dr Wojciech Trzebiński

Adiunkt

Email: wtrzebi@sgh.waw.pl

Wykształcenie i stopnie naukowe:

2014 – doktor (nauki o zarządzaniu), Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
2002 – magister (matematyka), Uniwersytet Warszawski

Doświadczenie biznesowe:

2003-2016 – Pekao SA, Unicredit Group
2003 – Delloite & Touche, A&A

Tematy badawcze:

  • doświadczenie klientów (Customer Experience), satysfakcja i lojalność klientów
  • komunikacja marketingowa (reklama, prezentacja produktów), eWOM (opinie internetowe) – reakcje konsumentów
  • nowe technologie, sztuczna inteligencja (czatboty, systemy rekomendacyjne) – reakcje konsumentów
  • produkty i usługi medyczne, komunikacja zdrowotna – reakcje konsumentów, postrzeganie jakości życia
  • specyfika Polski i Europy Środkowej (CEE) – zachowania konsumentów
  • badania marketingowe i konsumenckie – metody ilościowe i jakościowe

Zajęcia dydaktyczne:

  • Badania marketingowe - Marketing Research
  • Projektowanie badań - Survey Methods
  • Postępowanie nabywców na rynku - Customer Behavior
  • Zarządzanie jakością usług - Service Quality Management
  • Seminarium licencjackie (języki: PL, EN)
  • Seminarium magisterskie (języki: PL, EN)

Wybrane publikacje:

  • W. Trzebinski, B. Marciniak, E. Kulczycka (2023). Online recommenders’ anthropomorphism improves user response to hedonic and benefit-based product appeals through the recommenders’ perceived ability to learn. PLoS ONE, 18(6), e0287663. https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0287663
  • W. Trzebinski, T. Claessens, J. Buhmann, A. De Waele, G. Hendrickx, P. Van Damme, W. Daelemans, K. Poels (2023). The effects of expressing empathy/autonomy-support by a COVID-19 vaccination chatbot: an experimental study in a sample of Belgian adults. Journal of Medical Internet Research Formative Research, 7, e41148. https://formative.jmir.org/2023/1/e41148
  • W. Trzebiński, P. Gaczek, B. Marciniak, (2023). Is it better to communicate product information abstractly or concretely? The role of consumer product expertise and shopping-stage mindset, Journal of Product & Brand Management 32(2), 273-285. https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JPBM-05-2021-3470/full/html
  • W. Trzebiński, B Marciniak (2023). Meaning or Importance? E-commerce Consumers Interest in Product Features Presented in Online Offerings: The Role of Self-Relevance and Information Processing, Journal of Internet Commerce, 22(2), 224-243. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/15332861.2022.2042116
  • W. Trzebiński, B. Marciniak (2022). Recommender system information trustworthiness: The role of perceived ability to learn, self-extension, and intelligence cues, Computers in Human Behavior Reports, 6, 100193. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2451958822000276
  • W. Trzebiński, B. Marciniak, P. Gaczek (2022). Self-relevance diminishes the effectiveness of importance and trustworthiness cues in consumer response to online product-related messages, Cogent Social Sciences, 8 (1), 2065151. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23311886.2022.2065151
  • W. Trzebiński, B. Marciniak (2022). There is no smoke without fire: How frequency information and the experience attribution make negative online restaurant reviews more harmful, PLoS ONE, 17 (7), e0271357. https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0271357
  • J. Trzebiński, A. Potocka, W. Trzebiński, M. Krzysztoń (2021). Willingness to Vaccinate against COVID-19: The Role of Assumptions on the World’s Orderliness and Positivity, Journal of Loss & Trauma, 26(8), 697-713. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/15325024.2021.1928430
  • W. Trzebiński, J. Trzebiński (2022). Do Optimists Like Vaccines? The Effect of Perceived Vaccine Novelty and Beliefs in the World’s Positivity and Orderliness on the Attitudes toward COVID-19 Vaccinations—The Case of European Young Adults. Vaccines, 10(3), 379. https://www.mdpi.com/2076-393X/10/3/379
  • W. Trzebiński, R. Baran, B. Marciniak (2021). Did the COVID-19 Pandemic Make Consumers Shop Alone? The Role of Emotions and Interdependent Self-Construal, Sustainability, 13(11), 6361. https://www.mdpi.com/2071-1050/13/11/6361
  • W. Trzebiński (2022). How Perceiving Vaccines as „Natural” Shapes Vaccination Attitudes: A Worldview Perspective. W: Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy in the Post-Pandemic World, (red.) Wojtysiak-Kotlarski, M., Pietrasieński, P, Marciniak, B., SGH Publishing House, 29-35. https://cor.sgh.waw.pl/handle/20.500.12182/1034
  • W. Trzebiński, R. Baran, M. Fira, B. Marciniak (2021) Advertising premium offers in the pandemic era: the role of emotions in the consumer response. W: International Conference on Research in Advertising 2021, European Advertising Academy. https://cor.sgh.waw.pl/handle/20.500.12182/991  
  • W. Trzebiński, B. Marciniak, J. Leonhardt (2021) Abstract versus Concrete Product Information: Theoretical and Practical Considerations. W: Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy – How Can Nevada Help and Inspire Poland, How Can Poland Help and Inspire Nevada, (red.) Paweł Pietrasieński, Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa https://cor.sgh.waw.pl/handle/20.500.12182/1031
  • W. Trzebiński, S. Doroszewicz, B. Marciniak (2021). Is it worth focusing on product details? How consumers use abstract product information in direct response to product alternatives, WSEAS Transactions on Business and Economics, 18, 659 – 670. https://wseas.com/journals/articles.php?id=241

Wybrane projekty badawcze:

  • ”Tożsamość polska i tożsamość europejska konsumentów - konsekwencje dla działań marketingowych” (2023), członek zespołu, kierownik: R. Baran, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • “Consumer response to AI-generated product communication” (2023), kierownik projektu, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • „The effects of collectivism on consumer attitudes toward vaccines” (2022), kierownik projektu, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • “Sztuczna inteligencja w prezentacji produktów: wpływ na mechanizmy podejmowania decyzji przez konsumentów” (2019-2020), kierownik projektu, grant Narodowego Centrum Nauki (NCN)
  • “The persuasiveness of joint and separate presentation of product alternatives” (2020), kierownik projektu, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • “Consumer behavior in the pandemic context” (2020), członek zespołu, kierownik: R. Baran, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • ”Konsekwencje dokonywanej przez konsumentów atrybucji doświadczenia w kształtowaniu ich postaw wobec organizacji” (2018), kierownik projektu, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • ”Mechanizmy wykorzystywania przez konsumentów informacji o atrybutach produktu w kształtowaniu postaw i zachowań” (2018), członek zespołu, kierownik: B. Marciniak, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • ”Mazowsze akceleratorem globalnych przedsiębiorstw” (2021), członek zespołu, kierownik: M. Wojtysiak-Kotlarski, grant Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR)
  • ”Wkład cech jakości w reprezentację poznawczą produktu a decyzje zakupowe konsumentów” (2017), kierownik projektu, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF

Inne funkcje:

  • redaktor naukowy (Academic Editor) – PLoS ONE Social and Behavioral Sciences
  • recenzent:
    • European Journal of Marketing
    • International Journal of Quality & Reliability Management
    • Computers in Human Behavior Reports
    • Journal of Medical Internet Research
    • BMC Psychology
    • Digital Health
    • PLoS ONE
    • International Conference on Research in Advertising (European Advertising Academy)
    • Academy of Marketing Science Annual Conference (Academy of Marketing Science

 

 

zdjęcie profilowe WT
.