest wykładowcą na Wydziale Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, obecnie ze stopniem doktora habilitowanego.
Psycholog kulturowy. Badacz. Od 2012 roku w zespole Instytutu Psychologii Polskiej Akademii Nauk. W latach 2017–2019 mieszkał w Japonii i pracował na Kyoto University. Specjalizuje się w pozytywnej psychologii międzykulturowej – najwięcej uwagi poświęca badaniom potocznych teorii rozwoju społecznego oraz dobrostanu, ale naukowo interesują go również emocje, równość płci, uśmiech, oblicza kolektywizmu oraz rodzina.
Adiunkt w Instytucie Kapitału Ludzkiego, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami, zarządzaniu kapitałem ludzkim w branży informatycznej oraz analizie danych, produkcji i wydawaniu gier free-to-play dla platform mobilnych i stacjonarnych. Od 2009 roku związany z branżą IT.
Doktor psychologii. Pracuje jako coach, szkoleniowiec oraz wykładowca akademicki. Specjalizuje się w społecznej psychologii organizacji.
Psycholog, twórca i kierownik Centrum Innowacji HumanTech, adiunkt w Katedrze Psychologii Społecznej i Osobowości. w Uniwersytecie SWPS. W latach 2014–2016 Pełnomocnik Prorektora ds.
Doktor psychologii, adiunkt w Wyższej Szkole Bankowej w Warszawie oraz Expert on career guidance methodology and tools – for sharing best Polish practices – w międzynarodowym projekcie EU4Skills z ramienia Solidarity Fund PL, realizuje wsparcie dla Ministerstwa Edukacji i Nauki Ukrainy w opracowaniu strategii i wdrożeniu program rozwoju szkolnictwa i doradztwa zawodowego na Ukrainie; od 2015 do 2018 Kierownik Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz p.o. Dziekana Wydziału Nauk Humanistycznych w Społecznej Akademii Nauk w Warszawie.
Doktor nauk humanistycznych, andragog, absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Trenerów Grupowych na Uniwersytecie SWPS, adiunkt w Zakładzie Zachowań Organizacyjnych w Instytucie Kapitału Ludzkiego. Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół obszaru kapitału ludzkiego w organizacji: szkolenia, rozwój i dobrostan pracowników, digitalizacja w procesach rozwojowych, nowoczesne metody i narzędzia rozwoju pracowników, komunikacja i relacje w zespołach, neuroedukacja, lifelong learning, metodyka kształcenia.
Profesor w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie zajmuje się przywództwem w biznesie, społeczną odpowiedzialnością biznesu, analizą nowoczesnych modeli organizacji i transformacją cyfrową, badaniami satysfakcji i zaangażowania pracowników oraz public relations. Jest także kierownikiem programu MBA-SGH (program Executive MBA w SGH w języku polskim, według rankingów jeden z najlepszych tego typu programów w Polsce) i wykładowcą przywództwa w tym programie.
Absolwent Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów Advanced Management Program IESE Business School. Ukończył między innymi Leadership Program INSEAD. Posiada 20 lat doświadczenia w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim w organizacjach o złożonych strukturach. Jest regionalnym szefem praktyki Human Capital Solution w SpenglerFox, a także członkiem zarządu Polskiego Stowarzyszenia HR.
Właściciel firmy doradczo-szkoleniowej „OCZKOŚ PERFECT IMAGE”. Aktor, reżyser filmowy i telewizyjny. Absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi oraz Podyplomowych studiów Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalista w zakresie wystąpień publicznych, PR, reakcji na kryzys, mowy ciała, budowania wizerunku, technik manipulacyjnych, elementów retorycznych oraz pracy głosem, komunikacji grupowej, zarządzaniem informacją w przestrzeni medialnej. Trener/konsultant min. polityków, menadżerów, artystów i sportowców.
Psycholog, dr hab. nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, profesor nadzwyczajny na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego w Katedrze Pracy i Polityki Społecznej. Pełnomocnik Dziekana ds. Rozwoju Instytutu Dydaktycznego. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół tematyki zarządzania zasobami ludzkimi, zachowań organizacyjnych, kontraktu psychologicznego, wysoce efektywnych systemów pracy HPWS. Posiada praktykę związaną z kierowaniem pracami zespołów naukowych.
