Szczegółowe zasady uznawania przedmiotów określa instrukcja Dziekana Studium Magisterskiego
- Instrukcja Dziekana Studium Magisterskiego w sprawie zasad uznawania za zaliczone przedmiotów zrealizowanych podczas wcześniejszych studiów
- W oparciu o § 12 pkt 7 oraz § 37 pkt 1 Regulaminu studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych magisterskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, dziekan, na wniosek studenta, może uznać za zaliczone przedmioty zrealizowane w innych uczelniach lub w trakcie wcześniejszego toku studiów w SGH.
- Uznane za zaliczone mogą być tylko przedmioty zrealizowane na studiach drugiego stopnia (magisterskich) lub studiach jednolitych.
- Za zrealizowane mogą być uznane tylko przedmioty, które zostały zaliczone nie później, niż pięć lat od daty złożenia podania.
- Wniosek o uznanie przedmiotu za zaliczony należy złożyć najpóźniej czternastego dnia od rozpoczęcia semestru, w którym przedmiot został zadeklarowany w SGH. W przypadków studentów pierwszego semestru można ubiegać się o uznanie za zrealizowany przedmiot bez konieczności jego wcześniejszego deklarowania.
- W przypadku przedmiotów zrealizowanych poza SGH, uznane za zaliczone mogą być tylko przedmioty mające zbliżone efekty uczenia się do przedmiotów prowadzonych w SGH.
- Decyzję o uznaniu przedmiotu zrealizowanego poza SGH za zaliczony podejmuje dziekan w oparciu o opinię wyrażoną przez Przewodniczącego Rady Programowej Kierunku lub koordynatora przedmiotu. Zaliczenie języków obcych wymaga opinii Centrum Nauki Języków Obcych.
- Do wniosku o uznaniu przedmiotu zrealizowanego poza SGH powinny być załączone:
- sylabus przedmiotu poświadczony przez uczelnię, na której przedmiot był realizowany (dokumenty sporządzone w języku innym niż polski lub angielski, powinny być zaopatrzone w tłumaczenie przysięgłe na język polski),
- wskazanie okresu, w którym realizowany był przedmiot,
- poświadczony przez uczelnię dowód uzyskania zaliczenia lub zdania egzaminu, wraz z uzyskaną oceną.
- W przypadku zmian sylabusa przedmiotu zrealizowanego w SGH, decyzję o uznaniu przedmiotu, podejmuje dziekan w oparciu o opinię wyrażoną przez Przewodniczącego Rady Programowej Kierunku lub koordynatora przedmiotu.
Instrukcja wchodzi w życie 30 stycznia 2025 r.
Dziekan Studium Magisterskiego
Dziekan wydaje decyzję dotyczącą przeniesienia ocen w terminie 14 dni od daty złożenia w pełni udokumentowanego wniosku.
Informacje dla I semestru studiów
Wzory i terminy składania podań
Dziekanat Studium Magisterskiego – Sekretariat
al. Niepodległości 162
tel.: 22 564 94 83, 22 564 94 80
e-mail: dsm@sgh.waw.pl
Obsługa studentów – Studium Magisterskie