Moderator: dr Marta Ziółkowska
Przełamując tabu kradzieży. O społecznych i ekonomicznych uwarunkowaniach kradzieżowości w Polsce.
Warszawa, dn. 05.12.2024 r., Kampus SGH, Budynek G, Aula VII, trzecie piętro
Instytut Zarządzania Wartością oraz firma Checkpoint organizują seminarium związane z problematyką kradzieży w handlu.
Program seminarium:
10.30 - 11.00 | Rejestracja, kawa i poczęstunek |
11.00 - 11.15 | Otwarcie seminarium |
11.15 - 11.30 | Kradzież z perspektywy konsumenta - uwarunkowania i determinanty prof. zw. dr hab. Małgorzata Bombol |
11.30 - 11.45 | Omówienie wyników badań jakościowych dr hab. Rafał Kasprzak, prof. SGH |
11.45 - 12.30 | Panel dyskusyjny „Uwarunkowania kradzieży - perspektywa biznesu i konsumenta” dr Marta Ziółkowska |
12.30 | Lunch, Networking |
Konferencje i seminaria zorganizowane przez Instytut Zarządzania Wartością
- MedTech 4.0 - (R)ewolucja w medycynie i biznesie
Konferencja zorganizowana w Warszawie, w dn. 08.06.2024 r., Kampus SGH, Budynek G, sala 152, pierwsze piętro
Instytut Zarządzania Wartością oraz Organizacja Akademicka Blockchain Society SGH razem z SKN przy I Katedrze i Klinice Kardiologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego zorganizował konferencję poświęconą MedTechowi.
Konferencję oficjalnie otworzył Prorektor dr hab. Krzysztof Kozłowski, prof. SGH, Dyrektor Instytutu Zarządzania Wartością - prof. zw. dr hab. Małgorzata Bombol wraz z prof. dr hab. n. med. Mariuszem Gujskim, Dziekanem Wydziału Nauk o Zdrowiu WUM oraz mgr inż. arch., przewodnicząca Blockchain Society SGH - Nadia Sajjad.
Celem konferencji było m.in. przedstawienie wyników wspólnych badań SGH i WUM w zakresie digitalizacji w obszarze ochrony zdrowia, umocnienie współpracy w zakresie transformacji cyfrowej w branży medycznej oraz wykorzystania AI do optymalizacji kosztów i efektywności w zakresie poprawienia jakości usług medycznych, medycyny precyzyjnej oraz edukacji pro-zdrowotnej.
Szczególnie istotnym punktem agendy były prezentacje: wirtualna klinika dentystyczna w Robloxie, projekt „czymoddycham.pl” oraz wykorzystanie AI w kardiologii.
Konferencja została objęta honorowym patronatem Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Pana Zbigniewa Gacionga.
Udział w konferencji potwierdzili prezesi innowacyjnych startupów medycznych (m.in. Upmedic i Talkie.ai), Prezes sieci przychodni CMP oraz m.in. Digital Director firmy Haleon na Europę Środkowo-Wschodnią.
Partnerem Merytorycznym konferencji jest firma Haleon, a Partnerem Technologicznym – firma Nextrope i pOWLerAI
Organizatorem było: Blockchain Society SGH, Instytut Zarządzania Wartoscią, SKN przy I Katedrze i Klinice Kardiologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz I Katedra i Klinika Kardiologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Linki do wydarzenia:
- Metaverse wyzwania dla ekonomii, zarządzania i finansów
Warszawa, dn. 16.11.2023 r., Kampus SGH, Budynek C, Aula I, Antresola
Metaverse, zjawisko opisane w literaturze science-fiction jest już dzisiaj trwałym trendem technologicznym. Zarówno organizacje, jak i konsumenci w coraz większym stopniu poznają te wirtualne środowisko, które poza ofertą spędzenia czasu wolnego z przyjaciółmi coraz częściej umożliwia prowadzenie aktywności gospodarczej. O ile warstwa technologiczna tego zjawiska jest już od kilku lat przedmiotem dyskusji specjalistycznej, o tyle ciągle nierozpoznane są jego aspekty ekonomiczne.
Celem Konferencji było podjęcie dyskusji na temat wyzwań stojących za Metaverse oraz stworzenie przestrzeni do interdyscyplinarnej rozmowy. W trakcie konferencji przedstawiono wstępne wyniki badań w ramach grantu “Metaversum jako środowisko realizacji strategii zrównoważonego rozwoju - możliwości, zagrożenia i wyzwania” realizowanego przez interdyscyplinarny zespół w Instytucie Zarządzania Wartością, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie, Szkoły Głównej Handlowe w Warszawie.
