Gość serwisu pisze:
Szanowny Panie Rektorze, Czy dowiemy się jakie jest stanowisko Uczelni w sprawie deklaracji semestralnych na studiach magisterskich? Z tego co przekazuje nam Samorząd Studentów SGH, te przedmioty kierunkowe, których nie ma w harmonogramie będzie można zmienić/usunąć/dodać (tak jak to było wcześniej). Ta zasada nie aplikuje się do przedmiotów z harmonogramu, przykładowo weźmy pod uwagę dla studium przypadku przedmiot Rachunek kosztów - widzę, że z tego przedmiotu są dwa wykłady tzn. dwóch Profesorów prowadzi ten przedmiot w innych dniach, godzinach. Jeśli występuje w harmonogramie to oznacza, że nie będziemy mogli go usunąć w kolejnym etapie np. jeśli godzina nie będzie nam pasowała. Nie rozumiem więc dlaczego harmonogram ma w jakiś sposób nam pomóc i „wyjść na przeciw’ studentom. W tym momencie mamy jedynie podane, że dany przedmiot będzie w tym terminie lub w dwóch innych (bo np. dany przedmiot ma wystawione w harmonogramie 3 różne wykłady) – a więc nie mamy pewności. Dodatkowo idąc dalej za studium przypadku, w poprzednim semestrze letnim były 3 wykłady Rachunku kosztów – skąd mamy wiedzieć, które teraz się otworzą i których wykładowców (z tych 3) dotyczą 2 wystawione aktualnie w harmonogramie wykłady? Obecność przedmiotu w harmonogramie utrudnia nam sprawę, bo sprawia, że przedmiot będzie wiążący i nie będziemy mogli go usunąć, chociaż i tak nie wiemy (tak jak w przypadku innych przedmiotów, których nie ma w harmonogramie) o której godzinie i w jakich dniach będzie się odbywać. Przekazany harmonogram spełnia swoje zadanie tylko w przypadku przedmiotu, który prowadzi jedna osoba, wtedy można założyć, że znamy godzinę, takich przedmiotów jest kilka na uczelni. Większość zajęć to około 2-3 różne wykłady z różnymi Profesorami z każdego przedmiotu. W aktualnej sytuacji harmonogram powinien być uzupełniony o nazwiska wykładowców i pozostać wiążący albo powinno się zrezygnować z takiego rozwiązania dla wszystkich przedmiotów kierunkowych, jeśli jest ono nie do końca przygotowane. Dodatkowo, ciekawym aspektem jest to, że WD zawsze miało „zaszyte” funkcjonalności dotyczące np. tego, który przedmiot można usunąć, który nie. W tej sytuacji będzie musiał rozpoznawać, który przedmiot był w harmonogramie, a który nie, co jest również ważną kwestią, ponieważ często mamy problemy techniczne, które prawdopodobnie tutaj także się pojawią. Proszę o interwencję i dalsze działania celem usprawnienia i zmiany zasad deklaracji, aktualne rozwiązanie działa raczej na niekorzyść studentów.
Odpowiedź:

Po dokonaniu wnikliwej analizy, która wymagała czasu, oraz ze względu na zmienione uwarunkowania wynikające z utrzymującej się sytuacji epidemicznej i występowania ograniczeń w systemie informatycznym dedykowanym deklaracjom, jak również w związku z licznymi prośbami wykładowców i studentów zmiany terminów zajęć, uznajemy wybory studentów na studiach magisterskich jako niewiążące. Potraktujemy je jako preferencje zarówno w stosunku do przedmiotów kierunkowych, związanych z kierunkiem i swobodnego wyboru.

Data odpowiedzi: