Zakład Przedsiębiorczości i Otoczenia Biznesu
- dr hab. Joanna Żukowska, prof. SGH - Kierownik ZPiOB
dr hab. Joanna Żukowska, prof. SGH
Kierownik Zakładu Przedsiębiorczości i Otoczenia Biznesu
Wicedyrektor Instytutu PrzedsiębiorstwaPosiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera w zakresie treningu, uczenia się i rozwoju wydawanego jest przez Edexcel i BTEC Professional Qualifications. Akredytowany coach ICF. Tutor.
Kierownik Studiów Podyplomowych Akademia Profesjonalnego Coacha oraz Studiów Podyplomowych Przedsiębiorstwo w Dobie Rozbudowy Potencjału Obronnego.
Specjalizuje się w strategicznym zarządzaniu personelem, coachingu, formach rozwoju kompetencji pracowników, design thinkingu, kreowaniu relacji z klientem.Odbyła staże na Uniwersytecie w Bolonii i na Uniwersytecie Fordham w Nowym Jorku. Była wizytujacym profesorem w Toulouse Business School. Prowadziła wykłady na GIPA Tbilisi, FGV Escola de Administração de Empresas de São Paulo, Universitat Autonoma Barcelona, Chulalongkorn University Bangkok, FEP Porto, BICOCCA Universita degli studi di Milano, Universita di Firenze, ISCAP Porto, , Budapest Business School, ISCTE Lisbon, Nottingham Business School, Turku School of Economics czy Vilnius Business School.
Koordynator i wykładowca kursu Global Business Practicum na MBA-SGH.
Odbyte staże
- Uniwersytet w Bolonii
- Uniwersytet Fordham w Nowym Jorku
- dr hab. inż. Paweł Bartoszczuk, prof. SGH
dr hab. inż. Paweł Bartoszczuk, prof. SGH
Autor ponad 100 publikacji naukowych poświęconych zarządzaniu, problemom środowiskowym, szczególnie zainteresowany gospodarką obiegu zamkniętego, energią i smart city. Członek Kapituły Konkursu „Innowacyjny Samorząd”. Ekspert Fundacji Nauki Polskiej. Członek Instytutu Maxa Webera. Kierownik Studiów Podyplomowych Technologie i Procesy Przyszłości.
Szczególne osiągnięcia
- Expert of Eurostat Task Force 2, Measuring Environmental Sustainability: preparing and publishing reports. Paris
- Kierownik projektów Narodowego Centrum Nauki -Opus, Komitetu Badań Naukowych, niepewność inwentaryzacji gazów cieplarnianych
- Stypendium Konferencyjne Fundacji Nauki Polskiej, Boston
- Erasmus Teaching: Uniwersyet Ekonomiczny w Petersburgu
- Członek komitetu naukowego konferencji Enviroinfo, Water Economics and Statistics, Risk analysis, statistical modelling.
- Członek Prezydium Polskiego Stowarzyszenia Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych oraz Prezydium Sekcji Wodnej
- Kierownik Studiów Podyplomowych Technologie i Procesy Przyszłości
Wykształcenie oraz staże
- 2018 Doktor habilitowany nauk społecznych, dziedzina Ekonomia
- 1995–1999 Doktor nauk ekonomicznych, (ekonomia) Szkoła Głowna Handlowa, Kolegium Analiz Ekonomicznych
- 1989-1995. Magister nauk technicznych, Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Środowiska,
- 1998- 1999 Podyplomowe Studia Dziennikarstwa, Uniwersytet Warszawski
- dr hab. Dariusz Turek, prof. SGH
dr hab. Dariusz Turek, Prof. SGH
Szczególne osiągnięcia
- Pierwsza nagroda za dysertację doktorską pt. Kulturowe i etyczne czynniki zarządzania przedsiębiorstwem a postawy i zachowania pracowników, uzyskana w konkursie na najlepsze prace magisterskie i doktorskie w dziedzinie pracy i polityki społecznej organizowanym przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych pod patronatem Ministra Pracy i Polityki Społecznej. (17.12.2010).
