Gość serwisu pisze:
Jego Magnificencjo, jak SGH zamierza odpowiedzieć na wyzwania związane z plagiatem i samodzielnością pracy w relacji na dużą popularność ChatuGPT i popularność jego użycia wśród studentów. O ile użycie systemu plagiatowego i waga prac dyplomowych zdaje się być wystarczająca, by użycia AI w ich przypadku nie były powszechne, o tyle, jakie są w planach do podjęcia ruchy, by zniechęcić korzystanie z tych rozwiązań do przesadnej normy w przypadku codziennych zajęć w trakcie semestru? Czy wykładowcy i prowadzący ćwiczenia na uczelni są/będą szkoleni lub informowani o możliwościach ChatuGPT, by mogli im przeciwdziałać lub przynajmniej się ich spodziewać? Czy będą zalecenia dla wykładowców by odchodzić od zaliczeń w formie esejów? Czy są inne propozycje jak zniechęcić studentów od przenoszenia swoich zadań w pełni na sztuczną inteligencję? Z góry dziękuję za odpowiedź
Odpowiedź:

Rzeczywiście jest to wyzwanie, które stoi również przed uczelniami wyższymi. Obecnie trwają merytoryczne dyskusje dotyczące konsekwencji sztucznej inteligencji, w tym działania ChatGPT, w których SGH aktywnie uczestniczy. W najbliższym czasie zostaną podjęte konkretne działania. Jednak wierzę w uczciwość studentów SGH. Jest to jedna z podstawowych wartości, która musi być przestrzegana przez wszystkich ludzi, w tym społeczność SGH.

Data odpowiedzi:
Close menu