dr hab. Tomasz Dąbrowski, prof. SGH

Profesor SGH

Kontakt

tomasz.dabrowski@sgh.waw.pl

Konsultacje

Terminy konsultacji 

Wykształcenie i uprawnienia

  • Doktor habilitowany, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie, SGH
  • Doktor nauk ekonomicznych, Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego
  • Absolwent Interdyscyplinarnych studiów doktoranckich w Szkole Nauk Społecznych przy IFiS Polskiej Akademii Nauk
  • Magister nauk ekonomicznych, SGH

Pełnione fun​kcje

Profesor, Zakład Wartości Klienta, Instytut Zarządzania Wartością, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie, SGH

Członek podkomisji rekrutacyjnej na studia drugiego stopnia (od 2014-05-01 do 2016-06-26) 

Przewodniczący podkomisji rekrutacyjnej na studia drugiego stopnia (2018-07-13; 2019-07-16)

Członek Rady Kolegium KNoP (od 2017-04-20 do 2019-09-30)

Członek komisji egzaminacyjnej w przewodzie doktorskim (2018-10-10; 2019-03-22)

Sekretarz Komisji habilitacyjnej (od 2019-04-01 do 2019-11-20) 

Sekretarz Komisji habilitacyjnej (od 2019-02-01 do 2019-11-20)

Członek Rady Naukowej Dyscypliny Nauki o Zarządzaniu i Jakości (od 2019-11-01 do 2020-08-31)​

Prowadzone zajęcia

Studia licencjackie

  • Marketing

Studia magisterskie

  • ​Marketing na rynku instytucjonalnym
  • Strategie marketingowe
  • Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa

Studia doktoranckie

  • Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa

Studia podyplomowe

  • ​Tożsamość i reputacja jako wartość dla klienta
  • Rola reputacji we współczesnym biznesie
  • Komunikacja w sytuacjach kryzysowych

Zainteresowanie naukowe

  • Reputacja przedsiębiorstwa i jej wpływ na wartość
  • Tożsamość i wizerunek przedsiębiorstwa
  • Marka przedsiębiorstwa
  • Komunikacja korporacyjna
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
  • Zarządzanie relacjami z interesariuszami przedsiębiorstwa​

Udział w badaniach naukowych

Badania statutowe

  • Metaversum jako środowisko realizacji strategii zrównoważonego rozwoju – możliwości, zagrożenia i wyzwania
  • Zarządzanie respektujące wartości w koncepcji rozwoju integralnego (humanistycznego); KNOP/S17/02/17
  • Finansjeryzacja gospodarki i jej wpływ na działalność przedsiębiorstw; KNOP/S16/04/16
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu w XXI wieku; KNOP/S19/08/19

Międzykolegialne granty rektorskie

  • Strategia społecznej odpowiedzialności szkół wyższych; RG/SSO/18
  • Dobre praktyki giełd krajów Europy Środkowo-Wschodniej w zakresie rozwoju infrastruktury instytucjonalnej stymulującej społeczną odpowiedzialność biznesu spółek publicznych; RG/DPG/19

Udział w konferencjach

  • 2022-04-20:2022-04-21 Uczestnictwo w konferencji i wygłaszanie referatu własnego autorstwa; konferencja krajowa: „Finanse i rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju – człowiek, odpowiedzialność, środowisko”; organizator: Katedra Finansów i Rachunkowości, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu oraz Katedra Zarządzania Finansami, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • 2022-09-19: 2022-09-20; Uczestnictwo w konferencji i wygłaszanie referatu własnego autorstwa; konferencja krajowa: „Nadzór korporacyjny w warunkach zmieniającego się otoczenia regulacyjnego”; organizatorzy: Katedra Ekonomii Instytucjonalnej i Mikroekonomii, Uniwersytet Łódzki; Katedra Rachunkowości, Uniwersytet Łódzki; Katedra Finansów Przedsiębiorstw, Uniwersytet Gdański; Instytut Finansów Korporacji i Inwestycji, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • 2018-05-10 Warszawa; Wygłoszenie referatu plenarnego na zaproszenie i koszt organizatorów (keynote speaker); Konferencja krajowa: „Kryzys czy odrodzenie reputacji w instytucjach finansowych?” organizator: Społeczna Akademia Nauk, Warszawa
  • 2018-05-10 Warszawa; Członkostwo w radzie naukowej; Konferencja krajowa: „Kryzys czy odrodzenie reputacji w instytucjach finansowych?” organizator: Społeczna Akademia Nauk, Warszawa
  • 2018-05-10 Warszawa; Udział w dyskusji panelowej; Konferencja krajowa: „Kryzys czy odrodzenie reputacji w instytucjach finansowych?” organizator: Społeczna Akademia Nauk, Warszawa
  • 2018-12-13 Wrocław; Współautorstwo referatu i nieuczestniczenie w konferencji krajowej: „Społeczna odpowiedzialność organizacji. Zysk vs wspólne dobro” organizatorzy: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Szkoła Główna Handlowa​

Publikacje

  • Tomasz J. Dąbrowski, Katarzyna Majchrzak, Społeczna odpowiedzialność i nieodpowiedzialność przedsiębiorstw. Przyczyny, przejawy, konsekwencje ekonomiczne. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2022
  • Dąbrowski, T.J., 2022, Wartość w ujęciu finansowym a wartość w ujęciu społecznym. Konwergencja czy antynomia? w: O zmieniającym się świecie wartości w ekonomii, finansach i zarządzaniu, M. Bombol, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, s. 13-26
  • Adamska, A., Dąbrowski, T.J., Homa, M., Mościbrodzka, M., Tomaszewski, J., 2022 Demutualization, Corporatization, and Sustainability Initiatives: Evidence from the European Stock Exchange Industry, „Central European Management Journal”, Vol. 30, No. 3/2022, p. 2–35, ISSN: 2658-0845, e-ISSN: 2658-2430; DOI: 10.7206/cemj.2658-0845.80
  • Adamska A., Dąbrowski T.J., The Role of Stock Exchanges in the Transmission of Sustainable Development Goals to Enterprises: The Case of Brasil, Bolsa, Balcão, in: A. Szelągowska, A. Pluta-Zaręba, Economics of Sustainable Transformation, Routledge 2021, London 2021, p. 301-317, ISBN 9781032114439. https://doi.org/10.4324/9781003219958-16
  • Adamska A., Dąbrowski T.J., 2021. Investor Reactions to Sustainability Index Reconstitutions: Analysis in Different Institutional Contexts, Journal of Cleaner Production, vol. 297, 126715; https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2021.126715
  • Brdulak H., Dąbrowski T., Jastrzębska E., Legutko-Kobus P. (2020) Social Responsibility of Universities and Colleges: The View of SGH Warsaw School of Economics Stakeholders. In: Bachnik K., Kaźmierczak M., Rojek-Nowosielska M., Stefańska M., Szumniak-Samolej J. (eds) CSR in Contemporary Poland. Institutional Perspectives and Stakeholder Experiences Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-42277-6_7; ISBN:978-3-030-42276-9
  • Jastrzębska, E.; Brdulak, H.; Legutko-Kobus, P.; Dąbrowski, T. J. (2019). Społeczna odpowiedzialność uczelni – perspektywa strategiczna. Zarządzanie Publiczne, 4 (47), http://dx.doi.org/10.4467/20843968ZP.19.020.11940.
  • Dąbrowski T.J. (2019), Wykorzystanie stron internetowych w komunikowaniu polityki społecznej odpowiedzialności przez spółki publiczne notowane na GPW w Warszawie,  Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing Nr 22(71), 50-64.
  • Dąbrowski T.J. (2019), Legitymacja, reputacja, status jako wyznaczniki społecznej pozycji przedsiębiorstwa, Studia Prawno-Ekonomiczne, t. CXII, s. 201–223, https://doi.org/10.26485/SPE/2019/112/12
  • Adamska A., Dąbrowski T.J., Tomaszewski J. (2019), Dobre praktyki giełd państw Europy Środkowo-Wschodniej w zakresie rozwoju infrastruktury instytucjonalnej stymulującej społeczną odpowiedzialność biznesu spółek publicznych, [w:] Europa Środkowo-Wschodnia wobec globalnych trendów: gospodarka, społeczeństwo i biznes, red. M. Strojny, SGH, Warszawa
  • Dąbrowski T.J. (2019), Wpływ uwarunkowanych finansjeryzacją kryzysów reputacyjnych na przyszłość banków jako instytucji zaufania publicznego, [w:] A. Fierla, Finansjeryzacja – zadłużenie, uwarunkowania, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, s. 115-138.
  • Dąbrowski T.J., Brdulak H., Jastrzębska E., Legutko-Kobus P. (2018), University Social Responsibility Strategies, e-mentor nr 5(77), s. 4-12.
  • Dąbrowski T.J. (2018), Wartości organizacyjne spółek publicznych w Polsce, Organizacja i Kierowanie, nr 3(182), s. 33-48.
  • Dąbrowski T.J. (2018), Rola systemu wartości w legitymizowaniu organizacji – banki na tle innych przedsiębiorstw, „Handel Wewnętrzny”, 3(374), s. 5-17.
  • Dąbrowski T.J., Fierla A., Grygiel-Tomaszewska A., (2018), Pomiar finansjeryzacji. Próba konceptualizacji, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 
  • Dąbrowski T.J. (2018), Rola komunikacji korporacyjnej w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa, „Marketing i Rynek” nr 4, s. 5-11
  • Dąbrowski T.J. (2017), Wpływ sytuacji kryzysowych na reputację – ujęcie sektorowe, „Handel Wewnętrzny”, 4(369), t. I, s. 72-84
  • Dąbrowski T.J. (2017), Finansjeryzacja jako systemowy czynnik erozji reputacji banków, w: Finansjeryzacja gospodarki i jej wpływ na przedsiębiorstwa, A. Fierla (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, s. 203-221
  • Dąbrowski T.J. (2017), Współczesny bank – między instytucją zaufania publicznego a przedsiębiorstwem, „Bezpieczny Bank”, nr 1(66), s. 129-148
  • Adamska A., Dąbrowski T.J. (2017), Reputation and its measurement. An institutional approach, „Annales. Etyka w Życiu Gospodarczym”,  Vol. 20, No. 7, Special Issue, 51–61.
  • Adamska A., Dąbrowski T.J. (2016), Do Investors Appreciate Information about Corporate Social Responsibility? Evidence from the Polish Equity Market “Inzinerine Ekonomika-Engineering Economics”, vol. 27, no. 4, 364–372. http://dx.doi.org/10.5755/j01.ee.27.4.13377
  • Adamska A., Dąbrowski T.J., Grygiel-Tomaszewska A. (2016), Socially responsible investment in post-communist and highly developed European countries “Revue d’études comparatives Est-Ouest”, Vol. 47, no. 3, pp 7-43. http://dx.doi.org/10.4074/S0338059916003016 http://www.necplus.eu/action/displayJournal?jid=REC
  • Dąbrowski T.J. (2016), Zarządzanie strategiczne i społeczna odpowiedzialność biznesu – od separacji do konwergencji, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, nr 2, s. 47-59 
  • Dąbrowski T.J., Majchrzak K., (2016), Społeczna odpowiedzialność banków w kontekście walutowych kredytów hipotecznych, CeDeWu, Warszawa 
  • Dąbrowski T.J. (2016), Kształtowanie reputacji banku komercyjnego. Podejście symboliczne i substancjalne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 
  • Dąbrowski T.J. (2016), Rozwój organizacji pozarządowych jako czynnik ryzyka reputacyjnego „Handel Wewnętrzny” nr 2, s. 78-89
  • Dąbrowski T.J., Majchrzak K., (2016), Tożsamość i wizerunek wymiaru sprawiedliwości – perspektywa komunikacyjna, „Handel Wewnętrzny” nr 2, s. 302-316
  • Adamska A., Dąbrowski T.J., Grygiel-Tomaszewska A. (2016), Resource based view or stakeholder theory: What explains better the relationship between corporate social responsibility and corporate financial performance? “Eurasian Journal of Business and Management”, vol. 4, no. 2, pp. 1-16, DOI: 10.15604/ejbm.2016.04.02.001
.