dr Joanna Karwowska

Adiunkt

Adiunkt w Katedrze Rynku, Marketingu i Jakości. Specjalizuje się w zagadnieniach strategii produktu i marki, komunikacji marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem opakowania i jego projektowania jako elementu produktu oraz kwestii ochrony środowiska naturalnego. Prowadzi również badania nad praktycznymi uwarunkowaniami wchodzenia polskich przedsiębiorstw (w tym startupów), produktów i marek na rynki zagraniczne. Prowadzi także zajęcia z zakresu wzornictwa i historii projektowania. Autorka dwóch monografii naukowych oraz licznych publikacji o charakterze zarówno badawczym, jak też popularyzatorskim.

WYKSZTAŁCENIE:

  • doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu
  • studia doktoranckie w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH
  • Studium Stosunków Międzykulturowych Instytutu Orientalistycznego Uniwersytetu Warszawskiego
  • studia podyplomowe z zakresu dyplomacji kulturalnej i publicznej, Collegium Civitas

KARIERA ZAWODOWA:

2019- Katedra Rynku, Marketingu i Jakości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, adiunkt
2013-2019: COBRO – Instytut Badawczy Opakowań, Sieć Badawcza Łukasiewicz, adiunkt, kierownik Zakładu Marketingu i Rynku

SPECJALIZACJA I ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:

  • strategie produktu i marki
  • ochrona środowiska w marketingu
  • komunikacja marketingowa
  • ekspansja i internacjonalizacja przedsiębiorstwa
  • perspektywy polskich przedsiębiorstw, produktów i marek na rynkach zagranicznych

NAJWAŻNIEJSZE PUBLIKACJE:

  • J. Karwowska, Opakowanie zgodne z kryteriami środowiskowymi w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2021
  • J. Karwowska, Opakowanie jako element zielonego marketingu, COBRO – Instytut Badawczy Opakowań, Warszawa 2018

 

.