Franiszek pisze:
Panie Rektorze! Naprawdę doskonałym pomysłem było utworzenia serwisu rektorskiego i stworzenia studentom możliwości zadawania pytań. Czy nie sądzi Pan jednak, że warto byłoby pójść krok dalej i uruchomić podobne serwisy dla innych jednostek organizacyjnych naszej szkoły? Wiele pytań dotyczy kwestii bardzo szczegółowych, nierzadko drobiazgów. Czasem czytając pytania mam wrażenie, że niedługo ktoś zgłosi, że zegar w czytelni spóźnia się o 10 minut i on z tego powodu nie zdążył na autobus. Przyzna Pan, że to dosyć dziwny obieg informacji. Z czasem mogłaby powstać ogólnoszkolna lista dyskusyjna, w ramach której mogliby się wypowiadać zarówno studenci jak i pracownicy szkoły. Dostęp do niej zapewniałaby jedna strona internetowa, ale istniałby jednak jakiś podział tematyczny oraz rozdział kompetencji osób, do których kierowane byłyby pytania. A Pan nie musiałby interweniować w każdej sprawie, mając jednocześnie równy - jak wszyscy - dostęp do zadawanych pytań i sygnalizowanych problemów.
Odpowiedź:

Dobry pomysł. Wymaga jednak tego, by wszyscy zaczęli komunikować się przy pomocy sieci - a do tego potrzeba powszechnej komputeryzacji jednostek uczelnianych. Mam nadzieje, że to się uda. W pewnych sprawach nie potrzeba jednak sieci i serwisu takiego jak ten (np. w sprawie nie włączonych lamp w bibliotece). Wystarczy po prostu podejść do pracownika, który dyżuruje w poprosić go o interwencję.

Podobne serwisy mają dziekanaty SP i SD. Serwis SD działa już od półtora roku.

Data odpowiedzi: