piszę w kilku kwestiach.
1) Pod dziekanatem SD i w kilku innych miejscach w szkole jest informacja, ze _wyjątkowo_ w zapisach na semestr letni 2002/2003 będzie można się wykreślać z zadeklarowanych przedmiotów nie tylko w przypadku kolizji. W Serwisie Rektora pojawiła się natomiast informacja ze nie będzie można. Zatem jak to jest? I dlaczego studenci nie zostali poinformowani o tak poważnej zmianie w sposobie składania deklaracji? Stad wynika punkt drugi…
2) Dlaczego obieg informacji w naszej Szkole jest tak beznadziejny? Dlaczego o godzinach rektorskich dowiadujemy się zazwyczaj na kilka godzin przed nimi, nawet nie dzień wcześniej (zazwyczaj)? i…
3) Niedawno był projekt powiadamiania o najważniejszych sprawach studentów poprzez płatne SMSy. Czy zamiast tych kosztownych i skomplikowanych pomysłów nie lepiej by było wysyłać studentom e-mail na szkolny adres. Np. osobno od Rektora do wszystkich, od dziekanatu SD i odpowiednich studentów, etc. To bardzo tanie, efektywne i wygodne rozwiązanie. Centrum Informatyczne powinno być w stanie zrobić taki system w maks. tydzień!!!
4) Dlaczego siec w SGH działa tak beznadziejnie? Dlaczego Szkoła żywi bandę nierobów i nieudaczników (czyt. Centrum Informatyczne), zamiast za te pieniądze wynająć profesjonalną firmę, która zrobiła by to o wiele lepiej? Przykładem dzisiejsza awaria sieci. Podobnie zajęcia na studiach zaocznych czasem się nie odbywają albo odbywają nie tak jak powinny ze względu na beznadziejną pracę sieci/komputerów. Może zamiast uskarżać się na zbyt małe finansowanie z budżetu warto poszukać oszczędności i poprawy jakości? Tym bardziej, że pewne rozwiązania wydają się ewidentnie korzystne. W związku z tym proszę o podanie budżetu CI oraz ilości zatrudnionych w nim osób.
5) Dlaczego integracja pomiędzy systemami w naszej Szkole jest tak słaba? Mam na myśli np. Wirtualny Dziekanat i system dziekanatów. Dlaczego dane przez WWW nie są aktualizowane na bieżąco? Zasłanianie się „bezpieczeństwem” jest bez sensu, wszystkie banki udostępniają swoje konta poprzez internet i dotychczas nie było z tym większych kłopotów.
6) Odnośnie pktu 1) Który informator obowiązuje studenta? Czy ten, który obowiązywał w czasie wejścia danego studenta do Studium Dyplomowego, czy tez ten zmieniający się co roku? Bo o ile mi wiadomo, zmiana sposobów składania deklaracji pojawiła się w nowym informatorze. Gdyby nie przypadek, prawdopodobnie bym się o tym nie dowiedział. Dodam tylko, że w miarę regularnie staram się czytać Gazetę SGH, Magiel i Ważniaka, ale do „karteczek” przypinanych chaotycznie pod dziekanatami czasem mi nie starcza cierpliwości.
7) Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda stosunek pracowników administracyjnych do merytorycznych? Ponoć zbliżamy się do 1:1! I czy Szkoła przypadkiem nie zmierza w tym kierunku, by na jednego studenta przypadał jeden „opiekun” administracyjny?
Wiem, że to wiele pytań, jednakże proszę o odpowiedz na wszystkie na forum. Moja frustracja wynika ze złego działania struktur administracyjnych naszej Szkoły i w naszym - najlepiej pojętym - wspólnym interesie leży poprawienie jej funkcjonowania. Inaczej staniemy się skansenem gdzie będzie można nauczać zbytniego zbiurokratyzowania i złego zarządzania posiadanymi zasobami.
Frustracja faktycznie wielka.
Nie na wszystko odpowiem, ale postaram się:
- liczba pracowników administracyjnych ogółem to 598 (w tym 74 osoby w bibliotece i 26 w CI), a nauczycieli 825. Do proporcji 1:1 daleko i coraz dalej, bo nauczycieli przybywa a administracji ubywa. Ciekawe swoją drogą, kto udziela takich informacji, że „ponoć zbliżamy się do 1:1”.
- studentów jest około 15 tysięcy (łącznie z podyplomowymi), tu także daleko do sugerowanych przez Pana zagrożeń. Biorąc pod uwagę załogi dziekanatów na jedną osobę za okienkiem przypada około 500 studentów.
- budżetem CI jest ich fundusz płac (stawki od 1400 do 4000) plus narzuty (ZUS, itd), wątpię by za takie kwoty można było wynająć profesjonalna firmę (dodam, że poważna część „załogi” CI po prostu pilnuje laboratoriów).
- obowiązuje informator z momentu wejścia do SD, ALE w sensie programowym, a nie porządkowym (chodzi o ustalanie, jakie minima programowe obowiązują w momencie uzyskiwania absolutorium).
- wiadomość o ogłoszeniu godzin rektorskich idzie w momencie podejmowania decyzji. Z definicji są one ogłaszane w trybie nagłym. Planowanie przerw w zajęciach dokonywane jest przez Senat poprzez uchwałę określającą harmonogram roku akademickiego.
- co do rozbieżności pomiędzy informacją zawartą w mojej odpowiedzi na list, a komunikatem dziekana: prosta sprawa, dziekan zmienił zasady na wniosek studentów (moja odpowiedź była wcześniejsza).
- o zmianach w zasadach studenci byli informowani już w maju.