PTBRiO to wyjątkowa społeczność entuzjastów wnioskowania o rynku i człowieku. Integrując ludzi, dziedziny i podejścia, tworzą wspólnie otwartą platformę wspierającą rozwój kompetencji zawodowych. Do Towarzystwa należy ponad 300 osób zajmujących się w Polsce insight’ami, innowacjami i badaniami rynku.
Towarzystwo organizuje największy w Europie Festiwal Insightów i Innowacji „INSUMMIT” gromadzący blisko 1000 osób, który odbywa się we wrześniu na Stadionie Narodowym w Warszawie. Wiosną odbywa się również „INSUMMIT Youth” dotyczący rozumienia pokoleń Z oraz Alpha. PTBRiO wspólnie z Wydawnictwo Naukowe PWN wydaje serię „Zrozumieć Rynek i Konsumenta”, w której są już 4 pozycje: „Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych?”, „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”, „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta?”, „Semiotyka w marketingu. Jak badać znaki, symbole i kody rynku?”.