Student pisze:
Mam 2 sprawy o które chciałbym spytać. Po pierwsze kolejność przedmiotów w SP. Większość wykładowców ekonomii twierdzi, iż o wiele lepiej byłoby gdyby cały 1 rok była mikroekonomia dająca gruntowne przygotowanie do makro. Przy obecnym systemie wychodzą pewne luki. Po drugie sądzę, że historię gospodarczą łatwiej byłoby przyswoić mając ją razem z makroekonomią na 2 roku, naprawdę trudno omawiać wielki kryzys pobieżnie poznając podstawowe pojęcia makroekonomiczne. W miejsce historii można by na 1 roku umieścić np. socjologię a historię zamienić na 3h wykład by nie przedłużać SP o 1 semestr. Co pan sądzi o takim rozwiązaniu? Naprawdę system ten dawałby wymierne rezultaty. Obecnie jest trochę tak jakby ekonometrię realizować przed matematyką.
Odpowiedź:

Brzmi rozsądnie, ale to właśnie przedstawiciele katedr ekonomii „zarządzili” taką sekwencję realizacji wykładów.

Data odpowiedzi: