Gość serwisu pisze:
Szanowny Panie Rektorze,
czy Uczelnia ma przygotowany wykaz kroków, które należy podjąć przy potencjalnym wycieku danych osobowych, osób przy rekrutacji na wymiany międzynarodowe. Czy należy zastrzec dowód osobisty, nr PESEL itd.? Moim zdaniem, my jako studenci potrzebujemy wyraźnych komunikatów, aby zabezpieczyć nasze dane.
Odpowiedź:
Uczelnia przekazała osobom, których danych dotyczył incydent związany z systemem rekrutacji na wyjazdy międzynarodowe, komunikat zawierający rekomendowane działania. Kroki, jakie należy podjąć po incydencie, są uzależnione od jego charakteru i powinny być dostosowane do okoliczności danej sprawy. Uczelnia wdrożyła procedury reagowania na naruszenia ochrony danych. Rekomenduję bezpośredni kontakt z Panią Inspektor Ochrony Danych SGH, która indywidualnie doradza wszystkim potencjalnie poszkodowanym w tej sprawie.
Data odpowiedzi: