Adiunkt w Katedrze Rynku, Marketingu i Jakości. Specjalizuje się w zagadnieniach strategii produktu i marki, komunikacji marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem opakowania i jego projektowania jako elementu produktu oraz kwestii ochrony środowiska naturalnego. Prowadzi również badania nad praktycznymi uwarunkowaniami wchodzenia polskich przedsiębiorstw (w tym startupów), produktów i marek na rynki zagraniczne. Prowadzi także zajęcia z zakresu wzornictwa i historii projektowania. Autorka dwóch monografii naukowych oraz licznych publikacji o charakterze zarówno badawczym, jak też popularyzatorskim.
WYKSZTAŁCENIE:
- doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu
- studia doktoranckie w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH
- Studium Stosunków Międzykulturowych Instytutu Orientalistycznego Uniwersytetu Warszawskiego
- studia podyplomowe z zakresu dyplomacji kulturalnej i publicznej, Collegium Civitas
KARIERA ZAWODOWA:
2019- Katedra Rynku, Marketingu i Jakości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, adiunkt
2013-2019: COBRO – Instytut Badawczy Opakowań, Sieć Badawcza Łukasiewicz, adiunkt, kierownik Zakładu Marketingu i Rynku
SPECJALIZACJA I ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:
- strategie produktu i marki
- ochrona środowiska w marketingu
- komunikacja marketingowa
- ekspansja i internacjonalizacja przedsiębiorstwa
- perspektywy polskich przedsiębiorstw, produktów i marek na rynkach zagranicznych
NAJWAŻNIEJSZE PUBLIKACJE:
- J. Karwowska, Opakowanie zgodne z kryteriami środowiskowymi w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2021
- J. Karwowska, Opakowanie jako element zielonego marketingu, COBRO – Instytut Badawczy Opakowań, Warszawa 2018