Gość serwisu pisze:
Szanowny Panie Rektorze,
chciałbym zwrócić uwagę na jeden z wyszczególnionych w Zarządzeniu Rektora sposób prowadzenia egzaminu, mianowicie ten rekomendujący wykorzystanie Niezbędnika. Systemy SGH są wysoce nieefektywne w przypadku obslugiwania ponad 150 osób w jednym momencie (przykład - przy wyborach WF Wirtualny Dziekanat przez pol godziny srednio odmawia posłuszeństwa, testy na niezbedniku w czasie wiejszego natloku zacinają się, sama platforma mówiąc kolokwialnie działa opornie). Z uwagi na rekomendację tego sposobu w ZR większość wykładowców zdecydowała się na ww. rozwiązanie bez empirycznego badania efektywności tej platformy, a jest oczywiste, że w przypadku sesji obciążenie będzie ogromne i system sobie z tym nie poradzi. Takie podejście do egzaminu generuje tylko tonę niepotrzebnego stresu i grozi zdecydowanym pogorszeniem wyniku. Same testy często mają dokładne ograniczenia czasowe na jedno zadanie, co jest niesprawiedliwe w przypadkach gdzie przedmiot wymaga raczej analitycznych umiejętności. W takich sytuacjach nie tyle sprawdza samą wiedzę, co wyuczenie się algorytmów na pamięć, a tego podpunktu w efektach kształcenia SGH nie znalazłem. Nie wspominając również o obowiązku włączenia kamer/mikrofonów podczas egzaminu co dodatkowo obciąża połączenie sieciowe. Nie umniejszając wagi ZR myślę, że rozsądne będzie ponowne rozpatrzenie sensu rekomendowania przeprowadzania egzaminow w ten sposób uwzględniając wymienione mankamenty platformy.
Odpowiedź:
W związku z zaistniałą sytuacją z pandemią i koniecznością organizacji sesji egzaminacyjnej w trybie zdalnym zarekomendowałem wszystkim prowadzącym oparcie organizacji egzaminów na formach ustnych, za pośrednictwem komunikacji audiowizualnej w czasie rzeczywistym, oraz formach pisemnych, bazujących na ocenie prac przygotowanych przez studentów, tj. esejów, referatów, odpowiedni na pytania otwarte, jak również realizacji zadań projektowych lub formach interaktywnych zapewniających samodzielność pracy egzaminowanego. Niezbędnik e-sgh i mechanizmy testów online w nim zawarte służą do wspomagania organizacji zajęć oraz ocen cząstkowych. Mechanizmy WD wkrótce zaś zostaną zastąpione USOSWeb.
Data odpowiedzi: