Kontakt
Konsultacje
Wykształcenie i uprawnienia
- 1999: SGH, dr nauk ekonomicznych
- 2000: SGH, Podyplomowe Studium Pedagogiczne
- 2009: SGH, dr hab. nauk ekonomicznych
- 2011: SGH, Podyplomowe Studium Menedżer Innowacji
- 2014: Nadanie tytułu naukowego profesora nauk ekonomicznych
Doświadczenie zawodowe
1992-obecnie: SGH w Warszawie, profesor zwyczajny, Dyrektor Instytutu Zarządzania Wartością, KNoP
2006-2007: Wyższa Szkoła Promocji, adiunkt w Zakładzie Reklamy
2001-2004: Warszawska Wyższa Szkoła Ekonomiczna, prodziekan Wydziału Zarządzania i Stosunków Gospodarczych,
Staże naukowe i dydaktyczne
- 2018: Staż dydaktyczny Erasmus +, Wykłady „Customer Behavior”Universidade de Lisbona, NOVA Information Management School, Lizbona, Portugalia
- 2017: Staż dydaktyczny Erasmus +, Wykłady „Digital Marketing ( B2B and B2C) „w Universidade de Porto, Porto, Portugalia
- 2016: Staż dydaktyczny Erasmus +, Wykłady i seminaria na temat „Polish Upper Class Customer Behavior” w International School of Management, Monachium, Niemcy
- 2012: Stypendystka Uniwersytetu w Genui (lipiec – grudzień)
Działalność w praktyce gospodarczej
- Współpracownik Zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii
- Ekspert ds. badań klientów indywidualnych i instytucjonalnych Deutsche Bank Polska
- Konsultant merytoryczny agencji 4P Mix Research w Warszawie
- Asesor Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI
- Trener Centrum Rozwoju Edukacji Niestacjonarnej SGH
- Komisja Oceny Projektów ZPORR (członek komisji)
Pełnione funkcje
Dyrektor Instytutu Zarządzania Wartością
Członek Rady Dyscypliny Ekonomia i Finanse (I i II kadencji)
Członek Senackiej Komisji Nauki
Członek Rady Programowej Kierunku Menadżerskiego dla studiów II stopnia
Członek Rady Programowej Kierunku E-Biznes dla studiów II stopnia
Członek rady Programowej Kierunku Zarządzanie Projektami dla studiów II stopnia
Prowadzone zajęcia
Studia licencjackie
- Marketing – wersja angielskojęzyczna
Studia magisterskie
- Postępowanie konsumentów na rynku
- Consumer Behavior
Studia podyplomowe
- Podyplomowe Studia Zarządzania Sprzedażą – zajęcia na temat: Analiza potrzeb klientów
- Podyplomowe Studia Public Relations i Strategicznego Komunikowania się w Firmach – zajęcia na temat: PR a marketing strategiczny
- Podyplomowe Studia Zarządzania Wartością Klienta – zajęcia na temat: Zarządzanie klientami na rynkach związanych z czasem wolnym
- Podyplomowe Studia Zarządzania Produktami i Usługami – zajęcia na temat: Potrzeby współczesnych klientów
- Podyplomowe Studia Coachingu – zajęcia na temat: Zarządzanie czasem w coachingu, oraz Coaching kariery
- Podyplomowe Studia Bankowości – zajęcia na temat : Zarządzanie klientami banków
- Podyplomowe Studia dla Analityków Bankowych - zajęcia na temat: Współcześni klienci banków
Szkolenia i inne formy kształcenia
- Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy, Uniwersytet Trzeciego Wieku, Akademia Młodego Ekonomisty
Zainteresowanie naukowe
- Procesy decyzyjne i uwarunkowania zachowań nabywców na rynku dóbr i usług konsumpcyjnych
- Badania marketingowe i rynkowe
- Wpływ instrumentów marketingowych na zachowania konsumentów na rynku dóbr i usług
- Psychologia zachowań konsumenckich
- Czas wolny. Style życia polskich konsumentów
- Mierniki i metody badań nad poziomem i jakością życia jednostek i społeczeństw
- Rozwój zrównoważony a zachowania klientów
- Kulturowe, społeczne i psychologiczne aspekty reklamy
- Procesy komunikacji marketingowej
- Design i estetyka w wyborach konsumenckich
Udział w badaniach naukowych
- M.Bombol, Gospodarka cyfrowa wyznacznikiem nowych trendów konkurencji na rynku dóbr i usług konsumpcyjnych - aplikacje mobilne a turystyka, SGH, KNoP, 2017
- M.Bombol, Budowanie przewagi regionu poprzez kształtowanie kapitału społecznego mieszkańców w ich czasie wolnym – przypadek Siemiatycz, KNoP, 2017
- M.Bombol, Konsument a rozwój zrównoważony, 2020/2021
Udział w konferencjach
- XVIII Ogólnopolski Zjazd Socjologiczny. Społeczeństwo przyszłości. Re - kompozycje, referat M.Bombol, M.Lutostański: Zniewolony czas wolny - wpływ pandemii COVID-19 na timestyle Polaków
- Konferencja nt.: Badania marketingowe w gospodarce cyfrowej AE Wrocław, referat: „Zrównoważona konsumpcja jako doświadczenie konsumentów”
- Konferencja nt.: Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości, invited speaker: Konsument „tu i teraz” - skąd przybywa i dokąd zmierza?
- Konferencja nt.: „Pandemic shock and its consequences for business and the economy”, referat M.Bombol, M.Lutostański „Sustainable consumer, sustainable consumption - are we heading towards new premiumization in the post-pandemic world?”
- XXII Kongres badaczy rynku i opinii, invited speaker: wystąpienie nt.: Klasowa wywiadówka - restart polskich klas
- Konferencja nt.: Jakość życia ludzi niemłodych, invited speaker, wystąpienie nt.: Niezbędni 60 plus – o ekonomicznym i wzorcotwórczym sposobie funkcjonowania polskich Baby – Boomers”.
- M.Bombol, B.Frątczak – Rudnicka, Pandemiczne doświadczenia marek produktów – jak budować pragnienia klientów? Konferencja nt. Doświadczenia pandemii Covid, UAM, 16.09.2020 Poznań
- M.Bombol, Konsument i digitalizacja konsumpcji, Konferencja Gospodarka cyfrowa i post - cyfrowa a przedsiębiorstwo, SGH, Warszawa, 22.10.2020
- M.Bombol, Od konsumenta bezklasowego do konsumenta klasy wyższej, XX Kongres Badaczy Rynku i Opinii, Warszawa, 24-25.10.2019
- M.Bombol Czas wolny wyzwaniem współczesności. Konferencja Laboratorium doświadczeń czasu wolnego. Czas wolny jako materia ekonomiczna, społeczna i kulturowa. SGH, Warszawa, 20.11.2019
- M.Bombol, Jakość czasu wolnego – spory akademickie czy prawdziwe życie ? Konferencja Jakość życia w miejskich obszarach funkcjonalnych, Białystok, 14-15.06 2018
- M.Bombol, Budowa kapitału społecznego wokół PPK, bariery i pomosty. European Financial Congress, Sopot, 18 - 20.06.2020
Publikacje
- M.Bombol, red. Naukowa „O zmieniającym się świecie wartości w ekonomii, finansach i zarządzaniu” SGH, 2022
- A.Orzechowski, M.Bombol, Energy Security, Sustainable Development and the Green Bond Market, Energies, DOI:10.3390/en15176218
- M.Bombol, M.Lutostański, Modern leisure society : Consumer behavior, SGH, 2021
- M.Bombol, Kilka refleksji definicyjnych w warunkach nieustannej pogoni za czasem wolnym. w: M.Bombol, G.Godlewski,( red.) Laboratorium czasu wolnego. Refleksje współczesności, SGH, Warszawa 2020
- M.Bombol, Konsument dalszej i bliższej przyszłości a wyzwania dla firm. w: T .Pakulska, M.Poniatowska-Jaksch, ( red.) Cyfryzacja a przedsiębiorstwo, SGH, Warszawa 2019
- M.Bombol, Gospodarka cyfrowa na rynku dóbr i usług konsumpcyjnych – aplikacje mobilne a turystyka. w: R.Sobiecki, W. Pietrewicz, ( red.) W poszukiwaniu konkurencyjnej przewagi, SGH, 2019
- M.Bombol, Zarządzanie finansami przez zamożnych Polaków a naśladownictwo społeczne, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, nr. 2018
- M.Bombol, Kobiecy świat finansów – o specyfice zachowań finansowych kobiet. w: A.Dąbrowska, R.Kasprzak, B.Mróz, M.Janoś-Kresło( red.) Jakość życia, Konsumpcja, SGH, warszawa 2018
- M.Bombol, Konsument i innowacje, sprzężenie zwrotne i synergia. w: R.Sobiecki, W. Pietrewicz, ( red.) Innowacyjna fala w społeczeństwie i gospodarce, SGH, 2018
- M.Bombol, Private banking. w: J.Koleśnik ( red.), Bankowość detaliczna, Diffin 2016
- M.Bombol, Polski konsument w świecie pieniądza i finansów, w: Nowakowski J (red.), W kierunku nowego świata finansów, SGH. Warszawa 2015
Zainteresowania pozanaukowe
Maratonka i triathlonistka