- dr hab. Monika Raulinajtys-Grzybek, prof. SGH - Kierownik Katedry
- Obraz
DR HAB. MONIKA RAULINAJTYS-GRZYBEK
mrauli@sgh.waw.pl
ORCID
ResearchGate
LinkedInKieruje pracami badawczo-dydaktycznymi zespołu Katedry Rachunkowości Menedżerskiej. Prowadzi zajęcia z obszaru rachunkowości, rachunkowości zarządczej i rachunku kosztów w języku polskim i angielskim.
Kieruje projektami badawczymi na szczeblu krajowym i międzynarodowym, w tym projektami finansowanymi ze środków unijnych (EU4Health, FERS, PO WER, PO KL). Specjalizuje się w obszarach powiązanych z opieką zdrowotną i zdrowiem. Realizowane projekty badawcze dotyczą finansowania opieki zdrowotnej na szczeblu systemowym i organizacyjnym, a także zarządzania procesowego w organizacjach.
Prowadzi Think Tank SGH w ochronie zdrowia, organizacji badawczej w strukturach SGH prowadzącej prace w tematyce zdrowia. Reprezentuje SGH w spotkaniach grup roboczych z obszaru zdrowia, występuje na konferencjach branżowych, nadzoruje prace nad badaniami i analizami, pisze raporty i ekspertyzy.
Kieruje studiami Executive SGH-WUM MBA w ochronie zdrowia. Obok prac zarządczych nad kształtowaniem programu prowadzi zajęcia z rachunkowości finansowej i rachunkowości zarządczej na programie MBA-SGH i MBA for Startups.
Członkini Rady Taryfikacji I kadencji przy Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji. Współpracuje z podmiotami leczniczymi jako konsultantka dyrekcji w obszarze controllingu i członkini Rad Społecznych. W pracy doradczej zajmuje się controllingiem, zarządzaniem procesowym i wnioskowaniem na podstawie informacji finansowych.
Prowadziła wykłady na University of Mauritius, University of Sarajevo, Vilnius Gediminas Technical University, University of Economics – Varna, Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin, Universität Stuttgart. - dr hab. Wioletta Baran, prof. SGH
- Obraz
DR HAB. WIOLETTA BARAN, PROF. SGH
wbaran1@sgh.waw.plDr hab. w zakresie finansów, prof. SGH, w Katedrze Rachunkowości Menedżerskiej, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
Biegły rewident
Kierownik Kursu Doskonalącego „Lean – TOC – SixSigma w praktyce podmiotu leczniczego. Narzędzia zwiększające dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej”
w Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii SGH
Praktyk w zakresie controllingu kosztów, audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej
w podmiotach leczniczych.
Dydaktyk w obszarze rachunkowość, rachunkowość finansowa, rachunek kosztów, rachunkowość zarządcza, accounting, cost accounting, management accounting na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych. Szkoli zarządzających podmiotami leczniczymi w zakresie narzędzi rachunkowości zarządczej dla potrzeb zarządzania, w tym optymalizacji procesów.
Autorka wielu publikacji naukowych w zakresie wykorzystania informacji kosztowej dla potrzeb podejmowania decyzji zarządczych, w tym książki pt. System informacyjny rachunkowości zarządczej w samodzielnym publicznym zakładzie opieki zdrowotnej.
Zainteresowania badawcze - system informacyjny rachunkowości zarządczej w podmiotach leczniczych w podejmowaniu decyzji zarządczych, pomiar i ocena efektywności funkcjonowania podmiotów leczniczych, kontrola zarządcza w podmiotach leczniczych.
Zrealizowane projekty
17 projektów m.in. szkoleniowych, badawczych, wdrożeniowych m.in. dla podmiotów leczniczych, w tym:
• Lean – TOC – SixSigma w praktyce podmiotu leczniczego, dwie edycje kursu doskonalącego, SGH 2023
• Szkolenia dla organów tworzących i zarządzających podmiotami leczniczymi realizowane ze środków unijnych w latach 2018 – 2022; 2009 – 2013 w zespole KRM SGH
• BSC dla Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, 2017
• Projekt Rozporządzenia w sprawie rachunku kosztów dla zakładów opieki zdrowotnej, Ministerstwo Zdrowia, 2008 – 2015Wykształcenie
2018
Dr hab. z zakresu finansów
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Zarządzania i Finansów2013
Podyplomowe Studia Zarządzania Podmiotami Leczniczymi
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Ekonomiczno-Społeczne2006
Dyplom biegłego rewidenta
Krajowa Izba Biegłych Rewidentów2005
Świadectwo ukończenia kursu Zintegrowane systemy zarządzania SAP R/3Członkostwo w organizacjach zawodowych / towarzyszeniach:
Polska Izba Biegłych Rewidentów
Stowarzyszenie Forum Myśli EkonomicznejDoświadczenie
02.2007 - obecnie
Profesor SGH
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Katedra Rachunkowości Menedżerskiej1998 – obecnie
Doradca ds. Controllingu i Kontroli zarządczej / Trener
Jednostki sektora finansów publicznych – zlecenie/dzieło11.2022 – 12.2023
Specjalista w dziale analiz i controllingu
Centrum Leczenia Oparzeń w Siemianowicach Śląskich2018 - 2022
Z-ca kierownika projektu/Członek grupy sterującej/Koordynator ds. walidacji/Trener
Projekt szkoleniowo-badawczy dla podmiotów leczniczych i organów tworzących SGH/Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego o wartości ok. 2,5 mln zł06.2015 – 02.2018, 02.2016 – 11.2018
Ekspert ds. rachunku kosztów / Audytor Wewnętrzny
Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji w Warszawie2007 - 2014
Biegły rewident
MAC Auditor Sp. Z o.o. w Warszawie – zlecenie/dzieło2009 - 2013
Członek grupy sterującej/Koordynator ds. walidacji/Trener
Projekt szkoleniowo-badawczy dla świadczeniodawców SGH/Ministerstwo Zdrowia o wartości ok. 8 mln zł2007 - 2009
Pełnomocnik Wspólnika
Ministerstwo Skarbu Państwa w Warszawie; Agroma Sp. z o.o. w Świerklańcu2003 - 2007
Adiunkt
Katedra Ekonomii Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Katedra Finansów Politechnika Gdańska, Wydział Zarządzania i Ekonomii2002 - 2003
Główny Księgowy
Urząd Skarbowy w Ełku1998 – 2002; 2000 - 2002
Własna działalność Konsultacje ekonomiczno-finansowe/ Księgowy, Asystent Biegłego Rewidenta w Biuro rachunkowe w Łomży1990 – 2000
Pielęgniarka / Główny specjalista ds. analiz ekonomicznych / Kierownik Sekcji Analiz i Planowania Kosztów / Specjalista ds. rachunkowości zarządczej
Szpital Wojskowy / Wojewódzki Ośrodek Ekonomiki i Organizacji Ochrony Zdrowia / Wojewódzki Szpital Zespolony / Wojskowa Akademia Techniczna
- dr hab. Mariusz Karwowski, prof. SGH
Dr hab. Mariusz Karwowski, prof. SGH
mkarwo@sgh.waw.plORCID
RESEARCHGATE
Profesor w Katedrze Rachunkowości Menedżerskiej SGH
Biegły rewident, egzaminator przy Komisji Egzaminacyjnej dla kandydatów na biegłych rewidentów
Certyfikowany księgowy, sekretarz Kapituły Konkursu na najlepsze prace i opracowania z dziedziny rachunkowości, działającej w ramach Rady Naukowej Stowarzyszenia Księgowych w Polsce
Na SGH prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych z rachunkowości finansowej, rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej (w języku polskim i angielskim). Jest autorem lub współautorem licznych publikacji naukowych i podręczników akademickich z zakresu rachunkowości, finansów i zarządzania. Za swoją działalność wielokrotnie nagradzany lub wyróżniany, także poza SGH.
Działalność naukową łączy z praktyką. Jest konsultantem i wdrożeniowcem w obszarze rachunkowości finansowej, rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej. Główny Księgowy w wiodącej firmie audytorskiej.
W ostatnich latach aktywnie uczestniczy m.in. w następujących projektach:
1. Opracowanie innowacyjnego produktu i technologii obejmujących inteligentne algorytmy, oprogramowanie oraz sensory do automatycznego alokowania przyczynowo-skutkowego kosztów z zastosowaniem nowoczesnego rachunku kosztów (NRK) w podmiotach o wysokim poziomie skomplikowania procesów technologicznych (NCBiR).
2. Interdyscyplinarnie efektywnie skutecznie: szkolenia podnoszące kompetencje pracowników organów tworzących i osób zarządzających podmiotami leczniczymi (PO Wiedza Edukacja Rozwój).
3. Rola rachunkowości zarządczej w raportowaniu zrównoważonego rozwoju (Badanie statutowe).
4. Perspektywy rozwoju nowoczesnych technologii raportowania informacji finansowych i niefinansowych w oparciu o standard XBRL (Grant Rektorski).- dr Małgorzata Krysik
- Obraz
dr Małgorzata Krysik
Malgorzata.Krysik@sgh.waw.plORCID 0000-0002 9554 4048
Adiunkt, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie, Katedra Rachunkowości Menedżerskiej SGH
Komisje
• członek Kolegialnej Komisji Programowo – Dydaktycznej KNOP
• członek Kolegium Elektorów SGH
• członek Rady Naukowej KNOP (2005-2019)
• członek Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej ds. Studentów (2016 – 2020)
Funkcje
• sekretarz Studiów Podyplomowych „Rachunkowość Zarządcza i Controlling”, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie » Katedra Rachunkowości Menedżerskiej
• koordynator przedmiotu „Rachunkowość finansowa i menedżerska” na kierunku Zarządzanie Finansami Przedsiębiorstwa,
Biogram
Absolwentka SGH, pracownik Katedry Rachunkowości Menedżerskiej z ponad 25 letnim stażem. Ukończyła Podyplomowe Studia Rachunkowości Finansowej i Zarządczej w SGH. Specjalizuje się w rachunkowości zarządczej, controllingu i rachunku kosztów. Promotorka blisko 400 prac magisterskich i licencjackich. Prowadzi zajęcia i seminaria w ramach różnych kierunków studiów I i II stopnia oraz studiów podyplomowych. Oferta dydaktyczna na studiach licencjackich/magisterskich obejmuje następujące przedmioty:
• Rachunkowość
• Podstawy rachunku kosztów
• Rachunkowość finansowa i menedżerska
• Rachunek kosztów
• Rachunkowość zarządcza
• Rachunkowość projektów
Współpracowała/współpracuje z firmami doradczymi i szkoleniowymi m.in. NICOM Auditor Sp. z o.o., Instytutem: Zarządzanie, Technologia, Informatyka ORGMASZ Sp. z o.o., Fundacją Rozwoju Rachunkowości w Polsce, ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce, Międzynarodowym Centrum Szkoleń i Doradztwa Sp. z o.o., MAC Consulting, Sp. z o. o., MAC Auditor, Sp. z o.o., Polską Izbą Biegłych Rewidentów.
Jest autorką ekspertyz z zakresu rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej dla firm i instytucji m.in. dla: Zakłady Lniarskie „Orzeł”, PGE, Sądy Powszechne.
Prowadziła badania własne:
− Analiza funkcjonowania systemu rachunku kosztów i wybranych narzędzi rachunkowości zarządczej w zakładach opieki zdrowotnej w Polsce – aspekty teoretyczne i praktyczne, badania własne M. Krysik, W. Baran, M. Raulinajtys, SGH.
− Wpływ metody tworzenia budżetu na zakres i formę kontroli budżetowej, badanie własne, SGH.
− Kierunki zmian w budżetowaniu działalności jednostek gospodarczych, badanie własne, SGH.
Uczestniczyła w projektach zespołowych dotyczących m.in.:
- Projekt dydaktyczny „Kierunek na zarządzanie projektami!”
Kierownik projektu: Paweł Wyrozębski; Lider: KZIF17- Katedra Zarządzania Projektami; Instytucja finansująca: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.- „Controlling i informacja zarządcza - nieodzowne kwalifikacje kadr konkurencyjnego przedsiębiorstwa”, projekt PARP pod kier. G.K. Świderskiej, Management Accounting Consulting Sp. z o.o., Warszawa.
- „Wpływ koncepcji obiektowego rachunku kosztów na proces budżetowania”, badanie statutowe: pod kier. G.K. Świderskiej, SGH, Warszawa.
Koordynator projektu ds. zadań partnera w projekcie: „Nowoczesne zarządzanie w zakładach opieki zdrowotnej – szkolenia z zakresu rachunku kosztów i informacji zarządczej oraz narzędzi restrukturyzacji i konsolidacji ZOZ”, współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej realizowanym przez Ministerstwo Zdrowia i SGH, 2013
Recenzowała projekty badawcze, m.in.
- K. Klimczak, K. Bareja, M. Gawart, E. Łazarowicz „Historia i perspektywy rozwoju teoretycznej myśli rachunkowości” - badanie statutowe
Nazwa uczelni lub instytucji zlecającej: Kolegium Zarządzania i Finansów SGH- K. Klimczak „Rezerwy w rachunkowości”- badanie własne
Nazwa uczelni lub instytucji zlecającej: Kolegium Zarządzania i Finansów SGH- A. Tłaczała „Użyteczność rachunku przepływów pieniężnych w ocenie odbiorców sprawozdań finansowych” - badanie własne
Nazwa uczelni lub instytucji zlecającej: Kolegium Zarządzania i Finansów SGH
Recenzowała książki i artykuły naukowe, m.in.
- „Czy eksperci spowodowali kryzys? Efekt autorytetu a decyzje finansowe przedsiębiorstw”, A. Zaremba, artykuł w: „Wpływ zakresu ujawnianych informacji na zaufanie do rynków kapitałowych i organizacji gospodarczych”, red. G.K. Świderska, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011 r.
- „Skarbnik korporacyjny w Polsce – miejsce, zadania, narzędzia”, F. Grzelak, K. Kreczmańska-Gigol, artykuł, Kolegium Zarządzania i Finansów SGH, 2012 r.
- „Rachunkowość finansowa w przykładach”, I. Olchowicz, A. Tłaczała, DIFIN, Warszawa 2005 r.
- Wybrane artykuły publikowane w Kwartalniku Nauk o Przedsiębiorstwie w latach 2023-2024
Uczestniczyła m.in. w konferencjach:
• Charakter udziału: Uczestnictwo w konferencji zagranicznej „The 25th Annual Conference on Finance and Accounting, ACFA 2024” (Faculty of Finance and Accounting, University of Economics Prague) i wygłaszanie referatu we współautorstwie;
„The impact of IFRS 16 on the financial statements of retail sector companies in Poland” M. Pielaszek; M. Krysik; M. Karwowski;
Czechy, Praga, 2024-05-30 2024-05-31• Charakter udziału: Organizowanie i uczestnictwo w konferencji jubileuszowej z okazji 25 - lecia Studiów Podyplomowych Rachunkowość Zarządcza i Controlling pt.: „Czy globalne wyzwania związane z dążeniem do zrównoważonego rozwoju wpłyną na rolę rachunkowości” (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie) i autorstwo/współautorstwo referatu, ale bez jego wygłaszania;
„Koszty z perspektywy zrównoważonego rozwoju. Przyczynek do dyskusji”
G. Świderska; M. Krysik;
Polska, Warszawa, 2022-07-02• Charakter udziału: Uczestnictwo w konferencji „Podatki i Rachunkowość. Teoria i praktyka” (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie) i autorstwo/współautorstwo referatu, ale bez jego wygłaszania;
„Rozważania na temat koncepcji odroczonego podatku dochodowego”
A. Tłaczała; M. Krysik;
Polska, Warszawa, 2018-09-28• Charakter udziału: Uczestnictwo w konferencji „Rachunkowość 2.0. Współczesne problemy w nauce, dydaktyce i praktyce rachunkowości”, Ogólnopolski Zjazd Katedr Rachunkowości (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) i wygłaszanie referatu we współautorstwie;
„Dorobek 25 lat działalności Katedry Rachunkowości Menedżerskiej w świetle ewolucji nurtów badawczych w rachunkowości” / sesja: Współczesne trendy w rachunkowości zarządczej i rachunku kosztów;
G. Świderska; M. Raulinajtys-Grzybek; M. Karwowski; M. Krysik; M. Pielaszek; P. Warowny;
Polska, Poznań, 2017-09-20 2017-09-22• Charakter udziału: Uczestnictwo w konferencji pt. „Model biznesu a polityka rachunkowości” (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach) i wygłaszanie referatu we współautorstwie;
„Polityka rachunkowości a kształtowanie wyniku finansowego”
G. Świderska; M. Krysik; M. Pielaszek;
Polska, Katowice, 2014-11-18
Jest autorką/współautorką publikacji z zakresu rachunkowości, rachunku kosztów, controllingu.
Wybrane publikacje
1. Kategoria: Monografia naukowa, G. Świderska, M. Krysik, Od tradycyjnego rachunku kosztów do nowoczesnego controllingu kosztów: pragmatyczne podejście, Difin, Warszawa 2024; ISBN 978-83-8270-270-5; 1-184;
2. Kategoria: Artykuł w czasopiśmie naukowym; G. Świderska, M. Krysik, Czy zmiany w odniesieniu do sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju, jakie wprowadziła Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2464, wpłyną na rachunkowość? Przyczynek do dyskusji, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 2023, 68(2), ISSN 1896-656X; 5-22;
3. Kategoria: Artykuł w czasopiśmie naukowym; G. Świderska, M. Krysik, Koszty z perspektywy zrównoważonego rozwoju - przyczynek do dyskusji, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 2022, 64 (2), ISSN 1896-656X; 5-16;
4. Kategoria: Monografia naukowa; M. Krysik; G. Świderska, Inteligentny raport biznesowy (według koncepcji Core & More), Oficyna Wydawnicza SGH; Warszawa 2019, ISBN 978-83-8030-342-3; 1-111;
5. Kategoria: Monografia naukowa; J. Ostaszewski; M. Jamroży; A. Tłaczała (red.), Eseje o podatkach i rachunkowości: monografia dedykowana profesor Irenie Olchowicz, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2018, ISBN 978-83-8030-254-9; 1-324;
Rozdziały: A. Tłaczała, M. Krysik, Rozważania na temat koncepcji odroczonego podatku dochodowego, strony 231-256
6. Kategoria: Monografia naukowa; G. Świderska (red.), Controlling kosztów i rachunkowość zarządcza, MAC Consulting/Difin; Warszawa 2017, ISBN 978-83-8085-355-3; 1-607;
Rozdziały:
M. Krysik, Budżety – istota i zasady tworzenia, strony 452-499
M. Krysik, Krytyka tradycyjnego budżetowania jako narzędzia zarządzania w XXI wieku i kierunki zmian, strony 523-527
P. Warowny, M. Krysik, Budżetowanie z wykorzystaniem rachunku kosztów działań, strony 527-536
7. Kategoria: Artykuł w czasopiśmie naukowym; G. Świderska, M. Raulinajtys-Grzybek, M. Karwowski, M. Krysik, M. Pielaszek, P. Warowny, Dorobek 25 lat działalności Katedry Rachunkowości Menedżerskiej w świetle ewolucji nurtów badawczych w rachunkowości, Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, 2017; ISSN 1641-4381; 175-189;
8. Kategoria: Podręcznik; e-book, G. Świderska (red.), Controlling kosztów i rachunkowość zarządcza. Przykłady, zadania, testy, MAC Consulting Sp. z o.o.; Warszawa 2017, ISBN 978-83-7685-038-2; 1-164;
