Bardzo dziękuję za docenienie moich działań. Chcę, żeby dydaktyka w SGH była na jak najwyższym poziomie. Dlatego też z mojej inicjatywy odbył się Okrągły Stół ds. Dydaktyki. Obecnie wnioski z Okrągłego Stołu są sukcesywnie wdrażane. Przygotowywana jest strategia rozwoju SGH do roku 2030, której jedną z podstawowych części będzie dydaktyka. Myślę, że zostanie uchwalona przez Senat w najpóźniej maju tego roku. Rady kierunków studiów również będą pracowały na unowocześnianiem kierunków. Zgadzam się, że powinna być sprawdzana nie tylko wiedza, ale również inne kompetencje wynikające z efektów uczenia - prze cały czas trwania przedmiotu, a nie wyłącznie na egzaminie. Jestem przekonany, że w obecnych warunkach wykładowcy chcą rzetelnie sprawdzić kompetencje studentów, a nie ich stresować. W tych nadzwyczajnych okolicznościach wszyscy podchodźmy do siebie z szacunkiem i zrozumieniem. Życzę powodzenia w drugim tygodniu sesji!
Gość serwisu pisze:
Szanowny Panie Rektorze, dlaczego po niemal roku nauczania zdalnego, nie zostały opracowane wystandaryzowane procedury na wypadek przecieżenia internetowego, gdy padnie strona/wyrzuci studenta z egzaminu. Dzisiejsza retoryka profesorów, którzy stosują zasadę, że jeśli coś się stanie to automatycznie mamy drugi termin jest wysoce niesprawiedliwa. Ze smutkiem muszę przyznać, że w tym semestrze warunki przeprowadzania i oceniania egzaminów są wysoko stresujące dla studentów m.in. przez możliwość nie wracania do pytań, ujemne punkty czy za krótki czas na odpowiedź. Dodatkowym stresem stają się niezależne od studentów problemy techniczne. Czy uczelnia nie powinna wzbudzać zaciekawienia i zainteresowania przedmiotem kierunkiem czy tylko utrudniać studentom zdanie egzaminów, które zazwyczaj sprawdzają detaliczną wiedzę bez jej praktycznego wykorzystania. Czy nie polega na tym jej wartość, aby umieć ją analizować, wyciągać wnioski, pisać pracę czy jednaj wkuwać teorie na egzamin? Bardzo liczę, że szanowna Magnificencja zainteresuje się tym tematem, bo wiem i widzę jak Pan Rektor działa z życzliwością i wysiłkiem dla społeczności studenckiej. Pozdrawiam i życzę wszystkiego co najlepsze
Odpowiedź:
Data odpowiedzi: