Gość serwisu pisze:
Szanowny Panie Rektorze,
czy uważa Pan za moralne karanie studentów za zdalną formę zajęć poprzez ograniczenie czasu rozwiązywania zadania na kolokwium z …….. do 3 minut ? Z doświadczenia wiem, że tak wyśrubowany czas przy skomplikowanych obliczeniach mógłby nie wystarczyć nawet wprawnemu matematykowi. Prowadząca argumentuje swoje zachowanie tym, że „nieuczciwi studenci będą oszukiwać”. Muszę z przykrością skonstatować, że zdalny semestr pokazał nam, jaką empatią wykazują się niektórzy wykładowcy. Szczególnie smuci to w obliczu nieszczęścia, które niedostrzegane przez niektórych, boleśnie doświadczyło wielu Studentów.
Odpowiedź:
Oczywiście, nie można karać studentów za coś, co od nich osobiście nie zależy. Jednak ograniczenie czasu na rozwiązanie zadań jest jedną z dopuszczalnych form weryfikacji efektów uczenia. Wykładowca na podstawie swojego doświadczenia ustala, w jakim czasie powinno zostać rozwiązane dane zadanie. Czas powinien uwzględniać kompetencje studentów i umożliwić im rozwiązanie zadania. Empatia jest bardzo ważną cechą każdego człowieka. Wszyscy powinniśmy umieć wczuwać się w położenie innych osób. Równie istotną wartością, która jest pielęgnowana w naszej Uczelni, jest szacunek do drugiej osoby.
Data odpowiedzi: