- PROF. DR HAB. MAŁGORZATA BOMBOL
DYREKTOR INSTYTUTU ZARZĄDZANIA WARTOŚCIĄ
PROFESOR ZWYCZAJNY W ZAKŁADZIE MARKETINGU WARTOŚCI
Doradca i ekspert w firmach consultingowych, badań rynku oraz członek komitetów inwestycyjnych. Specjalizuje się w badaniach klientów indywidualnych i instytucjonalnych.
W działalności eksperckiej zajmuje się między innymi badaniami potencjału rynkowego firm strat – up, projektowaniem, nadzorowaniem przebiegu oraz analizą wyników badań rynkowych.
Tematyka zajęć i badań naukowych koncentruje się wokół teorii zachowań konsumenckich, budowania relacji rynkowych oraz profesjonalnej obsługi klienta. Autorka ponad 140 publikacji naukowych, między innym na temat zachowań klientów, stylów życia polskiej klasy średniej i wyższej, marketingu doświadczeń, digitalizacji konsumpcji oraz Web 3.0.
Popularyzatorka nauki – prelegentka konferencji i komentatorka dla mediów tradycyjnych i cyfrowych.
Kierownik Studiów Podyplomowych Zarządzania Karierą Muzyczną
Wykładowca uniwersytetów w Genui, Monachium, Porto i Lizbonie.
- DR HAB. RAFAŁ KASPRZAK, PROF. SGH
WICEDYREKTOR INSTYTUTU ZARZĄDZANIA WARTOŚCIĄ
KIEROWNIK ZAKŁADU MARKETINGU WARTOŚCI
PROFESOR W ZAKŁADZIE MARKETINGU WARTOŚCI
Pracownik naukowo-dydaktyczny Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, autor wielu projektów badawczych oraz gospodarczych poświęconych zagadnieniu innowacyjności oraz efektywnemu stymulowaniu współpracy pomiędzy nauką a biznesem. Posiada doświadczenie zawodowe w obszarach doradztwa biznesowego dla organizacji wdrażających innowacje oraz w zarządzaniu projektami innowacyjnymi.
Autor licznych publikacji związanych z problematyką kreatywności, przemysłów kreatywnych, design thinking oraz wdrażania środków publicznych. Koordynator projektów naukowo-badawczych oraz edukacyjnych.
Naukowo pasjonuje się problematyką przemysłów kreatywnych (cultural and creative industries) ich związkiem z innowacyjnością oraz pomiarem oddziaływania kultury na gospodarkę regionu.
Absolwent studiów Master of Business Administration w Ecole Superieure de Commerce de Rennes (Francja).
- DR HAB. MAGDALENA MIKOŁAJEK-GOCEJNA, PROF. SGH
KIEROWNIK ZAKŁADU AKSJOLOGII I POMIARU WARTOŚCI
PROFESOR W ZAKŁADZIE AKSJOLOGII I POMIARU WARTOŚCI
Specjalizuje się w problematyce zarządzania wartością przedsiębiorstwa, pomiarze wartości, wycenie przedsiębiorstw, jak również w problematyce oczekiwań inwestorów na rynku kapitałowym i ich implementacji do systemu zarządzania wartością. Autorka monografii i artykułów w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych, współautorka wielu książek z dziedziny zarządzania wartością przedsiębiorstwa i wyceny przedsiębiorstw. Kierownik Podyplomowych Studiów SGH Metody Wyceny Spółki Kapitałowej.
Laureatka wielu nagród i wyróżnień za działalność naukową: nagród indywidualnych i zespołowych Rektora Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie stopnia pierwszego w dziedzinie działalności naukowej, nagród za najlepsze książki ekonomiczne w 2011 roku i w 2013 roku, dwukrotnej nominacji do nagrody „Beta”. W 2018 roku otrzymała nagrodę Prezydenta RP: Srebrny Krzyż Zasługi za działania na rzecz rozwoju nauki.
- DR HAB. TOMASZ J. DĄBROWSKI, PROF. SGH
PROFESOR W ZAKŁADZIE MARKETINGU WARTOŚCI
Tomasz J. Dąbrowski, doktor nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii, doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości. Prekursor badań nad reputacją przedsiębiorstw w Polsce, autor najczęściej cytowanej monografii poświęconej tej tematyce – „Reputacja przedsiębiorstwa: tworzenie kapitału zaufania”. Obecne zainteresowania badawcze koncentruje na społecznej ocenie organizacji, jej determinantach i konsekwencjach.
Autor bądź współautor blisko 70 publikacji krajowych i zagranicznych. Indeks Hirscha: 12 w Google Scholar i 4 w Web of Science (całkowity IF publikacji: 12,074).
- DR WOJCIECH BUDZYŃSKI
ADIUNKT W ZAKŁADZIE AKSJOLOGII I POMIARU WARTOŚCI
Specjalista w zakresie public relations, reklamy, a także negocjowania i zawierania umów handlowych. Członek Komisji promocji Polski oraz Rady Ekspertów Public relations. Był prezesem firmy handlowej, doradcą ministra gospodarki, szefem dwóch spółek za granicą. Negocjował umowy na wszystkich kontynentach. Długoletni doradca wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce.
Od 1983 roku przeszkolił poza SGH kilkadziesiąt tysięcy menedżerów i handlowców z ponad 1300 firm. Napisał 63 książki, wydane w kraju i za granicą.
Na SGH prowadzi przedmioty e-learningowe: 136069 Techniki reklamy, 236289 Nowoczesne metody budowania wizerunku firmy i marki, 236279 Negocjowanie i zawieranie umów z partnerem handlowym.
- DR ALICJA KATARZYNA KRZEPICKA
ADIUNKT W ZAKŁADZIE MARKETINGU WARTOŚCI
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauki o zarządzaniu, analityk zarządzania (studia podyplomowe). Zawodowo związana ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie od października 2017 r., gdzie pracuje na stanowisku adiunkta w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie w Instytucie Zarządzania Wartością w Zakładzie Marketingu Wartości. Kierownik i wykładowca na Podyplomowych Studiach Zarządzania Sprzedażą i Wartością Klienta w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
W przeszłości przez wiele lat pracownik Wojskowej Akademii Technicznej na Wydziale Cybernetyki w Instytucie Organizacji i Zarządzania. Członek Towarzystwa Naukowego Prakseologii.
Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół zagadnień: nowoczesnego marketingu i zarządzania, w szczególności: zarządzania wartością, wartością dla klienta, marketingu wartości, kształtowania wartości w strategii firmy, budowania relacji z klientami oraz profesjonalnej obsługi klienta.
Autorka i współautorka ponad 100 publikacji krajowych i zagranicznych.
- DR WOJCIECH KUROWSKI
ADIUNKT W ZAKŁADZIE AKSJOLOGII I POMIARU WARTOŚCI
Ekspert praktyk w zakresie technologii AI, Big data, Blockchain, Web 3.0 i ich wykorzystania w branży MedTech. Członek komitetów inwestycyjnych funduszy venture capital. W przeszłości pracował m.in. w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Departament Nadzoru Rynku) oraz pełnił funkcję członka zarządu w spółce informatycznej.
Jest także współtwórcą kilku startupów technologicznych zajmujących się m.in. komercjalizacją AI i big data. Na stanowisku adiunkta zajmuje się badaniami naukowymi dotyczącymi AI, blockchain, Web3 i cyberbezpieczeństwa (autor książki Mafia 2.0. Jak organizacje przestępcze kreują wartość w erze cyfrowej).
W Szkole Głównej Handlowej w Warszawie prowadzi wykłady z big data, blockchain oraz startupu technologicznego.
Sprawuje opiekę naukową nad takimi organizacjami akademickimi SGH, jak Data Science Management, Blockchain Society oraz Klub Turystyczny Ekonomistów „TRAMP”. Promotor ponad stu prac dyplomowych.
- DR MICHAŁ LUTOSTAŃSKI
ADIUNKT W ZAKŁADZIE MARKETINGU WARTOŚCI
Strategy Business Director w Kantar Polska. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Absolwent 25-lecia Uniwersytetu SWPS w kategorii Biznes. Znalazł się na międzynarodowej liście liderów branży zajmującej się danymi Insight250. Prelegent m.in. TEDx, EFNI, Golden Marketing Conference, Poland & CEE Retail SUMMIT, INSUMMIT Festiwalu Insightów i Innowacji, INSUMMIT Youth, Data Science Summit, Data Analytics Forum, Blix Awards. Otrzymał nagrodę publiczności i nagrodę 25-lecia PTBRiO za najlepiej ocenione wystąpienie dwudziestu edycji Kongresu Badaczy. Publicysta Brief.pl, Marketer +, Nowy Marketing, Marketing przy Kawie. Komentator społeczny - ponad 90 wystąpień w TV. Kierownik studiów podyplomowych „Konsument we współczesnym marketingu (Consumer-centric marketing)”.
- DR MIROSŁAW OCZKOŚ
ADIUNKT W ZAKŁADZIE MARKETINGU WARTOŚCI
Autor rozprawy doktorskiej „Efekt Kennedy’ego (indywidualny styl funkcjonowania ludzi) czyli jak zachowania charyzmatyczne, w tym środki wyrazu aktorskiego, wpływają na różne typy osobowości, publiczność zgromadzoną na widowni i przed ekranem”. Specjalizuje się w budowaniu wizerunku osobistego oraz przedsiębiorstw, firm, miast, regionów i państw. Specjalista Public Relations, trener konsultant. Związany z Szkołą Główną Handlową od 2000 roku, a od 2024 z Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie, gdzie pracuje jako adiunkt w Instytucie Zarządzania Wartości.