Kierownik Zakładu Zarządzania Kapitałem Ludzkim (Instytut Kapitału Ludzkiego) Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od 20 lat działa w środowisku HR. W doradztwie pracował w Neumann Management Institute, był współzałożycielem i Prezesem Zarządu HRK Partners S.A., pełnił funkcję Dyrektora Personalnego – Pełnomocnika Zarządu. Budował narzędzia zarządzania Kapitałem Ludzkim oraz prowadził liczne projekty z obszaru budowy i optymalizacji organizacji.
Doktor habilitowany nauk społecznych (Wydział Psychologii, Uniwersytetu Warszawskiego) oraz doktor nauk ekonomicznych (Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie). Adiunkt na Wydziale Psychologii UW. Specjalizuje się w zagadnieniach z pogranicza psychologii i ekonomii – interesuje go możliwie jak najszersze wykorzystanie wiedzy psychologicznej w naukach ekonomicznych. W szczególności, zajmuje się ekonomią behawioralną oraz finansami behawioralnymi, jak również problematyką psychologii ekonomicznej i psychologicznej teorii decyzji.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, doktor habilitowany w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Prezes Zarządu Instytutu Analiz Rynku Pracy. Specjalizuje się w problematyce kapitału ludzkiego oraz rynku pracy, szczególnie w: pomiarze kapitału ludzkiego, zarządzaniu talentami, analizie oczekiwań kompetencyjnych i kwalifikacyjnych pracodawców, uwarunkowaniach rynku pracy. Autor i współautor ponad 80 recenzowanych publikacji naukowych oraz ponad 80 ekspertyz dla Komisji Europejskiej i praktyki gospodarczej.
Z wykształcenia jest psychologiem, filozofem i ekonomistą. Zatrudniony jest na stanowisku Profesora w Instytucie Przedsiębiorstwa, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie Specjalizuje się w problematyce zachowań organizacyjnych, zarzadzania zasobami ludzkimi i etyce behawioralnej.
Profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Kieruje Instytutem Kapitału Ludzkiego oraz Zakładem Zachowań Organizacyjnych. Redaktor naczelna kwartalnika „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów”. Specjalizuje się w problematyce zachowań organizacyjnych, kreatywności i innowacyjności, kompetencji i postaw wobec pracy, przywództwa, zarządzania kapitałem ludzkim, dopasowania do organizacji.
Opinie o studiach
Serdeczne podziękowania dla Agnieszki Wojtczuk–Turek – doskonale dobrany program studiów wpisujący się we współczesne wyzwania w zarządzaniu. Praktyczne przykłady poparte aktualnymi badaniami. Gratuluję inicjatywy.
Przyłączam się do podziękowań dla Agnieszka Wojtczuk-Turek za doskonałą organizację studiów oraz stworzenie przekrojowego programu, który integruje wiedzę naukową z praktyką biznesową - to niezwykle trafne! Rozwija kluczowe umiejętności w diagnozie i rozwiązywaniu często trudnych sytuacji w najważniejszych obszarach aktywności menedżera. Doskonały dobór Kadry Wykładowców. 👨🏫 Zaangażowani, z ogromnymi pokładami wiedzy, pasją, kompetencjami i doświadczeniem. Zajęcia z Nimi były nie tylko źródłem wiedzy, ale także okazją do wymiany doświadczeń i rozwoju umiejętności liderskich. Każde zajęcia były motywujące! Studia “Psychologia Zarządzania dla Menedżerów” na SGH były nie tylko okazją do zdobycia unikatowej wiedzy, ale także do nawiązania cennych relacji. To był czas, w którym mogliśmy wymieniać się doświadczeniami, wspólnie rozwiązywać problemy i rozwijać się jako menedżerowie. Dziękuję wszystkim za Waszą aktywność, zaangażowanie i otwartość. To dzięki Wam nasza grupa była tak inspirująca! Dziękuję wszystkim za ten wyjątkowy czas! 🌟🙌🎓 Dziękuję kolegom i koleżankom z grupy za inspirujące spotkania. . 👨🎓 👩🎓 To był czas, który na zawsze pozostanie w naszej pamięci!
Te studia to była fantastyczna przygoda, podczas której mieliśmy okazję pozyskać unikalną wiedzę popartą praktycznym jej zastosowaniem. Dzięki licznym warsztatom mogliśmy doświadczyć na własnej skórze działania różnych mechanizmów np. zakotwiczeń w pracy grupowej czy różnych aspektów zarządzania zespołami. To jest niezwykle cenne – otwiera oczy i uczy pokory 😀 Polecam te studia wszystkim managerom i nie tylko, bo pozwalają na pozyskanie niezwykle cennej w obecnym świecie wiedzy, dzięki której możemy lepiej zrozumieć siebie oraz ludzi dookoła nas, a dodatkowo wykorzystać ją praktycznie w codziennej pracy zawodowej podejmując trafniejsze decyzje, radząc sobie lepiej ze stresem czy rozwijając naszych pracowników.
Czekałam na tak interesujący kierunek studiów – wspaniała pierwsza edycja. Bogaty program. Niezwykłe zajęcia – teoretyczne i praktyczne, prowadzone przez rewelacyjnych Wykładowców otwartych na dialog i pomoc w rozwiązywaniu aktualnych problemów. Polecam – zarówno początkującym menedżerom, jak i tym z dłuższym stażem.
Program studiów ułożony oraz przeprowadzony w sposób bardzo przemyślany i odpowiadający na potrzeby. Ciekawa zawartość oraz forma zajęć, a do tego rewelacyjni prowadzący. Zdecydowanie trafna inwestycja w siebie. Polecam.
Informacje techniczne
Zajęcia organizowane są w uczelni. W wyjątkowych sytuacjach mogą odbywać się za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams. Uruchomienie zdalnej formy kształcenia może być związane z zarządzeniami Rektora SGH, wynikającymi z sytuacji epidemicznej. Mamy doświadczenie w prowadzeniu zajęć w formie zdalnej – z sukcesem zrealizowaliśmy 1. edycję studiów.
Aplikacja Microsoft Teams jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia. Dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt.
Wymagania techniczne: komputer stacjonarny, laptop oraz urządzenia mobilne (tablet, smartfon) z systemami operacyjnymi iOS i Android, ewentualnie słuchawki (np. od smartfona, które zawierają wbudowany mikrofon) – poprawiają jakość słuchania wykładu i wypowiedzi słuchaczy podczas dyskusji (w przypadku braku mikrofonu, dyskusja może być prowadzona na chacie).
Link do aplikacji:
POBIERZ APLIKACJĘ MICROSOFT TEAMS
Więcej na stronie:
WYMAGANIA TECHNICZNE aplikacji MICROSOFT TEAMS
Jeśli mają Państwo jeszcze wątpliwości dotyczące możliwości studiowania online, prosimy o kontakt z sekretarzem studiów.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja na 8. edycję, planowany początek zajęć luty 2025 r.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Procedura rekrutacji przebiega w kilku etapach:
- Założenie przez Kandydata/Kandydatki profilu w systemie
- Uzupełnienie w systemie wymaganych dokumentów
- Wniesienie opłaty (pierwsza rata lub całość czesnego)
- Potwierdzenie opłaty przez sekretarza (Kandydat/Kandydatka otrzyma mail z potwierdzeniem)
- Dostarczenie do sekretarza studiów kompletu wymaganych dokumentów w wersji papierowej
- Potwierdzenie przez sekretarza dostarczenia kompletu dokumentów (Kandydat/Kandydatka otrzyma mail z potwierdzeniem)
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- uczestnictwo w zajęciach,
- przygotowanie i złożenie zaakceptowanej pracy końcowej,
- zaprezentowanie i obrona pracy końcowej przed Komisją Egzaminacyjną.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 7900 zł. Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
- I rata: 5000 zł – płatna przy zapisie,
- II rata: 2900 zł.
W ramach opłaty SGH zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć oraz wybrane pozycje literatury przedmiotu. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
Edyta Brodowicz
tel.: +48 537 942 446
e-mail: eozime@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Agnieszka Wojtczuk-Turek, prof. SGH
e-mail: awojtc@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Biuro Rad Naukowych
al. Niepodległości 162
Budynek G, pokój 137
02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie
Instytut Kapitału Ludzkiego
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Biuro Rad naukowych al. Niepodległości 162 Budynek G, pokój 137 02-554 Warszawa
REKRUTACJA TRWA
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się dwa razy w miesiącu, w soboty i/lub niedziele 9:00–16:00.
- Opłata za całość studiów: 7900 zł (możliwe raty).
dr hab. Agnieszka Wojtczuk-Turek, prof. SGH
e-mail: awojtc@sgh.waw.pl
Edyta Brodowicz
tel.: +48 537 942 446
e-mail: eozime@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe