O zakładzie
Celem Zakładu Zarządzania Kapitałem Ludzkim (ZKL) jest rozwój koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim w Polsce i w środowisku międzynarodowym poprzez prowadzanie badań podstawowych i wdrożeniowych, publikowanie i popularyzowanie ich efektów, transfer wiedzy do organizacji w tym przedsiębiorstw, kształcenie studentów i rozwijanie kompetencji pracujących oraz promowanie jej w środowisku społeczno – gospodarczym.
Prace Zakładu ZKL odwołują się do dorobku wypracowanego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (i poprzedzających ją formach organizacyjnych) przez przeszłe i obecne kadry naukowe podejmujące problematykę ekonomiki pracy, polityki personalnej, zarządzania zasobami ludzkimi, gospodarowania zasobami pracy i zarządzania kapitałem ludzkim. Propagujemy koncepcję zarządzania kapitałem ludzkim wypracowaną pod kierownictwem prof. dr hab. Marty Juchnowicz oraz rozwijamy ją podejmując ważne dla rozwoju nauki i praktyki zarządzania problemy i wyzwania. Dla rozwoju zarządzania kapitałem ludzkim współpracujemy z naukowcami, ekspertami, instytucjami i ośrodkami akademickimi w kraju i za granicą. Popularyzujemy i publikujemy rezultaty prac badawczych i wdrożeniowych, aby zapewnić szerszy wpływ na naukę i praktykę ZKL.
- INFORMACJE DODATKOWE
Obszary i kierunki badawcze realizowane przez pracowników Zakładu ZKL:
- Zarządzanie kapitałem ludzkim wobec wyzwań współczesności, tj. zrównoważonego rozwoju, segmentacji rynku pracy, rewolucji 4.0, sieciowości.
- Specyfika zarządzania kapitałem ludzkim w organizacjach różnych branż, sektorów, o zróżnicowanej wielkości i zasięgu działania.
- Specyfika zarządzania kapitałem ludzkim w pracy menadżerskiej.
- Wpływ rynku pracy na jakość i praktyki zarządzania kapitałem ludzkim.
- Społecznie odpowiedzialne i zrównoważone zarządzanie kapitałem ludzkim.
- Rozwój kształcenia dla potrzeb gospodarki i rynku pracy.
- Zarządzanie przez zaangażowanie i dla zatrudnialności.
- Doświadczenia i dobrostan pracowników.
- Ocena, szkolenia i rozwój kompetencji, w szczególności menedżerskich, przedsiębiorczych, społecznych.
- Doradztwo i zarządzanie karierami.
- System wynagradzania pracowników, w szczególności jego sprawiedliwość.
- Analityka ZKL i ocena jego efektywności.
- Ekonomika pracy.
Najważniejsze zadania dydaktyczne realizowane przez pracowników Zakładu ZKL:
- Udział w rozwoju i realizacji procesu kształcenia na studiach pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia.
- Opieka promotorska nad licencjatami, magistrantami, doktorantami i dyplomantami studiów podyplomowych.
- Prowadzenie szkoleń i kursów, konsultacji oraz zajęć na studiach podyplomowych i MBA.
- Aktywne wsparcie działań rady programowej kierunku menedżerskiego.
- Rozwój oferty i jakości usług edukacyjnych i szkoleniowych.
Najważniejsze zadania organizacyjne podejmowane przez pracowników Zakładu ZKL:
- Praca w komisjach i zespołach uczelnianych, kolegialnych i innych - na podstawie odrębnych powołań.
- Organizowanie seminariów i konferencji naukowych i popularno-naukowych.
- Tworzenie i powoływanie zespołów projektowo-badawczych.
- Udział w procesie publikacyjnym Kwartalnika Edukacja Ekonomistów i Menadżerów.
- Współpraca z organizacjami i przedsiębiorstwami zbieżnymi dla realizacji celów Zakładu.
CZŁONKOWIE ZAKŁADU
- DR HAB. AGATA LULEWICZ-SAS, PROF. SGH, KIEROWNIK ZAKŁADU
- Obraz
prof. dr hab. Agata Lulewicz-Sas
Profesor w Instytucie Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członkini komisji rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni oraz Grupy roboczej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni działającej przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.
Prowadzi badania w obszarze zarządzania i jakości. Specjalizuje się w następujących obszarach badawczych: zrównoważone zarządzanie kapitałem ludzkim, zrównoważony rozwój, ESG, społeczna odpowiedzialność przedsiebiorstw, społeczna odpowiedzialność uczelni, zintegrowane systemy zarzadzania ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, Realizowała ponad 20 projektów naukowo-badawczych i dydaktycznych w charakterze kierownika i wykonawcy.
Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych, m.in. Ewaluacja społecznie odpowiedzialnej działalności przedsiębiorstw. Współpracuje z praktyką gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.
- DR DARIUSZ DANILEWICZ
- Obraz
dr Dariusz Danilewicz
Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Instytucie Kapitału Ludzkiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Członek Komisji Programowej Kierunku Menedżerskiego – studia II stopnia (od 2016 r.), przewodniczący Kolegialnej Komisji Programowo-Dydaktycznej (od 2020 r.), członek Rady Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie (2016-2020 r.), kierowanie SP Doradztwo Zawodowe, Kierowanie Rozwojem i Coaching (10 edycji), kierowanie SP Podstawy Przedsiębiorczości dla Nauczycieli, uczestnictwo w badaniach statutowych Instytutu, prowadzenie badań własnych, koordynator i ekspert w licznych projektach w następujących obszarach: zarządzanie kapitałem ludzkim, efektywne zarządzanie organizacją, edukacja ekonomiczna, przedsiębiorczość, zarządzania zmianami, zagadnienia rynku pracy, rozwój kompetencji osobistych, prowadzenie zajęć dydaktycznych na wszystkich typach studiów, doradztwo oraz działalność szkoleniowa i ekspercka, autor i współautor licznych publikacji (zwartych i artykułów), współpraca przy organizacji imprez, przygotowanie materiałów konferencyjnych, raportów itp.
Związany z praktyką zarządzania kapitałem ludzkim od ponad 20 lat, w tym jako kierujący zespołami HR.
- DR HANNA KINOWSKA
- Obraz
dr Hanna Kinowska
Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Instytucie Kapitału Ludzkiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Wspólniczka w kancelarii patentowej. Związana z praktyką zarządzania kapitałem ludzkim od ponad 20 lat. Od ponad 10 lat na stanowiskach kierowniczych.
Zrealizowała liczne projekty usprawniające zarządzanie kapitałem ludzkim obejmujące zarządzanie wynagrodzeniami, budowanie zaangażowania, realizację celów biznesowych firmy. Kształtowała politykę HR w szybko rosnącej organizacji. Kierowała projektem ujednolicenia systemów wynagradzania po fuzji banków.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Prowadzi zajęcia na studiach magisterskich i podyplomowych z dziedziny zarządzania kapitałem ludzkim, motywowania i wynagradzania.
Autorka i współautorka licznych publikacji dotyczących zarządzania kapitałem ludzkim, w tym książki „Skuteczne systemy wynagradzania w biznesie i sektorze publicznym” (2021), współredaktorka książki „Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach niepewności) (2023).
- DR MICHAŁ ZUBEK
- Obraz
dr Michał Zubek
Dr Michał Zubek - pracownik badawczo - dydaktyczny w Szkole Głównej Handlowej, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie, Instytut Kapitału Ludzkiego.
Absolwent Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach na kierunku menedżerskim oraz w Wyższej Szkole Ekonomii i Prawa w Kielcach na kierunku finanse i bankowość. Absolwent studiów doktoranckich Uniwesytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz studiów podyplomowych na kierunkach: Controlling i Finanse Przedsiębiorstw, Ekonomia Społeczna, Doradztwo Biznesowe dla Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej.
Wieloletni praktyk w zakresie bankowości oraz zarządzania podmiotami sektora publicznego i instytucji rządowych w obszarach rynku pracy i edukacji oraz nadzoru wykorzystywania środków unijnych.
Autor publikacji książkowych o tematyce controllingu, finansów oraz kapitału intelektualnego z wskazaniem na kapitał ludzki.
Szczególne zainteresowania to wycena i pomiar wartości tych kapitałów w podmiotach gospodarczych notowanych na giełdzie, w tym notowanych w alternatywnym systemie obrotu - New Connect. Członek Polskiego Stowarzyszenia HR.
- MGR MONIKA TROJANOWSKA
- Obraz
mgr Monika Trojanowska
Mgr Monika Trojanowska – asystent w Instytucie Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Dydaktyk prowadzący zajęcia z zakresu coachingu, mentoringu oraz pracy zespołowej i wykorzystania narzędzi menedżerskich przez pracowników. Specjalizuje się w obszarach badawczych dotyczących rozwoju kompetencji pracowników w przedsiębiorstwie. Absolwentka Doktoranckich Studiów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Wieloletni trener i szkoleniowiec.