Praca dyplomowa
Instrukcja Dziekana Studium Licencjackiego w sprawie obron prac dyplomowych
Obowiązuje od 27 września 2024 r.
W nawiązaniu do § 39 ust. 12 Regulaminu Studiów obowiązującego od dnia 01.10.2021 r. określam zasady organizacji egzaminu dyplomowego.
- Obrony prac dyplomowych odbywają się w formie stacjonarnej w terminie i w sali wskazanej przez dziekanat.
- Ostateczny termin złożenia pracy dyplomowej upływa w ostatnim dniu drugiego terminu sesji egzaminacyjnej w semestrze, w którym realizowane jest seminarium licencjackie (§ 38 ust. 6 Regulaminu Studiów).
- Warunkiem przystąpienia studenta do obrony w lipcu jest złożenie pracy dyplomowej do 31 maja. Jeśli termin ten wypada w weekend lub dzień ustawowo wolny od pracy pracę dyplomową należy złożyć najpóźniej w pierwszym dniu roboczym po tym terminie.
- Za termin złożeniu pracy uznaje się termin wgrania pozytywnej recenzji przez promotora do systemu APD.
Instrukcja wchodzi w życie z dniem 27.09.2024 r. i obowiązuje do odwołania. Tym samym przestaje obowiązywać instrukcja z dnia 05.04.2022 r.
Instrukcja Dziekana Studium Licencjackiego w sprawie złożenia pracy dyplomowej
Obowiązuje od 27 września 2024 r.
W nawiązaniu do § 38 ust. 3 Regulaminu Studiów proces złożenia pracy dyplomowej przyjmuje następujący kształt:
- Złożenie pracy następuje poprzez jej wgranie przez studenta do systemu APD i skierowanie jej do weryfikacji antyplagiatowej przez promotora.
UWAGA: skan podpisanego oświadczenia autora pracy należy wgrać w osobnym pliku (w formacie PDF). - Wgranie pracy do APD przez studenta następuje najpóźniej na trzy dni robocze przed zakończeniem drugiego terminu sesji lub wskazanym przez dziekana terminem złożenia pracy dla studentów chcących przystąpić do obrony w lipcu.
- Po wgraniu pracy do APD wykładowca w okresie trzech dni roboczych podejmuje decyzję o zaakceptowaniu pracy (wyrażonym pozytywną recenzją w systemie) lub jej odrzuceniu (wyrażonym nieprzyjęciem pracy, niezaakceptowaniem raportu antyplagiatowego lub negatywną recenzją promotora).
- Po uzyskaniu raportu z badania antyplagiatowego, promotor wypełnia w systemie APD recenzję pracy. Po sporządzeniu recenzji, promotor wysyła z konta w domenie SGH mail na adres obrony.licencjat@sgh.waw.pl o treści: „Przyjmuję pracę jako licencjacką” oraz wskazując proponowanego recenzenta. W tytule maila należy wpisać „promotor XXXXX”, gdzie XXXXX oznacza numer indeksu studenta.
- W przypadku, gdy Regulamin Studiów lub Instrukcja Dziekana określają najpóźniejszy termin na złożenie pracy, uznaje się termin za dotrzymany w przypadku zatwierdzenia przez promotora sporządzonej recenzji w systemie APD przed jego upływem.
- Najpóźniej w terminie 7 dni od momentu wgrania pracy do systemu APD student wysyła ze swojego adresu w domenie SGH na adres obrony.licencjat@sgh.waw.pl mail o tytule „student XXXXX”, gdzie XXXXX oznacza numer indeksu studenta, podając aktualny numer telefonu, który zobowiązany jest odbierać w szczególności w terminie obrony, w przypadku problemów technicznych po stronie Uczelni.
Załączniki do maila stanowią:- ankieta wraz z oświadczeniem autora pracy,
- dowód opłaty za wydanie dyplomu, wniesionej przelewem na konto indywidualne widoczne w systemie USOS,
- w przypadku uzyskania osiągnięć, o których informacja zamieszczana jest w suplemencie do dyplomu – dodatkowo wypełniony załącznik dostępny na stronie Oświadczenie o dodatkowej działalności oraz potwierdzenia poszczególnych osiągnięć w formie maili przesłanych przez odpowiednie jednostki SGH lub skanów dokumentów.
Łączna objętość załączników nie może przekroczyć 20Mb.
- Dziekanat powiadamia powołanego przez dziekana recenzenta o przekazaniu mu pracy licencjackiej do recenzji. Recenzent wypełnia formularz recenzji w systemie APD w ciągu 15 dni od daty otrzymania powiadomienia.
- Po uzyskaniu kompletnej dokumentacji oraz zweryfikowaniu uzyskania przez studenta absolutorium, dziekanat informuje promotora, recenzenta i studenta o planowanym terminie obrony najpóźniej na 7 dni przed jej terminem drogą mailową na adres w domenie SGH.
Instrukcja wchodzi w życie z dniem 27.09.2024 r. i obowiązuje do odwołania. Tym samym przestają obowiązywać dotychczasowe zasady składania prac licencjackich zawarte w Instrukcji Dziekana Studium Licencjackiego z dnia 23.10.2023 r.
Egzaminy
- INSTRUKCJA DZIEKANA STUDIUM LICENCJACKIEGO W SPRAWIE USTALENIA W JEDNYM DNIU SESJI WIĘCEJ NIŻ DWÓCH EGZAMINÓW LUB KOLIZJI GODZINOWEJ EGZAMINÓW (obowiązuje OD 27 września 2024 R.)
W nawiązaniu do § 23 ust. 6 i 8 Regulaminu Studiów obowiązującego od dnia 01.10.2021 r. umożliwiającego dziekanowi studium wyznaczenie dodatkowego terminu egzaminu w przypadku ustalenia w jednym dniu sesji więcej niż dwóch egzaminów dla danego studenta (więcej iż trzech egzaminów dla danego studenta studiów sobotnio-niedzielnych) lub wystąpienia kolizji godzinowej pomiędzy dwoma egzaminami, wprowadzam następujące zasady dotyczące dodatkowych terminów egzaminów:
A. Przypadek kolizji godzinowej egzaminów lub wyznaczenia w harmonogramie sesji więcej niż dwóch (trzech dla studiów sobotnio-niedzielnych) egzaminów jednego dnia
1. Studenci mający kolizje godzinowe egzaminów lub tacy, którym w sesji wyznaczono egzaminy z co najmniej trzech (czterech na studiach sobotnio-niedzielnych) przedmiotów jednego dnia są uprawnieni do dodatkowego terminu egzaminu w przedłużonym terminie sesji. W przypadku pokrywających się terminów egzaminów przyjmuje się, że student powinien wykorzystać podejście do jednego spośród egzaminów kolidujących, zaś w odniesieniu do pozostałych może wnioskować o przedłużenie sesji. W przypadku więcej niż dwóch (trzech na studiach sobotnio-niedzielnych) egzaminów jednego dnia (bez kolizji godzin) przyjmuje się, że student powinien podejść do egzaminów z dwóch (trzech) spośród nich, zaś w odniesieniu do pozostałych przedmiotów może ubiegać się o dodatkowy termin egzaminu w przedłużonej sesji.
2. Warunkiem ewentualnego skorzystania z uprawnienia jest zgłoszenie przed pierwszym dniem sesji egzaminacyjnej (osobno dla pierwszego i dla drugiego terminu sesji) faktu kolizji lub wyznaczenia w harmonogramie sesji więcej niż dwóch (trzech na studiach sobotnio-niedzielnym) egzaminów jednego dnia. Zgłoszenia należy dokonać mailowo z adresu w domenie SGH na adres asystentki/asystenta roku właściwej/właściwego dla danego studenta lub pisemnie (w godzinach obsługi studentów) dostarczając odpowiednią informację do DSL.
3. O dodatkowy termin egzaminu należy wystąpić wypełniając podanie elektroniczne dostępne w systemie USOS lub na odpowiednim druku podania, przygotowanym i udostępnionym przez DSL, przy czym podania złożone poprzez system USOS będą rozpatrywane w pierwszej kolejności.- Instrukcja w sprawie trybu i terminów usprawiedliwiania nieobecności na egzaminie (obowiązuje od 20 grudnia 2024 r.)
W nawiązaniu do par. 23 ust. 5 Regulaminu studiów wprowadza się następujące zasady:
1. W przypadku nieobecności na egzaminie spowodowanej chorobą student chcący ubiegać się o wyznaczenie dodatkowego terminu w przedłużonej sesji zobowiązany jest dostarczyć zwolnienie lekarskie w ciągu trzech dni, licząc od dnia następnego po jego wystawieniu. W przypadku zwolnień długoterminowych wystawionych wcześniej niż trzy dni przed początkiem sesji egzaminacyjnej zwolnienie należy przedłożyć do pierwszego dnia sesji włącznie.
2. Zwolnienie można dostarczyć do DSL następującą drogą:
a) przesyłając jego skan (wyłącznie z adresu w domenie SGH) na adres asystenta roku,
b) osobiście lub z pomocą osób trzecich do biura podawczego w godzinach obsługi studentów,
c) za pośrednictwem platformy e-PUAP,
d) pocztą.
Do zwolnienia przesyłanego zgodnie z punktami b) – d) należy dołączyć imię, nazwisko, numer indeksu, rok oraz tryb studiów studenta oraz nazwisko asystenta roku.
3. W przypadku braku zaliczenia przedmiotu po zakończeniu II terminu sesji student, który dostarczył zwolnienie lekarskie zgodnie z pkt 1, może wnioskować o wyznaczenie dodatkowego terminu egzaminu, jeśli wyznaczony w harmonogramie sesji termin egzaminu pokrywał się z datą ważności zwolnienia lekarskiego. O dodatkowy termin egzaminu należy wystąpić, wypełniając właściwy formularz podania elektronicznego dostępnego w systemie USOS.
4. Warunkiem koniecznym skorzystania z prawa do wyznaczenia dodatkowego terminu jest brak podejścia do jakiegokolwiek egzaminu w SGH w czasie obowiązywania prawidłowo zgłoszonego w DSL zwolnienia lekarskiego.
5. W przypadku występowania o zgodę na dodatkowy termin egzaminu z powodów innych niż choroba należy przedstawić wiarygodną dokumentację, załączając do podania w systemie USOS skany lub czytelne zdjęcia dokumentów uzasadniających prośbę o przedłużenie sesji.
Instrukcja wchodzi w życie z dniem 20.12.2024.
Zmiana kierunku studiów i trybu studiów
Zajęcia
- Instrukcja dziekana Studium Licencjackiego w sprawie deklaracji studenckich, trybu indywidualnego oraz zapisów na seminarium licencjackie (obowiązuje od 20 grudnia 2024 r.)
W nawiązaniu do par. 3, 12 oraz 19 Regulaminu Studiów wprowadza się następujące zasady:
1. Student zobowiązany jest do złożenia deklaracji semestralnej na następny semestr zgodnie z harmonogramem publikowanym na stronie DSL. Niezłożenie deklaracji może być traktowane jako niepodjęcie studiów i stanowić przesłankę do skreślenia z listy studentów.
2. W pierwszej kolejności należy wybrać zajęcia obowiązkowe na danym semestrze studiów, zgodnie z określoną przez dziekana lub Radę Programową właściwego kierunku sekwencją ich realizacji. W przypadku niewybrania przez studenta przedmiotów obowiązkowych dziekan ma prawo ingerować w zawartość deklaracji.
3. W przypadku nieuruchomienia zajęć z przedmiotu student może ubiegać się o ich realizację w trybie indywidualnym, składając podanie w systemie USOS w ciągu jednego miesiąca od rozpoczęcia semestru. Do podania należy załączyć zgodę wykładowcy wyrażoną pisemnie lub w wiadomości mailowej wysłanej z konta służbowego w domenie SGH.
4. Wybór seminarium licencjackiego jest obowiązkowy do końca piątego semestru studiów, zgodnie z ogłaszanym harmonogramem zapisów i odbywa się poprzez zaakceptowanie przez promotora zgłoszenia w systemie USOS. Seminarium licencjackie można realizować na piątym lub szóstym semestrze studiów.
5. Brak wyboru seminarium we właściwym terminie może skutkować dopisaniem studenta do promotora wskazanego przez dziekana.
6. W uzasadnionych przypadkach możliwa jest zmiana promotora. W tym celu należy złożyć w systemie USOS wniosek, z dołączoną zgodą dotychczasowego oraz nowego promotora. Zmiana promotora nie stanowi przesłanki do wnioskowania o przedłużenie terminu złożenia pracy licencjackiej.Instrukcja wchodzi w życie z dniem 20.12.2024.
Przepisywanie ocen
Dziekanat Studium Licencjackiego – Sekretariat
al. Niepodległości 162
tel.: 22 564 98 55
e-mail: dsl@sgh.waw.pl
Obsługa studentów – Studium Licencjackie