Studentka
pisze:
Przeglądam tak te nasza nowa stronę i chciałabym podzielić się kilkoma przemyśleniami, może Pan Rektor przyzna mi w czymś racje i będę miała swój własny wkład w tworzenie oblicza szkoły!
Po pierwsze, czy na stronie powstanie forum? Myślę ze wszystkim bardzo tego brakuje.. co prawda Pana serwis jest świetny, ale po co zajmować czas Panu Rektorowi, czymś z czym studenci sami sobie poradzą, o ile się im pozwoli wymieniać informacje. Poza tym na takim ogólnym forum mogliby się wypowiadać także wykładowcy czy inni goście portalu.
A jak już jesteśmy w tym temacie to czy byłaby możliwość stworzenia „serwisu dziekana”? To byłoby to genialne! Studentom zaoszczędziłoby to wiele czasu zmarnowanego w kolejkach przed dziekanatem a paniom w okienkach wiele pracy przy podaniach, które i tak zostaną odrzucone. Inna sprawa ze na stronach dziekanatu są dziesiątki adresów mailowych, na które można pisać z problemami, tylko ze chyba jeszcze nikt nie dostał w takiej formie odpowiedzi, i pod tym względem nasz dziekanat jeszcze długo nie będzie „wirtualny”.
Następnie cały dział o programie studiów jest bardzo nieczytelny. Sama wiem, że wiele razy szukając np. minimów punktowych na kierunkach, zajmowalo mi to strasznie dużo czasu, bo jak przeszłam na inna podstronę to w żaden sposób nie mogłam trafić tam gdzie byłam wcześniej. Może można by to trochę uporządkować?
Dalej bardzo brakuje funkcji, która pozwalałaby na przesłanie mailowe jakiegoś dokumentu całej grupie wykładowej/ćwiczeniowej. Żeby można było w poczcie po prostu wpisać numer grupy a system pobierałby z dziekanatu nazwiska (adresy) wszystkich osób zapisanych na te zajęcia. Nie musiałby nawet nam tych adresów ujawniać, wystarczy ze rozsyłałby naszego maila na nie. Zazwyczaj nie znamy przecież nazwisk wszystkich w grupie a to bardzo ułatwiłoby prace i wykładowcom (możliwość uprzedzenia o odwołaniu zajęć, rozesłanie folii z wykładu, itp) jak i studentom, którzy mogliby się wymieniać notkami… (czy zwołać całą grupę na piwo wieczorem;))
Kolejna rzecz, której bardzo brakuje na stronie głównej to po prostu linki… jakaś mała zakładka w której byłyby linki do biblioteki narodowej, gusu, nbp, giełdy papierow wartościowych, ministerstwa finansow, centrum adama smitha i innych najważniejszych organizacji finansowo-ekonomicznych których bazy bardzo by pomogły i studentom i wykładowcom.
Przy okazji można by tez wydobyć na wierzch bezpośrednie logowanie na hikari, teraz trzeba tego szukać w podstronie podstrony a z tego co rozmawiałam z wieloma studentami to ani nie maja pojęcia jak wejść np z domu na hikari ani nawet jak go używać. Gdyby na stronie głównej była zakładka „hikari-twoje bazy danych” na pewno dużo więcej osob korzystało by z tego. Przecież po to to stworzono!
Także nowy dział „proferencje” (genialny!) do którego link znajduje się obecnie w aktualnościach powinien znaleźć swoje stale miejsce na stronie.
Po pierwsze, czy na stronie powstanie forum? Myślę ze wszystkim bardzo tego brakuje.. co prawda Pana serwis jest świetny, ale po co zajmować czas Panu Rektorowi, czymś z czym studenci sami sobie poradzą, o ile się im pozwoli wymieniać informacje. Poza tym na takim ogólnym forum mogliby się wypowiadać także wykładowcy czy inni goście portalu.
A jak już jesteśmy w tym temacie to czy byłaby możliwość stworzenia „serwisu dziekana”? To byłoby to genialne! Studentom zaoszczędziłoby to wiele czasu zmarnowanego w kolejkach przed dziekanatem a paniom w okienkach wiele pracy przy podaniach, które i tak zostaną odrzucone. Inna sprawa ze na stronach dziekanatu są dziesiątki adresów mailowych, na które można pisać z problemami, tylko ze chyba jeszcze nikt nie dostał w takiej formie odpowiedzi, i pod tym względem nasz dziekanat jeszcze długo nie będzie „wirtualny”.
Następnie cały dział o programie studiów jest bardzo nieczytelny. Sama wiem, że wiele razy szukając np. minimów punktowych na kierunkach, zajmowalo mi to strasznie dużo czasu, bo jak przeszłam na inna podstronę to w żaden sposób nie mogłam trafić tam gdzie byłam wcześniej. Może można by to trochę uporządkować?
Dalej bardzo brakuje funkcji, która pozwalałaby na przesłanie mailowe jakiegoś dokumentu całej grupie wykładowej/ćwiczeniowej. Żeby można było w poczcie po prostu wpisać numer grupy a system pobierałby z dziekanatu nazwiska (adresy) wszystkich osób zapisanych na te zajęcia. Nie musiałby nawet nam tych adresów ujawniać, wystarczy ze rozsyłałby naszego maila na nie. Zazwyczaj nie znamy przecież nazwisk wszystkich w grupie a to bardzo ułatwiłoby prace i wykładowcom (możliwość uprzedzenia o odwołaniu zajęć, rozesłanie folii z wykładu, itp) jak i studentom, którzy mogliby się wymieniać notkami… (czy zwołać całą grupę na piwo wieczorem;))
Kolejna rzecz, której bardzo brakuje na stronie głównej to po prostu linki… jakaś mała zakładka w której byłyby linki do biblioteki narodowej, gusu, nbp, giełdy papierow wartościowych, ministerstwa finansow, centrum adama smitha i innych najważniejszych organizacji finansowo-ekonomicznych których bazy bardzo by pomogły i studentom i wykładowcom.
Przy okazji można by tez wydobyć na wierzch bezpośrednie logowanie na hikari, teraz trzeba tego szukać w podstronie podstrony a z tego co rozmawiałam z wieloma studentami to ani nie maja pojęcia jak wejść np z domu na hikari ani nawet jak go używać. Gdyby na stronie głównej była zakładka „hikari-twoje bazy danych” na pewno dużo więcej osob korzystało by z tego. Przecież po to to stworzono!
Także nowy dział „proferencje” (genialny!) do którego link znajduje się obecnie w aktualnościach powinien znaleźć swoje stale miejsce na stronie.
Odpowiedź:
Po kolei:
1. Forum? Może i tak, ale ono powinno być czymś trwałym, a ten serwis jest mój, a moje kadencja kończy się w tym roku i nie ma gwarancji, że następca będzie chciał siadać do klawiatury.
2. Serwis dziekana? Był, gdy ja byłem dziekanem SD.
3. Pozostałe uwagi o dział o programie studiów itd. są do twórców całego serwisu uczelnianego, przekażę im tę opinię.
Data odpowiedzi: