O zakładzie
Zakład został utworzony w 2016 roku i od tego czasu intensywnie rozwija swoje obszary badawcze. Główne zainteresowania naukowe pracowników obejmują zarządzanie wiedzą i jej rolę w procesach zarządczych, a także zarządzanie jakością, które jest kluczowe dla optymalizacji procesów organizacyjnych. Dodatkowo, Zakład specjalizuje się w zarządzaniu jednostkami szkolnictwa wyższego, co obejmuje również innowacyjne podejścia dydaktyczne w naukach o zarządzaniu. Pracownicy Zakładu zajmują się również badaniami nad negocjacjami, opracowywaniem modeli biznesowych oraz budowaniem wartości poprzez współpracę między szkolnictwem wyższym a otoczeniem.
Członkowie zakładu
- DR HAB. AGNIESZKA WOJTCZUK-TUREK, PROF. SGH, KIEROWNIK ZAKŁADU
- Obraz
prof. dr hab. Agnieszka Wojtczuk-Turek
Dr hab. Agnieszka Wojtczuk-Turek, prof. SGH. Doktor psychologii, dr hab. nauk ekonomicznych w dyscyplinie zarządzania. Profesor uczelni w Instytucie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Kieruje Instytutem Kapitału Ludzkiego oraz Zakładem Zachowań Organizacyjnych.
Specjalizuje się w problematyce zachowań organizacyjnych, zarządzania kapitałem ludzkim, zrównoważonego HRM, przywództwa, innowacyjności, dopasowania człowiek-organizacja, kompetencji i postaw wobec pracy – zaangażowania, satysfakcji z pracy. W tych obszarach kierowała projektami badawczymi krajowymi (m.in. granty Narodowego Centrum Nauki) oraz międzynarodowymi, w tym projektem „Sustainable Human Resource Management – Cross-Cultural Empirical Study”, realizowanym w 54 krajach. Wyniki swoich badań prezentowała na wielu konferencjach krajowych i zagranicznych (m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii, Włoszech, Chorwacji).
W ramach współpracy międzynarodowej realizowała pobyty naukowe w Northeastern Illinois University w Chicago, USA oraz Adam Smith Business School, University of Glasgow, UK.
Autorka ponad 100 publikacji naukowych. Za swoje osiągnięcia publikacyjne otrzymała nagrody indywidualne oraz zespołowe – m.in. współautorską nagrodę główną Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej „POZYTYW 2020” w kategorii: najlepszy artykuł naukowy – za istotny wkład do psychologii pozytywnej poszerzając ujęcie zjawiska dobrostanu o wymiar kolektywistyczny, imponujący program badawczy w 50 krajach i interdyscyplinarny charakter badań, oraz współautorską nagrodę „Awards for Excellence – Outstanding Paper” przyznawaną corocznie przez Wydawnictwo Emerald artykułom uznanym za wybitne.
Oprócz publikowania w czasopismach, m.in. takich jak: Journal of Happiness Studies, Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Perspectives on Psychological Science, European Management Journal, Production Planning & Control, prowadzi działalność redakcyjną pełniąc obowiązki redaktor naczelnej kwartalnika „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów”, a także zasiadając w Radzie recenzentów jednego z najbardziej cenionych czasopism w obszarze nauk o zarządzaniu – Human Resource Management. Recenzuje artykuły m.in. dla: Human Resource Management, Journal of Change Management, Business Strategy and the Environment, Human Resource Management Journal, British Journal of Social Psychology, PLOS ONE. Członkini prestiżowych towarzystw naukowych – Academy of Management, European Academy of Management, European Association of Work and Organizational Psychology.
Pracę naukową łączy z działalnością w obszarze mentoringu dla studentów i doktorantów. Prowadzi zajęcia na I i II stopnia, a także studiach podyplomowych, doktoranckich oraz MBA. W ramach działalności eksperckiej realizuje projekty badawcze i consultingowe dla firm oraz instytucji. Kieruje studiami podyplomowymi „Psychologia zarządzania dla menedżerów”.
- DR HAB. TOMASZ ROSTKOWSKI, PROF. SGH
- Obraz
prof. dr hab. Tomasz Rostkowski
dr hab. Tomasz Rostkowski, prof. SGH – profesor w Instytucie Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Kierownik projektów badawczych, wdrożeniowych oraz studiów podyplomowych i kursów specjalizacyjnych. Doświadczony praktyk – w przeszłości dyrektor ds. personalnych – pełnomocnik zarządu, prezes zarządu spółki akcyjnej. Obecnie współpracuje z wiodącymi przedsiębiorstwami i organizacjami publicznymi jako ekspert z zakresu strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim i strategicznego zarządzania organizacjami, kierownik projektów wdrożeniowych oraz ekspert w zakresie opracowywania i wprowadzania szczególnie skomplikowanych zmian w Polsce i za granicą zarówno na poziomie zmian legislacyjnych, jak i wdrożeń rozwiązań praktycznych w organizacjach. Ceniony wykładowca, w tym studiów MBA SGH – WUM w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim w ochronie zdrowia. Prowadzi szeroko zakrojone działania na rzecz promocji wzrostu efektywności organizacji dzięki łączeniu interesów pracowników, klientów i organizacji w ramach zintegrowanego, interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów praktycznych.
- DR RAFAŁ ŁABĘDZKI
- Obraz
dr Rafał Łabędzki
Dydaktyk prowadzący zajęcia w obszarach pracy zespołowej, podejmowania decyzji i wykorzystania wsparcia sztucznej inteligencji przez menedżerów. Naukowo zajmuje się badaniem współpracy ludzi ze sztuczną inteligencją i pracy zespołowej, a także zagadnień związanych ze zdecentralizowanymi autonomicznymi organizacjami.
- DR KATARZYNA MIKOŁAJCZYK
- Obraz
dr Katarzyna Mikołajczyk
Andragog, absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Trenerów Grupowych na Uniwersytecie SWPS, a także Masters» of Didactics na University of Groningen, adiunkt w Zakładzie Zachowań Organizacyjnych w Instytucie Kapitału Ludzkiego SGH. Ukończyła także The Baltic University Programme Teachers´ Course on Education for Sustainable Development (ESD) in Higher Education. Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół obszaru kapitału ludzkiego w organizacji: zrównoważone HRM, specyfika pracy menedżera, szkolenia, rozwój i dobrostan pracowników, digitalizacja w procesach rozwojowych, nowoczesne metody i narzędzia rozwoju pracowników, komunikacja i relacje w zespołach, neuroedukacja, lifelong learning, metodyka kształcenia. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach podyplomowych, I i II stopnia – w formie treningów rozwijających umiejętności miękkie (m.in. ograniczanie stresu, praca zespołowa, komunikacja menedżerska, emisja głosu) oraz wykład e-learningowy poświęcony nowym formom i narzędziom rozwoju pracowników. Współpracuje z Ekonomicznym Uniwersytetem Dziecięcym prowadząc wykłady i warsztaty dla młodzieży i ich opiekunów. Jest członkiem zespołu redakcyjnego czasopisma „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów”. Kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe zdobyła realizując wiele projektów szkoleniowych/rozwojowych oraz naukowo-dydaktycznych m.in. z zakresu e-learningu, blended learningu, zastosowania ICT w edukacji w Centrum Otwartej Edukacji SGH, a także podczas współpracy z firmami szkoleniowymi oraz NGOs.
- DR GRZEGORZ MYŚLIWIEC
aktualizacja w opracowaniu
- MGR ANNA BIŁYK
- Obraz
mgr Anna Biłyk
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Uczestniczyła w programie stypendialnym z zakresu psychologii organizacji na Uniwersytecie KU Leuven w Belgii.
W swojej pracy naukowej koncentruje się na analizie relacji pomiędzy modelami organizacyjnymi (m.in. samozarządzanie, samoorganizacja), dopasowaniem w obszarze partycypacji decyzyjnej pracowników a poziomem zaangażowania.
Prowadzi treningi z ograniczania stresu.