Gość serwisu pisze:
Szanowny Panie Profesorze, poświęca Pan w swoim programie dużo uwagi kształceniu - i jest to w pełni zrozumiałe, bo jako Przewodniczący PKA ma Pan bardzo dużą wiedzę w tym obszarze i SGH-a może na tej wiedzy skorzystać. Interesuje mnie jednak, jak Pan widzi rozwój uczelni w obszarze nauki - jakie wg Pana wyzwania czekają w tym obszarze SGH-a i jak powinno na nie odpowiadać? W jaki sposób radzić sobie ze zjawiskiem negatywnej selekcji (ci którzy się nie sprawdzili na rynku trafiają do nauki)? Jak skutecznie profesor ma prowadzić projekty badawcze bez asystentów? Jak odpowiadać na zjawisko braku młodych pracowników naukowych?
Odpowiedź:
Najistotniejsza jest ostatnia część pytania, odpowiadam zresztą na nią w mym programie: zatrudniać asystentów. „Zjawisko” pojawiło się w związku z tym, że w algorytmie podziału dotacji budżetowej asystenci byli uwzględniani z wagą ZERO, ale od paru lat już tak nie jest. Jakie wyzwania czekają SGH w obszarze nauki? Dla utrzymania/uzyskania wysokiej kategoryzacji jednostek musimy mieć publikacje w znaczących zagranicznych czasopismach i realizować granty we współpracy z zagranicznymi ośrodkami.
Data odpowiedzi: