O szkoleniu
Celem zajęć jest zbudowanie konkretnych kompetencji liderskich przydatnych w procesie transformacji cyfrowej organizacji, na różnym jej szczeblu. Szczególny nacisk położony zostanie na znaczenie cyfrowej wizji przywódcy, wykorzystywanie charyzmy, segmentowanie interesariuszy, budowanie małych sukcesów. Pokazane zostanie, jak z perspektywy przywódcy budować można cyfrową kulturę organizacyjną opartą na wyzwalaniu zaangażowania pracowników – od najniższych szczebli po szczebel zarządczy. Warsztat oparty będzie na analizie dużego studium przypadku, które stanie się pretekstem do rozmów na temat transformacji cyfrowej w organizacji uczestników.
Zajęcia będą miały charakter interaktywny. Analiza wziętych z życia problemów organizacyjnych pozwoli uczestnikom na zrozumienie zależności między poszczególnymi elementami omawianego materiału i pozwoli na zdefiniowanie, zrozumienie i przygotowanie się do wyzwań stojących przed nimi we własnej organizacji.
Prowadzący
Dr hab. Rafał Mrówka, prof. SGH w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie specjalizuje się w analizie nowoczesnych modeli organizacji, problemach przywództwa gospodarczego, badaniach satysfakcji i zaangażowania pracowników, zarządzaniu kompetencjami pracowników oraz public relations.
Jest on także kierownikiem programu MBA-SGH (program Executive MBA w SGH, jeden z dwóch najlepszych programów MBA w regionie Europy Środkowo-Wschodniej według rankingu Eduniversal z 2015 roku) oraz kierownikiem Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH.
Rafał Mrówka działa aktywnie na rynku doradczym i szkoleniowym – ma ok. 20 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów dla biznesu, jest współwłaścicielem firmy konsultingowoszkoleniowej IMMOQEE Sp. z o.o. W swojej pracy w konsultingu współpracował m.in. z Umbrella Project (program UNDP – agendy ONZ w Polsce), BIGRAM Personnel Consulting, ITO - United Change Company.
Realizował projekty m.in. dla: Hewlett-Packard, Euler Hermes, Tetra Pak, Schneider Electric, Wabco, Microsoft, Auchan, EDS, Esselte, Siemens, Allianz, Totalizator Sportowy, Grupa Hotelowa Orbis, Leroy Merlin, Cersanit.
Specjalizuje się badaniach satysfakcji pracowników, pobudzaniu zaangażowania pracowników, programach wspierania innowacyjności organizacji, programach rozwoju kompetencji menedżerów oraz budowaniem wizerunku organizacji, osób, produktów.
Program szkolenia
1. Cyfrowa wizja i kultura organizacyjna
a. Wymiary cyfrowej wizji
b. Czym jest kultura organizacyjna i jakie ma znaczenie
c. Kształtowanie kultury organizacyjnej z perspektywy lidera
d. Innowacyjność jako wymiar kultury organizacyjnej
e. Kultura organizacji a subkultura zespołu
f. Kultura wyzwalająca zaangażowanie
2. Budowanie zespołu pod kątem cyfrowej transformacji
a. Kryteria doboru pracowników zespołu
b. Dobór członków zespołu a kształtowanie proinnowacyjnej kultury organizacyjnej
c. Metody wyzwalania zaangażowania pracowników
d. Zwalnianie pracowników jako kompetencja lidera transformacyjnego
3. Transformacja cyfrowa jako zmiana
a. Charyzma lidera i jej znaczenie
b. Opór wobec zmian i jego przyczyny
c. Etapy wprowadzania zmiany
d. Transformacja kultury organizacyjnej
e. Komunikacja w procesie zmiany
f. Znaczenie symbolicznych zachowań
g. Znaczenie małych sukcesów
h. Segmentacja interesariuszy zmiany
4. Operacyjne kompetencje lidera transformacji cyfrowej
a. Słuchanie i rozpoznawanie potrzeb
b. Delegowanie zadań i jego znaczenie
c. Umiejętność udzielania informacji zwrotnej
- Informacje organizacyjne
-
- Czas trwania to 6 godzin zegarowych.
- Wielkość grupy do 25 osób.
- Forma szkolenia: warsztatowo-wykładowa.
- Spotkanie stacjonarnie lub online.
Czas trwania spotkania szkoleniowego może być krótszy lub dłuższy od zaproponowanego powyżej, zależnie od wybranego programu oraz potrzeb zamawiającego.
- O transformacji cyfrowej także
-
PODYPLOMOWE STUDIA TRANSFORMACJA CYFROWA
PODYPLOMOWE STUDIA ANALITYKA I ROBOTYZACJA PROCESÓW BIZNESOWYCH