Kierownik katedry
Profesor uczelni w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Kierownik Katedry Rynku, Marketingu i Jakości w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH. Pełni różne funkcje organizacyjne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Swoje zainteresowania naukowe i dydaktyczne koncentruje wokół zagadnień związanych z marketingiem. W pracy naukowej zajmuje się przede wszystkim problematyką kształtowania i oddziaływania instrumentów marketingu, a także skutecznością i efektywnością marketingu. Jest autorem wielu publikacji naukowych i wystąpień na konferencjach.
WYKSZTAŁCENIE:
- 2010 – doktor habilitowany (nauki o zarządzaniu), Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
- 1999 – doktor (nauki o zarządzaniu), Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
- 1992 – magister, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:
- Instrumenty marketingu
- Strategie marketingowe
- Handel detaliczny
- Skuteczność i efektywność marketingu
- Siła przetargowa przedsiębiorstwa
ZAINTERESOWANIA DYDAKTYCZNE:
- Marketing
- Strategie marketingowe
- Strategie cen i dystrybucji
- Strategie produktu i marki
WYBRANE PUBLIKACJE:
- R. Baran, W. Trzebiński (red.), Tożsamość polska, europejska i globalna konsumentów. Implikacje dla działań marketingowych, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2024.
- R. Baran, B. Marciniak, E. Więcek-Janka, B. Żelazko, The Well-Being of Managers in the Context of the Identity Brand of the Family Company, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio H - Oeconomia” 2024, vol. 58, no. 3, s. 7-30.
- R. Baran, Zmiany we współczesnym handlu detalicznym a doświadczenie klienta, w: 30 lat w naukach społecznych. Nowe myśli i idee, red. nauk. J. Wielgórska-Leszczyńska, M. Matusewicz, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2023.
- W. Trzebiński, R. Baran, B. Marciniak, Did the COVID-19 Pandemic Make Consumers Shop Alone? The Role of Emotions and Interdependent Self-Construal, “Sustainability” 2021, vol. 13, no. 11, 6361.
- R. Baran, Characteristics of Cosmetics Brands by Country of Origin According to the Opinion of Polish Consumers, „Journal of Management and Business Administration. Central Europe” 2018, vol. 26, nr 3, s. 2-13.
- R. Baran, Ograniczenia indywidualizacji instrumentów marketingu, „Studia Oeconomica Posnaniensia” 2018, vol. 6, nr 6, s. 48-59.
- R. Baran, Rozwój wiedzy z zakresu skuteczności i efektywności marketingu w Polsce, w: XXV lat w naukach ekonomicznych: dokonania, wyzwania, perspektywy, red. nauk. R. Bartkowiak, M. Matusewicz, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2018.
- R. Baran, Kraj pochodzenia marki jako kryterium wyboru produktów przez konsumentów, „Marketing i Rynek” 2017, nr 9 (CD), s. 14-20.
- R. Baran, B. Marciniak, T. Taranko, Postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego i zagranicznego, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2017.
.