- Pierwsza nagroda Awards for Excellence – Outstanding Paper przyznana przez wydawnictwo Emerald w ramach Emerald Literati Network Awards for Excellence za artykuł naukowy opublikowany w czasopiśmie „Management Research Review”, pt. The Significance of Perceived Social-organization Climate for Creating Employees’ Innovativeness: The Mediating Role of Person-Organization Fit. (05.2017)
Wykształcenie
- Habilitacja (nauki społeczne) – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
- Doktorat (nauki o zarzadzaniu) - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
- Ukończone studia doktoranckie - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
- Magister psychologii – Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
- Magister Filozofii – Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie
Odbyte staże
- Northeastern Illinois University w Chicago (USA)
- DR ANNA TRYFON-BOJARSKA
dr Anna Tryfon-Bojarska
- dr Tomasz Pilewicz
dr Tomasz Pilewicz, MBA
Dr Tomasz Pilewicz, MBA, adiunkt w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie w SGH w Warszawie. W pracy naukowej i zawodowej zajmuje się inteligentnymi organizacjami oraz przedsiębiorczością technologiczną. Absolwent SGH, Wiedeńskiego Uniwersytetu Ekonomii i Biznesu oraz Politechniki Wiedeńskiej.
Szczególne osiągnięcia
- Nagroda Zespołowa II stopnia Rektora Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie za osiągnięcia organizacyjne w 2018 r. w zakresie sprawnego funkcjonowania SGH
- Nagroda Zespołowa I stopnia Rektora Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie za książkę „Zarządzanie i Finanse Sektora Publicznego” w 2015 r.
Wykształcenie i odbyte staże
- Wiedeński Uniwersytet Ekonomii i Biznesu oraz Politechnika Wiedeńska, MBA w przedsiębiorczości i innowacjach (Professional MBA Entrepreneurship & Innovation). Pobyt naukowy w Harvard University, Massachusetts Institute of Technology, Boston University oraz Babson College w Stanach Zjednoczonych zrealizowany w ramach studiów. Dyplom z wyróżnieniem (2014-2016)
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, studia doktoranckie z zakresu ekonomii. Stopień doktora nauk ekonomicznychw dyscyplinie ekonomii w specjalności innowacyjność gospodarki (2011-2014, obrona pracy doktorskiej - 2016)
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Audyt, Rachunkowość i Kontrola Zarządcza. Dyplom ukończenia studiów podyplomowych (2010-2011)
- Uniwersytet Warszawski, tytuł magistra nauk politycznych w specjalności polityka społeczna. Dyplom z wyróżnieniem summa cum laude. Wymiany akademickie: Uniwersytet Nauk Stosowanych, Kolonia, Niemcy oraz Uniwersytet Mikołaja Romera w Wilnie, Litwa (2005-2010)
- mgr Robert Strelau
mgr Robert Strelau
Asystent w Zakładzie Przedsiębiorczości i Otoczenia Biznesu, absolwent Politechniki Gdańskiej oraz Szkoły Głównej Handlowej. Jego zainteresowania naukowe skupiają się wokół coachingu, rozwoju osobistego, rozwoju kompetencji, marketingu oraz wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie i jej wpływu na zmiany kompetencyjne wśród pracowników.
Koordynator Konferencji Coachingu organizowanej w Szkole Głównej Handlowej – platformy promującej profesjonalny coaching, łączącej profesjonalistów z różnych dziedzin z celem wymiany wiedzy i doświadczeń w dziedzinie coachingowego wspierania rozwoju osobistego i zawodowego.
Jego doświadczenie zawodowe obejmuje nie tylko środowisko akademickie, ale także praktyczną stronę biznesu, gdzie jako konsultant wspiera firmy w procesie budowania silnej obecności online, a także pracuje jako coach we wspieraniu jednostek w osiąganiu zamierzonych celów.
Zakład Przedsiębiorstwa Rodzinnego
- dr hab. Katarzyna Sobiech-Grabka, prof. SGH - Kierowniczka ZPR
- Obraz
dr hab. Katarzyna Sobiech-Grabka, prof. SGH
katarzyna.sobiech-grabka@sgh.waw.pl
Kierowniczka Zakładu Przedsiębiorstwa Rodzinnego
Kieruje studiami podyplomowymi „Przygotowanie i Zarządzanie Projektami Partnerstwa Publiczno-Prywatnego”.
Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie: Uniwersytet Ekonomiczny) i i Szkoły Tutorów Akademickich (Collegium Wratislaviense). Certyfikowana menedżerka projektów zgodnie z metodyką PM2 Komisji Europejskiej.
Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i ekspertyz poświęconych zarządzaniu miastami, rewitalizacji, innowacjom w świadczeniu usług publicznych oraz partnerstwu publiczno-prywatnemu. Obecnie prowadzi badania dotyczące transformacji energetycznej, zrównoważonego rozwoju miast i odpowiedzialności międzypokoleniowej. Zaangażowana w prace uczelnianego zespołu ds. akredytacji międzynarodowych. Koordynatorka w projekcie „GOSPOSTRATEG III Mazowsze akceleratorem globalnych przedsiębiorstw”.
Pracę naukowo-badawczą łączy z działalnością ekspercką, doradczą i społeczną. W latach 2016-2018 wiceprezeska Zarządu Fundacji Centrum PPP, gdzie kierowała m.in. projektem „Rozwój PPP w Polsce” (w konsorcjum ze ZMP, Konferedacją Lewiatan i MFiPR). Wykładowczyni na seminariach, szkoleniach i studiach podyplomowych z zakresu PPP, audytu i rozwoju miast; ekspertka współpracująca m.in. z Instytutem Rozwoju Miast i Regionów, Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i PARP, członkini grupy roboczej ds. PPP przy Ministerstwie Rozwoju i Zespołu międzyresortowego ds. PPP (2017-2018). Od 2019r. członkini Komitetu Prognoz Polskiej Akademii Nauk (obecnie druga kadencja). W 2023r. wybrana do rady nadzorczej innowacyjnej spółki z sektora OZE. Od 2019r. we władzach (jako skarbniczka) Samodzielnego Koła Terenowego nr 69 Społecznego Towarzystwa Oświatowego – organu prowadzącego Zespół Szkół nr 24 Społecznego Towarzystwa Oświatowego na warszawskim Bemowie.
Staże zagraniczne:
- Sheffield Hallam University (Wielka Brytania)
- University of Barcelona (Hiszpania)
- prof. dr hab. Jan Klimek
prof. dr hab. Jan Klimek
Profesor w dziedzinie nauk o zarządzaniu i jakości, Wiceprezes Związku Rzemiosła Polskiego oraz Prezes Izby Rzemieślniczej oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach. Badacz przedsiębiorczości rodzinnej, aktywny członek sieci FaBeRNET przedsiębiorca. Twórca i wieloletni kierownik Zakładu Przedsiębiorstwa Rodzinnego w Instytucie Przedsiębiorczości SGH. Jego aktywność naukowa, dydaktyczna i ekspercka wiąże się z tematyką zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem oraz rynku pracy i kształcenia zawodowego.
Dotychczas pełnił wiele funkcji, m.in. Członka Prezydium Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego XII kadencji, Przewodniczącego Rady Naukowej przy Rzeczniku MŚP, Członka Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego w Brukseli, Członka Rady Dialogu Społecznego, Wiceprezesa Stowarzyszenia Cukierników, Karmelarzy i Lodziarzy Rzeczypospolitej Polskiej, Członka Rady Nadzorczej ZUS.
Laureat wielu nagród za działalność naukową, osiągnięcia w zakresie zarządzania organizacjami, wkład w rozwój edukacji zawodowej oraz rozwój sektora przedsiębiorstw w Polsce.
- dr hab. Marzena Fryczyńska, prof. SGH
dr hab. Marzena Fryczyńska, prof. SGH
Specjalizuje się w zarządzaniu kapitałem ludzkim, koncentrując się na ocenie i rozwoju kompetencji, w tym kompetencji kierowniczych, oraz zarządzaniu karierami. Bada, rozwija i promuje koncepcję zrównoważonej pracy. Pełni funkcje Przewodniczącej Rady Programowej Kierunku Menedżerskiego oraz Kierowniczki Studiów Podyplomowych Zarządzanie Kapitałem Ludzkim. Otrzymała nagrody i wyróżnienia Rektora SGH, w tym w latach 2021, 2020, 2015, 2013 oraz podziękowania z Northeastern Illinois University w 2015 roku.
Jej międzynarodowe doświadczenie obejmuje staże i wizyty na renomowanych uczelniach, takich jak Northeastern Illinois University, University of Minnesota, Kyungpook National University, ISCTE Business School, Stockholm School of Economics, University of Eastern Finland, The American University of Cairo, Lebanese American University oraz Mykolas Romeris University.
Kierowała i uczestniczyła w projektach badań naukowych finansowanych przez NCN, EQUAL, PARP, IBE, PO KL oraz MNiSzW. Jest autorką licznych opracowań naukowych, w tym monografii publikowanych zarówno w wydawnictwach krajowych, jak i międzynarodowych, takich jak Routledge. Jej artykuły naukowe ukazują się w czasopismach o wysokich walorach jakościowych i parametrycznych. Regularnie prezentuje wyniki swoich badań na konferencjach krajowych i międzynarodowych.W swojej pracy dydaktycznej rozszerza zakres i narzędzia nauczania oraz inspirując studentów do poszerzania i pogłębiania kompetencji osobistych i profesjonalnych.
- dr hab. inż. Jacek Lipiec, prof. SGH
dr hab. inż. Jacek Lipiec, prof. SGH
- Założył pierwszy portal poświęcony wynagrodzeniom w Polsce - www.placa.pl.
- Współorganizował pierwszą konferencję o firmach rodzinnych (2005 r.).
- Współtworzył koncepcję ładu w firmie rodzinnej Roleski (Konstytucja firmy rodzinnej Roleski, 2010) oraz w Grupie Łapaj (Statut dziedzictwa rodzinnej Grupy Łapaj, 2011).
- Brał udział jako ekspert w (1) pracach Komitetu Ekonomiczno-Społecznego nad opinią w sprawie przedsiębiorstw rodzinnych oraz (2) nad ustawą o fundacji rodzinnej.
- Certyfikowany doradca firm rodzinnych (“Certificate in family business advising” wydany przez Family Firm Institute, USA)
Zajmowane stanowiska
- Członek, Komisja Dyscyplinarna ds. Doktorantów
Szczególne osiągnięcia
- Stypendium krajowe dla młodych naukowców w dziedzinie zarządzania przyznane przez Fundację na Rzecz Nauki Polskiej.
- Stypendium De Visscher, Family Firm Institute.
Wykształcenie
- Politechnika Gdańska (dr)
- Szkoła Główna Handlowa (dr hab.)
- DR HAB. INŻ. ANNA STANKOWSKA, PROF. SGH
- Obraz
dr hab. inż. Anna Stankowska, prof. SGH
Autorka i współautorka licznych publikacji i opracowań dotyczących zagadnień związanych z energetyką, rozwojem infrastruktury i zrównoważonym rozwojem. Wykładowca akademicki na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych.
Pełnione funkcje i realizowane projekty:
- od 2024 - ekspert w Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA)
- od 2023 - członek zespołu ds. akredytacji EQUiS, BSiS, AACSB
- od 2019 - ekspert w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR)
- 2019-2023 Kierownik projektu: „Zrównoważony rozwój zielonej i niebieskiej infrastruktury publicznej” finansowanego ze środków NFOŚiGW
- 2023: Koordynator w projekcie GOSPOSTRATEG-III/0060/2020-00 „Mazowsze akceleratorem globalnych przedsiębiorstw
- 2021 - 2022: Kierownik projektu ze strony SGH - projekt badawczy z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu pt. „Transgresyjne i ochronne zachowania ludzi oraz preferencje mieszkaniowe w kontekście doświadczania pandemii COVID-19”.
- 2019-2021: Członek zespołu badawczego - badania statutowe: pt. „Urbanizacja w obliczu wymagań UR, Lider tematu: Nowoczesne technologie w strategiach zrównoważonego rozwoju miast.
- 2019-2021: Członek zespołu badawczego - badania statutowe: pt. Struktura i dynamika rynku energii jako determinanty zrównoważonego rozwoju, Organizator zespołu: Prof. SGH dr hab. Dorota Niedziółka - uczestniczka projektu A. Stankowska
- 2015-2016. Członek zespołu badawczego - projekt badawczy „Innowacyjne miasta”
- 2013-2015 Członek zespołu - projekt dydaktyczny „Ekoinnowacje w mieście” finansowany przez NCBiR nr POKL.04.03.00-00-249/12-00. Projekt realizowany był w ramach Priorytetu IV, Działanie 4.3. „Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni w obszarach kluczowych w kontekście celów Strategii Europa 2020”. Przyznana kwota dofinansowania: 2,5 mln zł.
- 2013-2015: Międzynarodowa Grupa robocza C3 – System Environmental Performance działająca w International Council on Large Electric Systems; rola: Ekspert reprezentujący Polskę w pracach Komitetu Studiów;
- 2013 – 2015: Członek zwyczajny w Polskim Komitecie Wielkich Sieci Elektrycznych Cigre Polska
Certyfikat w zakresie: Zarządzania projektami wg. metodologii PM2 Komisji Europejskiej (2024)
- dr Beata Chmielewiec
dr Beata Chmielewiec
Nauczyciel akademicki specjalizujący się w zagadnieniach rynku pracy i zarządzania kapitałem ludzkim.
- 2001-2007 - asystent w Wyższej Szkole Promocji w Warszawie\
- 1996-2000 - Specjalista ds. Rozliczeniowo-Handlowych w Biurze Rachunkowym, a od roku
- 2001 - Specjalista ds. Personalnych i Płac
- 2007-2008 - doradca dla beneficjentów Fundacji Archidiecezji Warszawskiej Pomocy Bezrobotnym i Biednym „Nadzieja” w Warszawie
- 2011 - Kanclerz Wyższej Szkoły Dziennikarskiej im. Melchiora Wańkowicza w Warszawie
Zajmowane stanowiska
- Adiunkt w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
- Kierownik Studiów Podyplomowych Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji
- Członek Kolegialnej Komisji Programowo-Dydaktycznej
- Przedstawiciel Związku Nauczycielstwa Polskiego w Radzie Naukowej dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości w SGH
Szczególne osiągnięcia
- Honorowa Odznaka Rzemiosła - Rzemiosło - za Zasługi wraz z legitymacją Związku Rzemiosła Polskiego
Wykształcenie
- Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Podyplomowych Studiów Zarządzania Potencjałem Społecznym i Doradztwa Personalnego
- dr Marek Laszuk
dr Marek Laszuk
Jego zainteresowania naukowe obejmują problematykę kreowania przedsiębiorczości. Od ponad 25 lat związany jest z tym tematem. W SGH prowadzi Trening przedsiębiorczości oraz Inkubator przedsiębiorczości, na którym dzięki praktycznemu zastosowaniu takich metod jak: BMC, Customer Development, Lean Startup i Design Thinking, jego studenci poprzez rzeczywisty kontakt z rynkiem testują swoje pomysły biznesowe.
Równolegle utrzymuje stały kontakt z praktyką gospodarczą. Posiada doświadczenie zawodowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, finansami i controllingiem oraz związane z zarządzaniem strategicznym, budowaniem systemów motywacyjnych, jak i wdrażaniem zmian.
Szczególne osiągnięcia
- 2007, 2011, 2013, 2014, Nagrody indywidualne i zbiorowe Rektora SGH drugiego stopnia
- 2011, Medal Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania (nr 125809)
- 2020, Inspiracja roku 2020 (w kat. studium licencjackie) - Nagroda przyznawana przez Niezależny Magazyn Studencki Magiel
Wybrane kursy
- 2008, Entrepreneurship Education Colloquium on Participant-Centred Learning, Harvard Business School oraz European Foundation for Entrepreneurship Research,
- 2011–2012, The Strategic Leadership Academy, ICAN Institute and Harvard Business Publishing.
Zakład Zarządzania Innowacjami
- prof. dr hab. Hanna Godlewska-Majkowska - Kierowniczka ZZI
prof. dr hab. Hanna Godlewska-Majkowska
Dyrektorka Instytutu Przedsiębiorstwa
Kierowniczka Zakładu Zarządzania Innowacjami
hanna.godlewska-majkowska@sgh.waw.pl
Profesor nauk ekonomicznych, pełnomocniczka Rektora SGH ds. równego traktowania. W latach 2016-2020 pełniła w SGH funkcję prorektora ds. współpracy z otoczeniem.
Mentorka programu Shesnnovation Fundacji Perspektywy oraz Programów Mentoringowych Fundacji Liderek Biznesu Ernst&Young i SGH. Inicjatorka i przewodnicząca Kapituły Konkursu Żagle Biznesu SGH, członkini Mazowieckiej Rady Innowacyjności.Specjalizuje się w badaniach nad inteligentnymi organizacjami w jednostkach samorządu terytorialnego i biznesie. Prowadzi badania nad lokalizacją przedsiębiorstw, przedsiębiorczością lokalną i regionalną oraz atrakcyjnością inwestycyjną regionów. Jest autorką ponad 200 publikacji. Wypromowała 6 doktorów. Posiada Międzynarodowy Certyfikat w zakresie mentoringu biznesowego wydanego przez EMCC.
Największe osiągnięcia
- Medal Komisji Edukacji Narodowej (2023)
- Srebrny Krzyż Zasługi (2019)
- prof. dr hab. Krystyna Poznańska
prof. dr hab. Krystyna Poznańska
Ukończyła Akademię Ekonomiczną w Krakowie oraz studia doktoranckie w Szkole Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie (obecnie SGH). W latach 1983- 1997 pracowała w Uniwersytecie Jagiellońskim. Od 1 października 1997 pracuje w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalizuje się w problematyce przedsiębiorczości i innowacyjności przedsiębiorstw. Z tego zakresu prowadzi wykłady i badania naukowe . Jest autorką ponad 250 publikacji z obszaru głównych zainteresowań naukowych
Szczególne osiągnięcia
- Złoty Krzyż Zasługi (2017).
- Medal Komisji Edukacji Narodowej (2022).
- Nagroda Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za działalność naukową (2006).
- 9 nagród Rektora SGH oraz 8 nagród Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego za działalność naukowo-badawczą i organizacyjną.
Wykształcenie
- 2016 , profesor nauk ekonomicznych
- 1999, dr hab. nauk ekonomicznych, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie
- 1986, dr nauk ekonomicznych, Szkoła Główna Planowania i Statystyki w Warszawie, Wydział Ekonomiki Produkcji
- 1977, mgr, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Wydział Ekonomiki Produkcji.
Odbyte staże
- Uniwersytety : Hamburg, Leipzig , Bochum, Nuerberg, Bonn, Wirtschaftsuniversitat Wien.
- dr hab. Jacek Wysocki, prof. SGH
dr hab. Jacek Wysocki, prof. SGH
Jest Profesorem w Zakładzie Zarządzania Innowacjami od 2020 roku. Stopień naukowy doktora nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu uzyskał w KNOP SGH w 2007 roku, a stopień doktora habilitowanego w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości nadano mu uchwałą Senatu SGH w 2019 roku. Jest autorem i współautorem licznych publikacji naukowych, redaktorem naukowym oraz recenzentem w czasopismach naukowych. Posiada doświadczenie biznesowe. Przez wiele lat związany z sektorem bankowym i sektorem usług doradczych.
Zajmowane stanowiska
- Opiekun praktyk studenckich na kierunku Zarządzanie w SGH (I i II stopień).
- Kierownik Studiów Podyplomowych Przygotowanie i Ocena Projektów Inwestycyjno-innowacyjnych w SGH.
- Opiekun specjalności międzykierunkowej „Zarządzanie Innowacjami”.
- Sekretarz naukowy Kwartalnika Nauk o Przedsiębiorstwie (wydawanego w KNOP SGH).
- Członek Towarzystwa Naukowego Prakseologii.
Szczególne osiągnięcia
- Nagroda za działalność naukową w SGH oraz Nagroda zespołową drugiego stopnia JM Rektora SGH za podręcznik akademicki.
- Prowadził kursy i szkolenia organizowane przez PONT Info Ltd., Centrum Prywatyzacji, Ministerstwo Finansów, UNIDO, Centrum Szkolenia Kadr Sądów Powszechnych i Prokuratury
- dr Kamil M. Kraj
dr Kamil M. Kraj
Adiunkt w Zakładzie Zarządzania Innowacjami. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (2003 r.) i Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach (2000 r.). W marcu 2007 r. uzyskał stopień naukowy doktora nauk ekonomicznych (w zakresie nauk o zarządzaniu) w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Jego zainteresowania naukowe obejmują następujące obszary tematyczne: zarządzanie innowacjami, zarządzanie własnością intelektualną, przedsiębiorczość technologiczna, przedsiębiorczość korporacyjna i biznes międzynarodowy.
Szczególne osiągnięcia
- Nagroda JM Rektora SGH za działalność naukową (nagroda zbiorowa II stopnia) w 2016 roku.
- Sekretarz w zespołach zarządzających pionierskimi projektami stypendialnymi dla doktorantek i doktorantów SGH: „Weź stypendium – dla rozwoju” (2010- 2013) i „Stypendia – dla nauki, dla rozwoju, dla Mazowsza” (2012-2015), realizowanymi przez SGH w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
- Autor opracowania pt. „Rozwój ośrodków badawczo-rozwojowych korporacji transnarodowych w Polsce. Stan obecny i perspektywy” w ramach Narodowego Programu Foresight „Polska 2020”, instytucja zamawiająca: Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, Warszawa 2008.
- mgr Jan M. Janiszewski
mgr Jan M. Janiszewski
Zainteresowania naukowe koncentruje wokół doskonalenia biznesu przy wykorzystaniu koncepcji ciągłego doskonalenia, w szczególności lean management. Brał udział w konferencjach i wizytach benchmarkingowych związanych z implementacją lean management w kraju i za granicą (Niemcy, Czechy, Włochy, Holandia, Wielka Brytania, Japonia). Zarządzał projektem rozbudowy szpitala w Tanzanii. Odbył stypendium naukowe na University of Technology Sydney. Członek Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją i Stowarzyszenia Lean Management Polska.
Szczególne osiągnięcia
- Współpraca przy tworzeniu Szkoły Doktorskiej SGH
- Zespół ds. wdrożenia Strategii HRS4R oraz polityki OTM-R – członek pierwszego zespołu opracowującego założenia i przygotowującego uczelnię do wdrożenia
- Zainicjowanie i zorganizowanie pierwszych Ogólnopolskich Konferencji Doktorantów w SGH: Konferencja naukowa pt.: Nauki ekonomiczne w świetle badań doktorantów i młodych pracowników nauki – 17 grudnia 2018 r.; Konferencja naukowa pt.: Ekonomia i finanse oraz nauki o zarządzaniu i jakości w świetle badań młodych naukowców – 16 grudnia 2019 r.
Odbyte staże
- University of Technology Sydney , staż naukowo – badawczy, 10.02.2020 – 21.02.2020.