9. Kategoria: Monografia naukowa; G. Świderska, W. Więcław (red.), Sprawozdanie finansowe według polskich i międzynarodowych standardów rachunkowości [stan prawny na 31 października 2015 roku], Mac Consulting/Difin, Warszawa 2016, ISBN 978-83-8085-009-5; 1-824;
Rozdział: M. Krysik; G. Świderska, Zapasy i czynne rozliczenia międzyokresowe kosztów, strony 125-177;
10. Kategoria: Artykuł w czasopiśmie naukowym; G. Swiderska, M. Krysik, M. Pielaszek, Model biznesu a polityka rachunkowości, Studia Ekonomiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 201, 2014, ISSN 2083 – 8611, s. 221-23211. Kategoria: Monografia naukowa; E. Nojszewska (red.), System ochrony zdrowia. Problemy i możliwości ich rozwiązań, LEX Wolters Kluwer, Warszawa 2011, ISBN: 978-83-264-1204-2
Rozdział: M. Krysik, Wykorzystanie budżetowej metody zarządzania w polskich szpitalach - stan obecny i kierunki zmian, strony 538-561
12. Kategoria: Monografia naukowa; G. Świderska (red.), Wpływ zakresu ujawnianych informacji na zaufanie do rynków kapitałowych i organizacji gospodarczych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011; ISBN 978-83-7378-633-2.
Rozdział: M. Krysik, Budżetowanie a rozliczanie i prezentacja kontraktów długoterminowych w sprawozdaniach finansowych spółek giełdowych - wzajemne relacje, strony 147-161
13. Kategoria: Monografia naukowa; M. Panfil, A. Szablewski (red.), Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki, Poltext, Warszawa 2011; ISBN 978-83-7561-647-7
Rozdział: M. Krysik, Wycena przedsiębiorstwa na podstawie bilansu według MSR/MSSF, strony 43-75
14. Kategoria: Monografia naukowa; G. Świderska (red.), Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza. Definicje, podstawowe problemy, pytania teoretyczne i zadania sytuacyjne z rozwiązaniami, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2008, ISBN 978-83-7228-226-2Rozdział: M. Krysik, S. Borowski, A. Pojedynek, Planowanie i budżetowanie oraz ocena wykonania budżetów, strony 254-293
15. Kategoria: Artykuł w czasopiśmie naukowym; M. Krysik, Relacje między teorią a praktyką budżetowania w Polsce w aspekcie standardów edukacyjnych rachunkowości, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1085, Rachunkowość a controlling, 2005, ISSN 0324-8445, s. 268-275
Godności poza SGH i towarzystwa naukowe
• egzaminator Komisji Egzaminacyjnej Polskiej Izby Biegłych Rewidentów z przedmiotów: teoria i zasady rachunkowości, rachunkowość finansowa, rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza.
Nagrody i wyróżnienia
• Rodzaj nagrody: Nagroda za działalność dydaktyczną; Rok przyznania nagrody: 2019
Typ nagrody: Nagroda JM Rektora SGH III stopnia (indywidualna)
- Za osiągnięcia dydaktyczne - Za zaangażowanie w tworzenie nowych programów studiów i form kształcenia.
• Rodzaj nagrody: Nagroda za działalność naukową; Rok przyznania nagrody: 2012
Typ nagrody: Nagroda JM Rektora SGH I stopnia (zespołowa)
- Za monografię M. Panfil, A. Szablewski (red.), „Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki”, Poltext, Warszawa 2011
• Rodzaj nagrody: Nagroda za działalność naukową; Rok przyznania nagrody: 2005
Typ nagrody: Nagroda JM Rektora SGH II stopnia (indywidualna)
- Za pracę doktorską „Budżetowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwami działającymi w otoczeniu konkurencyjnym w Polsce”
• Rodzaj nagrody: Nagroda za działalność naukową; Rok przyznania nagrody: 2004
Typ nagrody: Nagroda JM Rektora SGH I stopnia (zespołowa)
- Za monografię G.K. Świderska (red.) „Controlling kosztów i rachunkowość zarządcza”, DIFIN/MAC, Warszawa 2003.
- dr Marcin Pielaszek
- Obraz
dr Marcin Pielaszek
Marcin.PIELASZEK@sgh.waw.pl
adiunkt, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie » Katedra Rachunkowości MenedżerskiejNauczyciel akademicki. Wykładowca w Katedrze Rachunkowości Menedżerskiej w Szkole Głównej Handlowej. Prowadzi wykłady na studiach MBA, podyplomowych, dziennych oraz zaocznych. Specjalizuje się w obszarach rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej oraz rachunkowości finansowej.
Biegły rewident. Przeprowadził badania sprawozdań finansowych kilkudziesięciu przedsiębiorstw z rożnych branż, w tym na potrzeby sporządzenia prospektów emisyjnych przez spółki starające się o dopuszczenie do obrotu giełdowego. Egzaminator przy Komisji egzaminacyjnej dla kandydatów na biegłych rewidentów
Autor i współautor kilkudziesięciu monografii i artykułów z obszaru rachunkowości, zarządzania oraz finansów.
Konsultant i wdrożeniowiec w obszarze rachunkowości zarządczej, rachunkowości finansowej i rachunku kosztów. Specjalizuje się m.in. w branży ochrony zdrowia. Pracował dla takich firm i instytucji jak PKN Orlen, Totalizator Sportowy, Poczta Polska, Zakłady Azotowe Puławy, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Finansów i innych.
Wiceprezes ds. finansowych w Youtrendy Sp. z o.o. (branża ecommerce). - dr Paweł Warowny
- Obraz
Dr Paweł Warowny
Adiunkt w Katedrze Rachunkowości Menedżerskiej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.pawel.warowny@sgh.waw.pl
LINKEDINSpecjalizuje się w rachunkowości zarządczej (rozliczanie kosztów, budżetowanie, prognozowanie i modelowanie finansowe), zarządzaniu strategicznym (wykorzystanie Balanced Scorecard) oraz wdrażaniu rachunkowości zarządczej w systemach informatycznych (hurtownie danych, systemy raportowania zarządczego, narzędzia Business Intelligence). W pracy naukowej koncentruje się na rachunkowości zarządczej w zakresie rachunku kosztów, kontroli operacyjnej i strategicznej, a także w zakresie wykorzystania systemów informatycznych do realizacji funkcji rachunkowości zarządczej.
Posiada ponad 20 letnie doświadczenie biznesowe, które obejmuje pracę w audycie, konsultingu oraz w firmach na stanowiskach kierowniczych (m.in. pełnił funkcje Dyrektora Finansowego w Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Piątnicy oraz Dyrektora Generalnego ds. Ekonomiczno-Finansowych, Członka Zarządu w Ceramice Paradyż).
W prowadzonych zajęciach dydaktycznych koncentruję się na szeroko pojętym zakresie finansów, łącząc doświadczenia praktyczne z wiedzą naukową.
Koordynator i wykładowca kursu Rachunkowość Finansowa oraz kursu Rachunkowość Zarządcza na MBA-SGH.
Wykładowca kursu Rachunkowość Zarządcza na SGH-WUM MBA - mgr Szczepan Borowski
- Obraz
mgr Szczepan Borowski
Szczepan.BOROWSKI@sgh.waw.pl
starszy wykładowca, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie » Katedra Rachunkowości MenedżerskiejAbsolwent studiów dziennych na kierunku Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (2003).
Od 2003 roku asystent, a następnie starszy wykładowca w Katedrze Rachunkowości Menedżerskiej SGH. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu rachunkowości i badania sprawozdań finansowych na studiach dziennych, zaocznych i podyplomowych. Specjalizuje się w zagadnieniach rachunkowości finansowej, ze szczególnych uwzględnieniem tematyki instrumentów pochodnych i rachunkowości funduszy inwestycyjnych.
Biegły rewident. Od 2008 roku członek Polskiej Izby Biegłych Rewidentów. Kierował badaniami jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych spółek i grup kapitałowych różnych branż oraz funduszy inwestycyjnych.
Członek zarządu i biegły rewident w Mac Auditor Sp. z o.o. - mgr Tomasz Chróstny
- mgr Michał Kariozen
- Obraz
mgr Michał Kariozen
Michal.KARIOZEN@sgh.waw.pl
starszy wykładowca, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie » Katedra Rachunkowości MenedżerskiejAbsolwent studiów dziennych na kierunku Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (2002).
Od 2002 roku asystent, a następnie starszy wykładowca w Katedrze Rachunkowości Menedżerskiej SGH. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu rachunkowości na studiach dziennych, zaocznych i podyplomowych. Specjalizuje się w zagadnieniach rachunkowości finansowej, ze szczególnych uwzględnieniem tematyki połączeń spółek, podatku dochodowego w rachunkowości, konsolidacji sprawozdań finansowych oraz badania sprawozdań finansowych.
Biegły rewident. Od 2008 roku członek Polskiej Izby Biegłych Rewidentów. Kierował badaniami jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych spółek i grup kapitałowych różnych branż.
Partner i biegły rewident w Mac Auditor Sp. z o.o. Odpowiada za Pion Usług Outsourcingowych firmy. Zarządza obsługą księgową portfela ponad stu spółek z kapitałem polskim i zagranicznym, w tym podmiotów notowanych na GPW oraz podmiotów stosujących Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej.
GODNOŚCI POZA SGH I TOWARZYSTWA NAUKOWE
Nazwa organizacji: Polska Izba Biegłych Rewidentów od 2008r. - mgr Zuzanna Świerc
- Obraz
Zuzanna ŚWIERC – mgr ekonomii, asystent Katedry Rachunkowości Menedżerskiej KNoP SGH od 2019 roku, absolwentka studiów doktoranckich SGH.
zswier@sgh.waw.plPosiada bogate doświadczenie zawodowe w publicznej ochronie zdrowia: pracownik komórki ds. nadzoru nad podmiotami leczniczymi w jst, główny księgowy i dyrektor finansowy podmiotów leczniczych (szpital powiatowy i szpital kliniczny), główny księgowy Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji. Autorka publikacji z zakresu zarządzania i finansów ochrony zdrowia w czasopismach i portalach branżowych (serwisZOZ.pl) oraz dla księgowych (Finanse Publiczne, Zeszyty Metodyczne Rachunkowości). Od 2012 roku wykładowca i trener na szkoleniach i konferencjach dla głównych księgowych i dyrektorów podmiotów leczniczych oraz podmiotów tworzących organizowanych przez podmioty komercyjne, publiczne i pozarządowe. Od 2016 roku wykładowca na studiach podyplomowych SGH „Zarządzanie podmiotami leczniczymi”, promotor prac dyplomowych. Aktywnie uczestniczy w projektach realizowanych przez SGH na rzecz podmiotów ochrony zdrowia, tj. projekcie szkoleniowym „Interdyscyplinarnie, efektywnie, skutecznie…” współfinansowanym ze środków Funduszy Europejskich (POWER), projektach eksperckich i doradczych (m.in. dla Narodowego Centrum Krwi, Porozumienia Zielonogórskiego).
Osoby zatrudnione przy realizacji projektu „Przygotowanie kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych”; FERS.01.06-IP.05-0001/23
- dr hab. Jacek Lorkowski
- dr Kamila Lenkiewicz
- dr Karol Pawlak
- dr Tomasz Rowiński
- mgr Artur Białoszewski
- mgr Kajetan Kozicki
- mgr Małgorzata Łyciuk - Bzdyra
- mgr Arnold Maciejewski
- mgr Monika Owczarek
- mgr Agnieszka Włodarczyk
Osoby współpracujące:
- prof. zw. dr hab. Gertruda K. Świderska - kierownik studiów podyplomowych Rachunkowość Zarządcza i Controlling