chciałbym zadać trzy nurtujące mnie ostatnio pytania:
1) Z informacji zamieszczonej na drzwiach biblioteki wynika, iż czynna jest ona do godziny 20. Dlaczego więc pracownicy ochrony wypraszają studentów o godz. 19.45??? (taka sytuacja zdarzyła mi się ostatnio dwa razy). Rozumiem, że godzina 20 może być dla niektórych bardzo późna, ale chyba jednak godziny pracy obowiązują wszystkich? Mam zajęcia do godziny 21 i nikt mnie nie zwalnia z nich o 20.45 „bo chcę już iść do domu…” Poza tym moja późna obecność w czytelni wynikała z konieczności zapoznania się z informatorem SGH, których jest tam tylko kilka (dlaczego???). W informatorze on-line nie ma wszystkich informacji.
2) Po co są wystawiane oceny z ćwiczeń, jeżeli nie mają one w wielu przypadkach żadnego wpływu na ocenę końcową? Nie wystarczyłoby po prostu wpisywać „zal.”? (np. historia gospodarcza - moja praca, której poświęciłem bardzo dużo czasu, została przez prowadzącego sprawdzona w ciągu jednej minuty - podobnie jak wszystkie inne - po co więc wystawiać wszystkim studentom fikcyjne 5?) Z drugiej strony często zdarza się, że ktoś pracuje przez cały semestr, dostaje z ćwiczeń 5,5 a „zawali” egzamin; ktoś inny na ćwiczenia nie chodzi, zalicza je w poprawce a na egzaminie ściąga i dostaje 5,5 Czy taki system nie wydaje się Panu demotywujący? Nie wspomnę o wpływie na średnią i stypendium, ale to już inna kwestia.
3) Studiuję jednocześnie na UW na Wydziale Neofilologii - gdzie, w przeciwieństwie do SGH, plan zajęć jest bardzo mało elastyczny a w dodatku podawany do wiadomości w ostatniej chwili - w związku, z czym martwi mnie zmiana dotycząca zlikwidowania możliwości wykreślania się z przedmiotów w ostatniej deklaracji. Odnosząc się do jednego z poprzednich pytań, zdaję sobie sprawę, że „pozostałe zajęcia należy dostosować do studiów, a nie odwrotnie” - niemniej jednak komplikuje to bardzo i tak dość trudną sytuację osób studiujących 2 kierunki jednocześnie (co podobno jedna i druga uczelnia popiera). Mam w tygodniu około 45 godzin zajęć obowiązkowych, które naprawdę ciężko zgrać - dlatego też chciałbym wiedzieć, jakimi względami podyktowana jest ta zmiana i komu ma ona służyć?
Po kolei:
- w sprawie Biblioteki - przekazałem do Dyrekcji Biblioteki, oczywiście, że nie powinni nikogo przed czasem wypraszać.
- po co są wystawiane oceny z ćwiczeń? W celu informacyjnym, nie wystarczyłoby „zal” bo taka „ocena” nie występuje w naszym katalogu ocen. Oczywiście, ocena z ćwiczeń nie ma żadnego znaczenia formalnego. Liczy się to, co do dziekanatu dociera jako „ocena końcowa” niezależnie od tego czy powstała ona jako wynik dwu kolokwiów, egzaminu pisemnego lub ustnego, średnia z ocen z ćwiczeń i egzaminu, itd. Sposób uzyskiwania oceny końcowej podawany jest w sylabusie, a decyduje o nim wykładowca lub zespół wykładowców w przypadku przedmiotów koordynowanych.
- zmiana w sposobie sporządzania harmonogramu zajęć podyktowana jest tym, że chcemy (musimy) racjonalnie gospodarować ograniczonymi zasobami sal i godzin.