Gość serwisu pisze:
Szanowny Panie Rektorze, Już większość osób jest po sesji, więc ponownie zwracam się z zapytaniem a raczej prośbą aby może drogą zarządzenia zobligować wykładowców do określenia warunków zaliczenia sesji np do początku maja 2021 aby system zaliczania był dla każdej osoby z danego przedmiotu jasny i klarowny i niezmienny. Bo pomijając absurdalne sytuacje z którymi mierzyliśmy się jako studenci w poprzednim semestrze np sytuacja gdzie zaraz po egzaminie wykładowca przekonywał wszystkich ze czasu było wystarczająco dużo na pytania i nie ma możliwości obniżenia progu zaliczenia - po trzech dniach przychodzi email ze przeprasza ale obniża próg o połowę, bo inaczej tylko dwie osoby na 100 by zaliczyły, o połowę - to jest ogromna różnica, inny przedmiot ciekawsza sprawa - cały semestr widniała informacja w sylabusie ze zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie testu na koniec plus prezentacji, dwa tygodnie przed sesją wykładowca rezygnuje z test i prosi o napisanie eseju na trzy strony (nie chodzi tu o trzy strony, bo to nie dużo, ale przed sesją gdzie deadliny na inne esseje określone kilka tygodni wcześniej nadchodzą jest to nieco stresujące). Inną kwestią jest ściąganie, które z racji obecnej sytuacji wykładowcy próbują jak najbardziej wyeliminować, ale bardzo często jest to kosztem studentów, którzy się starają i uczą i pragną zdobyć jakąś wiedzę (tak, potwierdzam studenci też chcą pogłębić wiedzę a nie tylko „odbębnić” przedmiot tak jak mam wrażenie wielu wkładców widzi). W kwestii sprawdzania wiedzy w obecnych warunkach: można zwiększyć wagę aktywności na zajęciach w ocenie końcowej, można prosić o tworzenie projektu przez cały semestr z np przesyłaniem próbek do wykładowcy co jakiś czas, można prosić studentów o esseje (np dwa w ciągu semestru oceniać i wyciągnąć średnią), tworzyć prace grupowe. Jest cała masa sposobów aby przetestować wiedzę studenta i jednocześnie nie bawić się z nim w kotka i myszkę, kto kogo gdzie złapie bo to chyba bez sensu. Pozdrawiam
Odpowiedź:

W paragrafie 2 ust. 2 Zarządzenia nr 6 z 2 lutego 2021 w sprawie zasad organizacji zajęć na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia, studiach doktoranckich, w ramach kształcenia w Szkole Doktorskiej i na studiach podyplomowych w semestrze letnim oraz warunków, trybu i sposobu przeprowadzenia letniej sesji egzaminacyjnej w roku akademickim 2020/2021 dla studentów oraz doktorantów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, zostało zapisane, że prowadzący na pierwszych zajęciach przedstawia zasady rozliczenia semestralnej pracy studenta lub doktoranta oraz sposób sprawdzenia efektów uczenia się. W paragrafie 3 ust. 3 i 4 jest mowa, że wybór formy weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się przez nauczyciela egzaminującego powinien zapewniać wiarygodność oceny wiedzy i umiejętności nabytych w procesie kształcenia, a rekomendowanymi formami weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się są: 1) forma ustna, za pośrednictwem komunikacji audiowizualnej w czasie rzeczywistym i/lub 2) formy pisemne, polegające na ocenie prac przygotowanych przez studentów, to jest esejów, referatów, odpowiedzi na pytania otwarte, zadania projektowe i tzw. open book exams.

Data odpowiedzi: