Już dawno nasza Uczelnia poszła w takim właśnie kierunku. Proszę zauważyć, że w budynku C nie ma auli takiej wielkości jak G, czy I i II. A w budynku S (Batorego) ma nie być w ogóle sal typu „aula”. Klasyczne wykłady zastępowane są zajęciami w mniejszych grupach, mającymi inny przebieg niż wykład. Klasyczne wykłady w dobie internetu już dawno zostały zastąpione innymi formami pozyskiwania wiedzy. Wykład nagrany? Nie daje kontaktu ze słuchaczami. Oczywiście student ma się uczyć przy pomocy nauczyciela akademickiego, dlatego ważne są pytania od uczestników zajęć! Tu będę bronił niezbędnika: odpowiedź „pisana” na forum jest „ważniejsza” niż wypowiedziana na MS Teams. Słowo ulatuje, a tekst napisany zostaje. Co więcej mówi się „szybko”, a napisać trzeba z precyzją słowa.
Gość serwisu pisze:
Panie Rektorze!
Epidemia Covid-19 i związane z nią powszechne kształcenie na odległość powinno stać się przedmiotem refleksji odnośnie tradycyjnej organizacji zajęć akademickich. Czy w dzisiejszych czasach mają bowiem sens tradycyjne wykłady dla kilkuset studentów sprowadzające się do powtarzania co semestr tego samego? Może lepiej, żeby wykłady były nagrane i dostępne on-line jako materiał pomocniczy (zresztś student ma się w zasadzie uczyć sam przecież) a zaoszczędzony czas można poświęcić na ćwiczenia / pracę naukową. Co Pan sądzi?
Odpowiedź:
Data odpowiedzi: