Gość serwisu pisze:
Szanowny Panie Rektorze,
Dziękuję za odpowiedź na moje pytanie o możliwość wypisania się z zadeklarowanych przedmiotów w następnym etapie deklaracji.
Chciałabym tylko odnieść się do jednego zdania Pana Rektora ’Przypomnę, że przed czwartym etapem, był pierwszy, drugi…’
Pierwszy etap to preferencje: według mojej kilkuletniej praktyki najlepiej zadeklarować jak najwięcej przedmiotów, ponieważ w przeciwnym razie ten, o którym zapomnimy może nie zostać uruchomiony.
Drugi etap: znów to samo, ponieważ nasze preferencje z pierwszego etapu nie przenoszą się automatycznie. Więc znów: im więcej, tym bezpieczniej. Wszak nie na wszystkie przedmioty starczy nam punktów (nawet stypendystom Rektora).
Później zderzamy się z rankingami i w trzecim etapie widzimy, na jakie przedmioty starczyło nam punktów, wtedy również jest jedyna szansa, żeby się wypisać.
Niestety, etap ten w tym semestrze był opóźniony z przyczyn technicznych, dodatkowo w całości wypada w czasie sesji, czyli wtedy, kiedy cała nasza koncentracja powinna być skupiona na wytężonej nauce, a musi być rozproszona również na pilnowanie terminów i podejmowanie decyzji o przedmiotach realizowanych w następnym semestrze.
(Komunikat w WD: „Szanowni Studenci, z przyczyn technicznych trzeci etap deklaracji zostanie uruchomiony od 30 stycznia od godz. 10:00 i będzie trwał do 6 lutego do godz. 10:00. Za utrudnienia przepraszamy.”).
Szanowny Panie Rektorze, czy mogę jeszcze raz zgłosić się z uprzejmą prośbą o otworzenie możliwości wypisywania się z przedmiotów w ostatnim etapie deklaracji?
Z poważaniem
Odpowiedź:
Nie odpowiadałem, bo trwają dyskusje. Wasze, studenckie wybory mają skutki logistyczne: harmonogram zajęć, zajętość sal (których po rozebraniu budynku F mamy za mało przy w miarę stabilnej liczbie studentów), kalendarzowe… Umożliwienie wypisywania się w ostatnim etapie deklaracji zaprzecza idei tego etapu zdefiniowanej jako „dopisywanie się” do uruchomionych. Zapewne problem jest w tym, że Wy kierujecie się inną racjonalnością niż władze uczelni: my musimy zakładać, że w pierwszym etapie wybieracie to i tylko to co Was interesuje w kolejnym semestrze z punktu widzenia realizacji strategicznego planu dojścia do dyplomu. Z tego chcemy się dowiedzieć jakie przedmioty muszą być uruchomione. Kolejne etapy to już tylko korekty…
Data odpowiedzi: