Gość serwisu pisze:
Panie Rektorze, Od dwóch lat występują ciągłe problemy z połączeniem do sieci Eduroam. Pomimo wielokrotnych zgłoszeń do Helpdesku, sytuacja nie ulega poprawie w sposób trwały. Kiedy możemy spodziewać się, że Eduroam zacznie działać prawidłowo? Jeżeli obecny sprzęt sieciowy nie spełnia wymagań, być może warto rozważyć zakup nowego wyposażenia. Trudno zrozumieć sens ponoszenia kosztów sieci Eduroam , skoro przez większość czasu studenci zmuszeni do korzystania z własnego hotspotu – ze względu na ciągłe problemy z Eduroamem. Helpdesk odpowiada że to problem MacOS, chociaż problemy występują na wszystkich urządzeniach.
Odpowiedź:

Sieć Wi-Fi na Uczelni jest stale modernizowana i rozbudowywana. Codziennie z usługi Eduroam korzysta około 1200 urządzeń generujących ruch na poziomie 600-800 Mbps. Uczelnia nie ponosi żadnych dodatkowych opłat związanych z korzystaniem z sieci Eduroam.

W przypadku występowania problemów z połączeniem, uprzejmie prosimy o zgłaszanie ich na helpdesk. Zgłoszenie powinno zawierać szczegółowe informacje, takie jak: lokalizacja, dane użytkownika, czas wystąpienia problemu, używany system operacyjny oraz opis trudności.
Problemy z korzystaniem mogą wynikać z wielu różnych przyczyn, łącznie z błędami w sterownikach karty sieciowej. Zauważalnym problemem w przypadku studentów SGH powracających z innych uczelni, gdzie używali Eduroam, są błędy wynikające z posiadanych profili sieciowych tych uczelni.

Data odpowiedzi: