Gość serwisu pisze:
Czy nie jest wstyd Rektorowi, że SGH została wymieniona przez ministra jako przykład uczelni na zbyt niskim poziomie do nadawania stopnia doktora? Wygląda na to, że buńczuczne zapewnienia o jakości nauczania i badań można włożyć między bajki. Czy są planowane zwolnienia nieefektywnych pracowników? A może nagrody dla tych wypełniających swoje obowiązki? Dobrze, że przy parametryzacji nie biorą pod uwagę frekwencji prowadzących na zajęciach, bo wtedy to chyba musieliby zamknąć uczelnię.
Odpowiedź:

Duże uczelnie publiczne, takie jak SGH, czy inne uniwersytety, zatrudniają duże zespoły nauczycieli akademickich. W SGH poddaliśmy ewaluacji nieco ponad 330 osób w dyscyplinie ekonomia i finanse i prawie 120 w dyscyplinie nauki o zarzadzaniu i jakości. Nie chcemy stosować szczególnych, jak się czasami mówi - „kreatywnych”, rozwiązań „proewaluacyjnych”. Naszym celem jest dbanie o jakość nauki, o publikowanie w bardzo dobrych czasopismach, publikowanie monografii, które w tych dyscyplinach są bardzo ważne, szczególnie w prestiżowych wydawnictwach. Nie patrzymy jedynie na liczbę punktów ministerialnych, ale przede wszystkim na rzeczywistą wartość i znaczenie periodyków i wydawnictw, w których publikujemy nasz dorobek. Jeśli spojrzymy na potencjał naukowy naszej uczelni, na to, ile nauczyciele akademiccy z SGH opublikowali, jakie monografie napisali i jaki jest ich odbiór na świecie, widać znaczenie naszego dorobku i uczelni jako ośrodka naukowego. Wysoką pozycję SGH pokazują także różne międzynarodowe zestawienia, a poświadcza ją co najmniej dobra rozpoznawalność uczelni za granicą. To oznacza, że mamy zdolność kształcenia doktorów i nadawania kolejnych stopni awansu naukowego. W naszej pracy skupiamy się na jakości badań i publikacji, a także jakości dydaktyki, a nie zdobywaniu punktów – to nie jest główne zadanie naukowców. Temu też będą służyć nowe rozwiązania dotyczące oceny pracowników, dzięki którym chcemy promować wyróżniających się nauczycieli akademickich, a zachęcać do lepszej pracy tych, których osiągnięcia są słabsze. Zmodyfikowaliśmy również zasady przyznawania grantów rektorskich za publikacje, aby promować wysokiej jakości osiągnięcia w tym obszarze.

Data odpowiedzi: