Informacje dziekana – Studium Licencjackie

Praca dyplomowa

Instrukcja Dziekana Studium Licencjackiego w sprawie obron prac dyplomowych

Obowiązuje od 27 września 2024 r. 

Spoiler title
 

W nawiązaniu do § 39 ust. 12 Regulaminu Studiów obowiązującego od dnia 01.10.2021 r. określam zasady organizacji egzaminu dyplomowego.

  1. Obrony prac dyplomowych odbywają się w formie stacjonarnej w terminie i w sali wskazanej przez dziekanat.
  2. Ostateczny termin złożenia pracy dyplomowej upływa w ostatnim dniu drugiego terminu sesji egzaminacyjnej w semestrze, w którym realizowane jest seminarium licencjackie (§ 38 ust. 6 Regulaminu Studiów).
  3. Warunkiem przystąpienia studenta do obrony w lipcu jest złożenie pracy dyplomowej do 31 maja. Jeśli termin ten wypada w weekend lub dzień ustawowo wolny od pracy pracę dyplomową należy złożyć najpóźniej w pierwszym dniu roboczym po tym terminie.
  4. Za termin złożeniu pracy uznaje się termin wgrania pozytywnej recenzji przez promotora do systemu APD.

Instrukcja wchodzi w życie z dniem 27.09.2024 r. i obowiązuje do odwołania. Tym samym przestaje obowiązywać instrukcja z dnia 05.04.2022 r. 

Instrukcja Dziekana Studium Licencjackiego w sprawie złożenia pracy dyplomowej

Obowiązuje od 27 września 2024 r. 

Spoiler title
 

W nawiązaniu do § 38 ust. 3 Regulaminu Studiów proces złożenia pracy dyplomowej przyjmuje następujący kształt:

  1. Złożenie pracy następuje poprzez jej wgranie przez studenta do systemu APD i skierowanie jej do weryfikacji antyplagiatowej przez promotora.
    UWAGA: skan podpisanego oświadczenia autora pracy należy wgrać w osobnym pliku (w formacie PDF).
  2. Wgranie pracy do APD przez studenta następuje najpóźniej na trzy dni robocze przed zakończeniem drugiego terminu sesji lub wskazanym przez dziekana terminem złożenia pracy dla studentów chcących przystąpić do obrony w lipcu.
  3. Po wgraniu pracy do APD wykładowca w okresie trzech dni roboczych podejmuje decyzję o zaakceptowaniu pracy (wyrażonym pozytywną recenzją w systemie) lub jej odrzuceniu (wyrażonym nieprzyjęciem pracy, niezaakceptowaniem raportu antyplagiatowego lub negatywną recenzją promotora).
  4. Po uzyskaniu raportu z badania antyplagiatowego, promotor wypełnia w systemie APD recenzję pracy. Po sporządzeniu recenzji, promotor wysyła z konta w domenie SGH mail na adres obrony.licencjat@sgh.waw.pl o treści: „Przyjmuję pracę jako licencjacką” oraz wskazując proponowanego recenzenta. W tytule maila należy wpisać „promotor XXXXX”, gdzie XXXXX oznacza numer indeksu studenta.
  5. W przypadku, gdy Regulamin Studiów lub Instrukcja Dziekana określają najpóźniejszy termin na złożenie pracy, uznaje się termin za dotrzymany w przypadku zatwierdzenia przez promotora sporządzonej recenzji w systemie APD przed jego upływem.
  6. Najpóźniej w terminie 7 dni od momentu wgrania pracy do systemu APD student wysyła ze swojego adresu w domenie SGH na adres obrony.licencjat@sgh.waw.pl mail o tytule „student XXXXX”, gdzie XXXXX oznacza numer indeksu studenta, podając aktualny numer telefonu, który zobowiązany jest odbierać w szczególności w terminie obrony, w przypadku problemów technicznych po stronie Uczelni.
    Załączniki do maila stanowią:
    • ankieta wraz z oświadczeniem autora pracy,
    • dowód opłaty za wydanie dyplomu, wniesionej przelewem na konto indywidualne widoczne w systemie USOS,
    • w przypadku uzyskania osiągnięć, o których informacja zamieszczana jest w suplemencie do dyplomu – dodatkowo wypełniony załącznik dostępny na stronie Oświadczenie o dodatkowej działalności oraz potwierdzenia poszczególnych osiągnięć w formie maili przesłanych przez odpowiednie jednostki SGH lub skanów dokumentów.
      Łączna objętość załączników nie może przekroczyć 20Mb.
  7. Dziekanat powiadamia powołanego przez dziekana recenzenta o przekazaniu mu pracy licencjackiej do recenzji. Recenzent wypełnia formularz recenzji w systemie APD w ciągu 15 dni od daty otrzymania powiadomienia.
  8. Po uzyskaniu kompletnej dokumentacji oraz zweryfikowaniu uzyskania przez studenta absolutorium, dziekanat informuje promotora, recenzenta i studenta o planowanym terminie obrony najpóźniej na 7 dni przed jej terminem drogą mailową na adres w domenie SGH.

Instrukcja wchodzi w życie z dniem 27.09.2024 r. i obowiązuje do odwołania. Tym samym przestają obowiązywać dotychczasowe zasady składania prac licencjackich zawarte w Instrukcji Dziekana Studium Licencjackiego z dnia 23.10.2023 r.

 

Egzaminy

INSTRUKCJA DZIEKANA STUDIUM LICENCJACKIEGO W SPRAWIE USTALENIA  W JEDNYM DNIU SESJI WIĘCEJ NIŻ DWÓCH EGZAMINÓW LUB KOLIZJI GODZINOWEJ EGZAMINÓW (obowiązuje OD 27 września 2024 R.)

W nawiązaniu do § 23 ust. 6 i 8 Regulaminu Studiów obowiązującego od dnia 01.10.2021 r.  umożliwiającego dziekanowi studium wyznaczenie dodatkowego terminu egzaminu w przypadku ustalenia w jednym dniu sesji więcej niż dwóch egzaminów dla danego studenta (więcej iż trzech egzaminów dla danego studenta studiów sobotnio-niedzielnych) lub wystąpienia kolizji godzinowej pomiędzy dwoma egzaminami, wprowadzam następujące zasady dotyczące dodatkowych terminów egzaminów:

A. Przypadek kolizji godzinowej egzaminów lub wyznaczenia w harmonogramie sesji więcej niż dwóch (trzech dla studiów sobotnio-niedzielnych) egzaminów jednego dnia 
1. Studenci mający kolizje godzinowe egzaminów lub tacy, którym w sesji wyznaczono egzaminy z co najmniej trzech (czterech na studiach sobotnio-niedzielnych) przedmiotów jednego dnia są uprawnieni do dodatkowego terminu egzaminu w przedłużonym terminie sesji. W przypadku pokrywających się terminów egzaminów przyjmuje się, że student powinien wykorzystać podejście do jednego spośród egzaminów kolidujących, zaś w odniesieniu do pozostałych może wnioskować o przedłużenie sesji. W przypadku więcej niż dwóch (trzech na studiach sobotnio-niedzielnych) egzaminów jednego dnia (bez kolizji godzin) przyjmuje się, że student powinien podejść do egzaminów z dwóch (trzech) spośród nich, zaś w odniesieniu do pozostałych przedmiotów może ubiegać się o dodatkowy termin egzaminu w przedłużonej sesji.
2. Warunkiem ewentualnego skorzystania z uprawnienia jest zgłoszenie przed pierwszym dniem sesji egzaminacyjnej (osobno dla pierwszego i dla drugiego terminu sesji) faktu kolizji lub wyznaczenia w harmonogramie sesji więcej niż dwóch (trzech na studiach sobotnio-niedzielnym) egzaminów jednego dnia. Zgłoszenia należy dokonać mailowo z adresu w domenie SGH na adres asystentki/asystenta roku właściwej/właściwego dla danego studenta lub pisemnie (w godzinach obsługi studentów) dostarczając odpowiednią informację do DSL.
3. O dodatkowy termin egzaminu należy wystąpić wypełniając podanie elektroniczne dostępne w systemie USOS lub na odpowiednim druku podania, przygotowanym i udostępnionym przez DSL, przy czym podania złożone poprzez system USOS będą rozpatrywane w pierwszej kolejności.

Instrukcja w sprawie trybu i terminów usprawiedliwiania nieobecności na egzaminie (obowiązuje od 20 grudnia 2024 r.)

W nawiązaniu do par. 23 ust. 5 Regulaminu studiów wprowadza się następujące zasady:
1.    W przypadku nieobecności na egzaminie spowodowanej chorobą student chcący ubiegać się o wyznaczenie dodatkowego terminu w przedłużonej sesji zobowiązany jest dostarczyć zwolnienie lekarskie w ciągu trzech dni, licząc od dnia następnego po jego wystawieniu.  W przypadku zwolnień długoterminowych wystawionych wcześniej niż trzy dni przed początkiem sesji egzaminacyjnej zwolnienie należy przedłożyć do pierwszego dnia sesji włącznie. 
2.    Zwolnienie można dostarczyć do DSL następującą drogą: 
a)    przesyłając jego skan (wyłącznie z adresu w domenie SGH) na adres asystenta roku,
b)    osobiście lub z pomocą osób trzecich do biura podawczego w godzinach obsługi studentów, 
c)    za pośrednictwem platformy e-PUAP,
d)    pocztą. 
Do zwolnienia przesyłanego zgodnie z punktami b) – d) należy dołączyć imię, nazwisko, numer indeksu, rok oraz tryb studiów studenta oraz nazwisko asystenta roku.
3.    W przypadku braku zaliczenia przedmiotu po zakończeniu II terminu sesji student, który dostarczył zwolnienie lekarskie zgodnie z pkt 1, może wnioskować o wyznaczenie dodatkowego terminu egzaminu, jeśli wyznaczony w harmonogramie sesji termin egzaminu pokrywał się z datą ważności zwolnienia lekarskiego. O dodatkowy termin egzaminu należy wystąpić, wypełniając właściwy formularz podania elektronicznego dostępnego w systemie USOS.
4.    Warunkiem koniecznym skorzystania z prawa do wyznaczenia dodatkowego terminu jest brak podejścia do jakiegokolwiek egzaminu w SGH w czasie obowiązywania prawidłowo zgłoszonego w DSL zwolnienia lekarskiego.
5.    W przypadku występowania o zgodę na dodatkowy termin egzaminu z powodów innych niż choroba należy przedstawić wiarygodną dokumentację, załączając do podania w systemie USOS skany lub czytelne zdjęcia dokumentów uzasadniających prośbę o przedłużenie sesji.


Instrukcja wchodzi w życie z dniem 20.12.2024.

 


Zmiana kierunku studiów i trybu studiów


Zajęcia

Instrukcja dziekana Studium Licencjackiego w sprawie deklaracji studenckich, trybu indywidualnego oraz zapisów na seminarium licencjackie (obowiązuje od 20 grudnia 2024 r.)

W nawiązaniu do par. 3, 12 oraz 19 Regulaminu Studiów wprowadza się następujące zasady:

1.    Student zobowiązany jest do złożenia deklaracji semestralnej na następny semestr zgodnie z harmonogramem publikowanym na stronie DSL. Niezłożenie deklaracji może być traktowane jako niepodjęcie studiów i stanowić przesłankę do skreślenia z listy studentów.
2.    W pierwszej kolejności należy wybrać zajęcia obowiązkowe na danym semestrze studiów, zgodnie z określoną przez dziekana lub Radę Programową właściwego kierunku sekwencją ich realizacji. W przypadku niewybrania przez studenta przedmiotów obowiązkowych dziekan ma prawo ingerować w zawartość deklaracji.
3.    W przypadku nieuruchomienia zajęć z przedmiotu student może ubiegać się o ich realizację w trybie indywidualnym, składając podanie w systemie USOS w ciągu jednego miesiąca od rozpoczęcia semestru. Do podania należy załączyć zgodę wykładowcy wyrażoną pisemnie lub w wiadomości mailowej wysłanej z konta służbowego w domenie SGH. 
4.    Wybór seminarium licencjackiego jest obowiązkowy do końca piątego semestru studiów, zgodnie z ogłaszanym harmonogramem zapisów i odbywa się poprzez zaakceptowanie przez promotora zgłoszenia w systemie USOS. Seminarium licencjackie można realizować na piątym lub szóstym semestrze studiów. 
5.    Brak wyboru seminarium we właściwym terminie może skutkować dopisaniem studenta do promotora wskazanego przez dziekana. 
6.    W uzasadnionych przypadkach możliwa jest zmiana promotora. W tym celu należy złożyć w systemie USOS wniosek, z dołączoną zgodą dotychczasowego oraz nowego promotora. Zmiana promotora nie stanowi przesłanki do wnioskowania o przedłużenie terminu złożenia pracy licencjackiej.

Instrukcja wchodzi w życie z dniem 20.12.2024.

 

 


Przepisywanie ocen


Dziekanat Studium Licencjackiego – Sekretariat
al. Niepodległości 162
tel.: 22 564 98 55
e-mail: dsl@sgh.waw.pl
Obsługa studentów – Studium Licencjackie