Konferencja koncentrowała się na następujących obszarach:
Metaverse a ekonomia - koncentrować się będzie (m.in.) na zagadnieniach:
- Metaverse – czy faktycznie zmieni oblicze gospodarki ?
- Metaverse w oczach jego interesariuszy
- Dyfuzja innowacji w Metaverse
- Regulacje prawne w środowisku Metaverse
- Metaverse a zrównoważony rozwój – bilans strat i korzyści
Metaverse a zarządzanie - koncentrować się będzie (m.in.) na zagadnieniach:
- Metaverse w marketingu – wyzwania dla badań i strategii marketingowej
- Awatar, konsument czy klient – zachowania użytkowników Metaverse
- Metaverse dla rozwoju biznesu – nowe modele biznesowe i możliwości
- Technologie napędzające biznes w Metaverse
Metaverse a finanse - koncentrować się będzie (m.in.) na zagadnieniach:
- Zdecentralizowane formy aktywów w Metaverse
- Relacje finansowe w Metaverse i ich oddziaływanie na sektor kapitałowy
- Rynek kapitałowy, rynek nieruchomości, inwestowanie w Metaverse
Zapraszamy do zapoznania się z ulotką konferencyjną
Link do Konferencji w YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=5cd0o-1HuTI
program Konferencji
DokumentPlan wystąpień prelegentów
Budynek D SGH (D jak Decentraland)
Zapraszamy do wirtualnego spaceru po wirtualnym budynku SGH
https://play.decentraland.org/?position=-66%2C28
Prezentacje przedstawiane podczas Konferencji
Prezentacja przestrzeni wirtualnej SGH mgr inż. arch. Nadia Sajjad, mgr inż. arch. Łukasz Chaberka
Prezentacja koncepcji badania „Metaversum jako środowisko realizacji strategii zrównoważonego rozwoju – możliwości, zagrożenia i wyzwania” dr hab. Rafał Kasprzak
dr Magdalena Marucha-Jaworska „Różnorodność regulacji prawnych w Metaverse”
prof. dr hab. Anna Olejniczuk-Merta „Konsumpcja i Metawersum. Nadzieje i obawy”
mgr inż. Paweł Kuraś et al. „Integracja systemów płatniczych w metaverse - wyzwania i przyszłość e-commerce w wirtualnym świecie”
dr Przemysław Tomczyk „Pisać szybciej. Jak wykorzystać AI do pisania systematycznego przeglądu literatury?”
dr hab. Magdalena Sobocińska „Metaverse w kontekście wyzwań w zarządzaniu podmiotami sfery kultury”
dr inż. Agnieszka Tul-Krzyszczuk „Przyszłość metaverse w branży hotelarskiej i turystycznej”
Partnerami medialnymi konferencji byli:
„E-mentor” (140 pkt, według wykazu Ministerstwa Edukacji i Nauki). Czasopismo ukazuje się pięć razy w roku. Szczegóły dotyczące publikacji zostaną przekazane podczas Konferencji.
Forbes - miesięcznik gospodarczy skierowany przede wszystkim do menedżerów średniego i wyższego szczebla, biznesmenów, osób dynamicznych, aktywnych, otwartych na światowe trendy, ale również do inwestorów poszukujących niestandardowych możliwości pomnażania kapitału za pomocą oryginalnych strategii inwestycyjnych.
- NOWE ODCZYTANIE WARTOŚCI – WYZWANIA SPOŁECZNE I EKONOMICZNE
Konferencja Naukowa Instytutu Zarządzania Wartością SGH w Warszawie. Celem konferencji była integracja środowisk naukowych i biznesowych, upowszechnienie wyników badań naukowych poświęconych tematyce kreowania wartości oraz wskazanie nowych kierunków badań interdyscyplinarnych w tym obszarze.
W konferencji udział wzięli wybitni przedstawiciele polskich ośrodków naukowych, a także przedstawiciele świata biznesu.
Problemy badawcze konferencji:
- Wartość w ujęciu społecznym a wartość w ujęciu finansowym
- Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstw w warunkach niepewności i dynamicznych zmian w ich otoczeniu
- Zarządzanie kapitałem finansowym i niefinansowym w procesach budowy wartości przedsiębiorstw
- Czynniki ESG w DNA spółki perspektywa rynku kapitałowego
- Budowanie wartości poprzez doświadczenia konsumenta
- Rozwój zrównoważony a kształtowanie wartości dla klientów
- W poszukiwaniu nowych wartości reorientacja strategii firm
- Przyspieszona digitalizacja a zmiany w modelach biznesowych przedsiębiorstw
- Zrównoważony ślad cyfrowy oraz regulacyjne aspekty zarządzania danymi
- Cyfrowa transformacja a wartość przedsiębiorstwa