- DR REMIGIUSZ ORZECHOWSKI
ADIUNKT W ZAKŁADZIE MARKETINGU WARTOŚCI
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania. Ekspert w zakresie nadzoru IT, zarządzania usługami IT oraz zarządzania portfelem projektów i projektami. Twórca i kierownik studiów podyplomowych SGH Efektywne Zarządzanie IT w Przedsiębiorstwie. Doświadczony konsultant i menedżer. Przedsiębiorca.
- DR DOROTA PODEDWORNA-TARNOWSKA
ADIUNKT W ZAKŁADZIE AKSJOLOGII I POMIARU WARTOŚCI
Adiunkt w Zakładzie Aksjologii i Pomiaru Wartości w Instytucie Zarządzania Wartością. Członkini Senatu SGH. Autorka i współautorka licznych publikacji w zakresie finansów korporacyjnych i rynku kapitałowego. Zdobywczyni nagród i wyróżnień Rektora SGH za działalność naukową i organizacyjną.
W latach 2013-2015 podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów, przewodnicząca Komisji Nadzoru Audytowego w Polsce oraz przewodnicząca Komitetu Polityki Ubezpieczeń Eksportowych. Obecna w gronie 200 najbardziej wpływowych kobiet polskiego sektora finansowego w 2015 roku w Raporcie „Kobiety w finansach” zrealizowanym przez Instytut Innowacyjna Gospodarka na rzecz inicjatywy „Znane Ekspertki”. Odznaczona przez ministra gospodarki Odznaką Honorową za Zasługi dla Rozwoju Gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej.
Posiada bogate doświadczenie jako członkini rad nadzorczych spółek (m.in. Dom Development SA, Bank BPH SA). Zastępca powiernika przy Millennium Banku Hipotecznym SA. Członkini European Finance Association, Stowarzyszenia Powierników przy Bankach Hipotecznych oraz członkini zarządu Towarzystwa Naukowego Prakseologii.
Absolwentka kierunku finanse i bankowość w SGH, Podyplomowych Studiów Podatków i Prawa Podatkowego na Uniwersytecie Warszawskim, programu International Faculty Program w IESE Business School w Barcelonie. Stopień doktora nauk ekonomicznych uzyskany z wyróżnieniem. Ukończyła szereg kursów z zakresu audytu, rachunkowości oraz inwestowania. W 2012 odbyła staż naukowy w departamencie finansów w New York University Stern School of Business.
- DR MARIUSZ STROJNY
ADIUNKT W ZAKŁADZIE AKSJOLOGII I POMIARU WARTOŚCI
Adiunkt w Zakładzie Aksjologii i Pomiaru Wartości w Instytucie Zarządzania Wartością SGH w Warszawie, Pełnomocnik Rektora SGH ds. Transferu Technologii oraz Partner Zarządzający w Kancelarii Patentowej Kluczewska-Strojny.
Doradca biznesowy z ponad 25 letnim doświadczeniem zawodowym z czego 17 lat w międzynarodowej firmie doradczej z tzw. „Big 4”, gdzie kierował Departamentem Zarządzania Wiedzą i Badań Rynkowych a także realizował liczne projekty consultingowe.
Absolwent studiów podyplomowych w zakresie analizy sektorowej oraz wyceny przedsiębiorstw na Harvard Business School w Bostonie (USA).
Redaktor Naukowy Raportu SGH i Forum Ekonomicznego, którego prezentacja corocznie inauguruje Forum Ekonomiczne w Karpaczu.
Specjalizuje się w zarządzaniu wiedzą i kapitałem intelektualnym, zarządzaniu innowacjami, ochronie i zarządzaniu własnością przemysłową, wycenie spółek i własności intelektualnej a także komercjalizacji i transferze technologii.
- DR PETRIT DOLLANI
ASYSTENT W ZAKŁADZIE MARKETINGU WARTOŚCI
Dr Petrit Dollani skupia swoje zainteresowania naukowe w dziedzinie strategicznego zarządzania, zajmując się głównie adaptacją i zastosowaniem się modelu Zrównoważonej Karty Wyników (Balanced Scorecard), zarówno w organizacjach biznesowych, jaki i w instytucjach administracji publicznej, szczególnie na szczeblu samorządowym. Od wielu lat specjalizuje się również w komunikowaniu się, badając czynniki wpływające na skuteczność różnych kanałów przekazania informacji wewnątrz organizacji. W ostatnich latach zajmował się ponadto kwestiami dobrego zarządzania w służbie zdrowia, interesując się badaniem satysfakcji pacjentów w szpitalach.
- MGR GRAŻYNA RYBARSKA
PRACOWNIK ADMINISTRACJI
Absolwentka SGPiS (obecnie SGH w Warszawie). Od 2005 r. zatrudniona jest jako pracownik administracyjny w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie (obecnie pracuje w Instytucie Zarządzania Wartością). Aktywnie uczestniczy w Programie Doskonalenia Kompetencji Językowych (jęz. angielski). W latach 2010-2014 brała udział w szkoleniach dla pracowników administracyjnych w ramach programu LPP Erasmus ( Włochy, Portugalia, Finlandia).