Informacje dziekana – Studium Licencjackie

Praca dyplomowa

Instrukcja Dziekana Studium Licencjackiego w sprawie obron prac dyplomowych

Obowiązuje od 27 września 2024 r. 

Spoiler title
 

W nawiązaniu do § 39 ust. 12 Regulaminu Studiów obowiązującego od dnia 01.10.2021 r. określam zasady organizacji egzaminu dyplomowego.

  1. Obrony prac dyplomowych odbywają się w formie stacjonarnej w terminie i w sali wskazanej przez dziekanat.
  2. Ostateczny termin złożenia pracy dyplomowej upływa w ostatnim dniu drugiego terminu sesji egzaminacyjnej w semestrze, w którym realizowane jest seminarium licencjackie (§ 38 ust. 6 Regulaminu Studiów).
  3. Warunkiem przystąpienia studenta do obrony w lipcu jest złożenie pracy dyplomowej do 31 maja. Jeśli termin ten wypada w weekend lub dzień ustawowo wolny od pracy pracę dyplomową należy złożyć najpóźniej w pierwszym dniu roboczym po tym terminie.
  4. Za termin złożeniu pracy uznaje się termin wgrania pozytywnej recenzji przez promotora do systemu APD.

Instrukcja wchodzi w życie z dniem 27.09.2024 r. i obowiązuje do odwołania. Tym samym przestaje obowiązywać instrukcja z dnia 05.04.2022 r. 

Instrukcja Dziekana Studium Licencjackiego w sprawie złożenia pracy dyplomowej

Obowiązuje od 27 września 2024 r. 

Spoiler title
 

W nawiązaniu do § 38 ust. 3 Regulaminu Studiów proces złożenia pracy dyplomowej przyjmuje następujący kształt:

  1. Złożenie pracy następuje poprzez jej wgranie przez studenta do systemu APD i skierowanie jej do weryfikacji antyplagiatowej przez promotora.
    UWAGA: skan podpisanego oświadczenia autora pracy należy wgrać w osobnym pliku (w formacie PDF).
  2. Wgranie pracy do APD przez studenta następuje najpóźniej na trzy dni robocze przed zakończeniem drugiego terminu sesji lub wskazanym przez dziekana terminem złożenia pracy dla studentów chcących przystąpić do obrony w lipcu.
  3. Po wgraniu pracy do APD wykładowca w okresie trzech dni roboczych podejmuje decyzję o zaakceptowaniu pracy (wyrażonym pozytywną recenzją w systemie) lub jej odrzuceniu (wyrażonym nieprzyjęciem pracy, niezaakceptowaniem raportu antyplagiatowego lub negatywną recenzją promotora).
  4. Po uzyskaniu raportu z badania antyplagiatowego, promotor wypełnia w systemie APD recenzję pracy. Po sporządzeniu recenzji, promotor wysyła z konta w domenie SGH mail na adres obrony.licencjat@sgh.waw.pl o treści: „Przyjmuję pracę jako licencjacką” oraz wskazując proponowanego recenzenta. W tytule maila należy wpisać „promotor XXXXX”, gdzie XXXXX oznacza numer indeksu studenta.
  5. W przypadku, gdy Regulamin Studiów lub Instrukcja Dziekana określają najpóźniejszy termin na złożenie pracy, uznaje się termin za dotrzymany w przypadku zatwierdzenia przez promotora sporządzonej recenzji w systemie APD przed jego upływem.
  6. Najpóźniej w terminie 7 dni od momentu wgrania pracy do systemu APD student wysyła ze swojego adresu w domenie SGH na adres obrony.licencjat@sgh.waw.pl mail o tytule „student XXXXX”, gdzie XXXXX oznacza numer indeksu studenta, podając aktualny numer telefonu, który zobowiązany jest odbierać w szczególności w terminie obrony, w przypadku problemów technicznych po stronie Uczelni.
    Załączniki do maila stanowią: 
    • ankieta wraz z oświadczeniem autora pracy, 
    • dowód opłaty za wydanie dyplomu, wniesionej przelewem na konto indywidualne widoczne w systemie USOS,
    • w przypadku uzyskania osiągnięć, o których informacja zamieszczana jest w suplemencie do dyplomu – dodatkowo wypełniony załącznik dostępny na stronie Oświadczenie o dodatkowej działalności oraz potwierdzenia poszczególnych osiągnięć w formie maili przesłanych przez odpowiednie jednostki SGH lub skanów dokumentów.
      Łączna objętość załączników nie może przekroczyć 20Mb.
  7. Dziekanat powiadamia powołanego przez dziekana recenzenta o przekazaniu mu pracy licencjackiej do recenzji. Recenzent wypełnia formularz recenzji w systemie APD w ciągu 15 dni od daty otrzymania powiadomienia.
  8. Po uzyskaniu kompletnej dokumentacji oraz zweryfikowaniu uzyskania przez studenta absolutorium, dziekanat informuje promotora, recenzenta i studenta o planowanym terminie obrony najpóźniej na 7 dni przed jej terminem drogą mailową na adres w domenie SGH.

Instrukcja wchodzi w życie z dniem 27.09.2024 r. i obowiązuje do odwołania. Tym samym przestają obowiązywać dotychczasowe zasady składania prac licencjackich zawarte w Instrukcji Dziekana Studium Licencjackiego z dnia 23.10.2023 r.

 

 

Egzaminy


Zmiana kierunku studiów i trybu studiów


Zajęcia

Instrukcja dziekana Studium Licencjackiego w sprawie deklaracji studenckich wyboru zajęć oraz seminariów licencjackich (obowiązuje od 27 września 2024 r.)

W oparciu o § 12 oraz § 19 Regulaminu Studiów obowiązującego od dnia 01.10.2021 roku, ustalam następujące zasady wyboru zajęć oraz seminariów dyplomowych na studiach licencjackich:
1. Każdy student, zgodnie z § 3 ust. 4 Regulaminu Studiów, zobowiązany jest do złożenia deklaracji studenckiej na następny semestr. 
2. Proces deklaracji studenckiej składa się z kilku etapów, których przebieg ogłaszany jest z wyprzedzeniem w harmonogramie zamieszczonym na stronie internetowej Uczelni. Studenci są zobowiązani do dokładnego zapoznania się ze wskazanym harmonogramem, który szczegółowo określa warunki każdego etapu zapisów, w szczególności określając, między innymi, terminy kolejnych etapów oraz sposób postępowania w przypadku wystąpienia kolizji wybranych zajęć.
3. W pierwszej kolejności studenci zobowiązani są do wyboru zajęć wskazanych w obowiązującym ich planie studiów jako obowiązkowe na danym semestrze studiów i zgodnie z określoną przez dziekana sekwencją realizacji przedmiotów. W przypadku niewybrania zajęć obowiązkowych wskazanych w planie lub wybrania z naruszeniem sekwencji ich realizacji, dziekan ma prawo do poprawienia deklaracji w trakcie lub po zakończeniu procesu składania deklaracji na takie zajęcia zgodnie z § 12 ust. 2 Regulaminu Studiów.   
4. Zaleca się dokonywanie wyboru zajęć na jak najwcześniejszym etapie deklaracji. W szczególności, etap zapisów na zajęcia „za zgodą wykładowcy” traktować należy jako uzupełnienie systemu deklaracji. Brak zgody wykładowcy na dopisanie do zajęć w tym etapie (wyrażony poprzez wybranie przez wykładowcę w systemie decyzji odmownej lub też poprzez brak reakcji w określonym w harmonogramie terminie) nie stanowi podstawy do jakichkolwiek roszczeń. Ewentualne dopuszczenie studenta przez wykładowcę do uczestnictwa w zajęciach bez wyrażenia formalnej zgody na dopisanie do zajęć za pośrednictwem systemu USOS w terminach określonych w harmonogramie deklaracji studenckich nie jest równoznaczne z zapisem na zajęcia i nie umożliwi studentowi skutecznego zaliczenia przedmiotu, na który nie jest on formalnie zapisany w danym semestrze. 
5. Za wyjątkiem zajęć prowadzonych w trybie indywidualnym, zarówno zapisy na zajęcia, jak też usuwanie zajęć z deklaracji możliwe są wyłącznie w terminach określonych w harmonogramie wymienionym w punkcie 2 niniejszej instrukcji.
6. Na zajęcia prowadzone w trybie indywidualnym, na które nie było możliwości zapisania się poprzez system rejestracji, można zapisywać się poprzez złożenie podania do dziekana Studium Licencjackiego, załączając zgodę wykładowcy (zgoda wykładowcy nie oznacza zapisania na zajęcia). Podanie musi zostać złożone w terminie określonym w instrukcji dziekana w sprawie realizacji zajęć w trybie indywidualnym. Rozpatrując podanie, dziekan kieruje się Regulaminem Studiów, postanowieniami wewnętrznych aktów prawnych Uczelni dot. limitów liczebności grup dla poszczególnych rodzajów zajęć dydaktycznych oraz zasadnością uruchomienia zajęć z perspektywy zarówno studenta, jak i Uczelni.
7. Biorąc pod uwagę w szczególności pkt. 3-5 niniejszej instrukcji, zaleca się dokładną weryfikację obowiązującego programu studiów przez każdego ze studentów, w szczególności zaś – przez studentów dokonujących wyboru zajęć na ostatni semestr studiów oraz wznawiających studia. Brak wyboru w kolejnych deklaracjach studenckich wszystkich przedmiotów niezbędnych do uzyskania absolutorium uniemożliwia dopuszczenie studenta do obrony pracy dyplomowej przed uzupełnieniem wszystkich brakujących przedmiotów czy szkoleń. 
8. Zaleca się realizację zajęć w kolejności określonej w sekwencji wskazanej przez Radę Programową studiowanego kierunku. Sekwencje opracowane są w sposób gwarantujący, że cele kształcenia zrealizowane w ramach przedmiotów umieszczonych wcześniej umożliwią zdobycie wiedzy niezbędnej do studiowania przedmiotów wskazanych na dalszych etapach studiów. 
9. Zgodnie z § 19 ust. 2 Regulaminu Studiów, wybór seminarium licencjackiego jest obowiązkowy do końca piątego semestru studiów i powinien zostać dokonany poprzez system elektroniczny. Student może realizować seminarium licencjackie na piątym lub szóstym semestrze studiów. Zapisanie na seminarium prowadzone przez określonego wykładowcę wymaga jego zgody w systemie elektronicznym, zaleca się zatem kontakt z wybranym wykładowcą przed złożeniem wniosku o zapisanie na dane seminarium w systemie.
10. Brak wyboru seminarium przez rozpoczęciem szóstego semestru może skutkować, zgodnie z § 12 ust. 2 Regulaminu Studiów, dopisaniem do jednego z seminariów licencjackich przez dziekana Studium Licencjackiego. W takiej sytuacji wyboru prowadzącego seminarium dokonuje dziekan. 
11. Zgodnie z par. 19 Regulaminu studiów, seminarium licencjackie trwa jeden semestr – a zatem studenci, którzy skorzystają z możliwości realizacji seminarium na piątym semestrze studiów, zobowiązani są do jego zaliczenia w tym semestrze. 
12. Nie ma możliwości wypisania się z seminarium, na które student zapisał się (lub został zapisany w trybie pkt 10. niniejszej instrukcji). Zmiana prowadzącego seminarium możliwa jest na skierowany do dziekana Studium wniosek studenta, do którego niezbędne jest załączenie zgody dotychczasowego oraz nowego promotora pracy licencjackiej. Zmiana promotora nie może stanowić uzasadnienia wniosku o przedłużenie terminu na złożenie pracy licencjackiej.

 


Przepisywanie ocen


Dziekanat Studium Licencjackiego – Sekretariat
al. Niepodległości 162
tel.: 22 564 98 55
e-mail: dsl@sgh.waw.pl
Obsługa studentów – Studium Licencjackie