Gość serwisu pisze:
Wasza Magnificencjo,
jako student SGH zwracam się do Magnificencji ze względu na zaniepokojenie faktem, że podczas organizacji targów pracy o nazwie „Dni Kariery”, które odbędą się 10 kwietnia na naszej uczelni, organizacja studencka AIESEC współpracuje z firmą British American Tobacco (BAT) – jednym z największych producentów wyrobów tytoniowych na świecie.
Uważam, że obecność takiej firmy w przestrzeni akademickiej, zwłaszcza w ramach wydarzenia promowanego przez organizację ściśle związaną z SGH, jest wysoce niepokojąca. Tego typu współpraca – niezależnie od jej formalnego charakteru – w sposób pośredni przyczynia się do promowania szkodliwych dla zdrowia substancji oraz normalizacji działalności firm, które budują swoje zyski na uzależnieniu i cierpieniu milionów ludzi.
Mam świadomość, że uczelnia nie zawsze kontroluje wszystkie działania organizacji studenckich, ale ich wizerunek jest nierozerwalnie powiązany z wizerunkiem SGH. W związku z tym chciałbym zapytać:
Czy Pan Rektor popiera działania, w których organizacja studencka funkcjonująca przy SGH i silnie z nią kojarzona, współpracuje z firmą o tak kontrowersyjnej reputacji? Czy uczelnia zamierza w jakikolwiek sposób odnieść się do tej sytuacji?
Z wyrazami szacunku
Zaniepokojony student
Odpowiedź:
SGH dokłada wszelkich starań, aby partnerzy współpracujący z organizacjami studenckimi nie tylko kojarzyli się z najwyższymi standardami zachowań, ale także reprezentowali pożądane wartości.
W tym konkretnym przypadku firma BAT była zaangażowana przez studentów AIESEC w wydarzenie w następujących obszarach o charakterze edukacyjnym:
- Speed Recruting - eksperci z firmy BAT Poland odbyli 10 - minutowe symulowane rozmowy rekrutacyjne ze studentami mające na celu przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej i pogłębienie wiedzy w obszarach związanych z rozwojem kariery
- Konsultacje CV oraz Warsztaty Rekrutacyjne - aktywności przy współpracy z BAT Poland, gdzie przedstawili studentom praktyczne wskazówki, jak wzmocnić swoje CV oraz pomyślnie przechodzić etapy rekrutacyjne podczas aplikacji na nowe stanowiska
Firma BAT nie eksponowała swojego logotypu podczas ww. działań, nie prowadziła na Uczelni działań o charakterze employer brandingowym, sprzedażowym czy eksponującym swoje produkty. Forma tego zaangażowania miała wymiar edukacyjny i skupiała się na aspektach merytorycznych, służących pogłębieniu wiedzy w obszarach związanych z rozwojem kariery.
Data odpowiedzi: