Katedra Biznesu Międzynarodowego zajmuje się tematyką biznesu międzynarodowego i międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw, w tym uwarunkowań, międzynarodowych strategii przedsiębiorstw oraz marek, a także przedsiębiorczości międzynarodowej.
W szczególności, pracownicy Katedry podejmują badania dotyczące m.in.:
- uwarunkowań i rezultatów umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw,
- strategii korporacji z rynków wschodzących,
- międzynarodowych strategii marek,
- modeli biznesu międzynarodowego,
- współpracy przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym,
- orientacji przedsiębiorstw na wiedzę i korzystania z jej międzynarodowych źródeł,
- współtworzenia wartości na rynku globalnym,
- zarządzania usługami na rynku międzynarodowym,
- społecznej odpowiedzialności biznesu z perspektywy przedsiębiorstw międzynarodowych,
- zastosowania technologii internetowych przez umiędzynarodowione przedsiębiorstwa z uwzględnieniem wewnętrznych i zewnętrznych (w tym instytucjonalnych) czynników ją warunkujących oraz uzyskanych wyników.
.