O Katedrze Biznesu Międzynarodowego

Katedra Biznesu Międzynarodowego zajmuje się tematyką biznesu międzynarodowego i międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw, w tym uwarunkowań, międzynarodowych strategii przedsiębiorstw oraz marek, a także przedsiębiorczości międzynarodowej. 
 
W szczególności, pracownicy Katedry podejmują badania dotyczące m.in.:

  • uwarunkowań i rezultatów umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw,
  • strategii korporacji z rynków wschodzących,
  • międzynarodowych strategii marek,
  • modeli biznesu międzynarodowego,
  • współpracy przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym,
  • orientacji przedsiębiorstw na wiedzę i korzystania z jej międzynarodowych źródeł,
  • współtworzenia wartości na rynku globalnym,
  • zarządzania usługami na rynku międzynarodowym,
  • społecznej odpowiedzialności biznesu z perspektywy przedsiębiorstw międzynarodowych,
  • ​zastosowania technologii internetowych przez umiędzynarodowione przedsiębiorstwa z uwzględnieniem wewnętrznych i zewnętrznych (w tym instytucjonalnych) czynników ją warunkujących oraz uzyskanych wyników.
.