W procesie rejestracji na stronie projektu Coursera widnieje monit: „In response to COVID-19, we have made some of our courses available for free to everyone. Check out our catalog and start learning today”. Z informacji tej wynika, że tylko część kursów udostępniona została w ramach wolnego dostępu. Nie dotyczy to natomiast wszystkich kursów znajdujących się w ofercie projektu Coursera. Listę kursów dostępnych w ramach wolnego dostępu (niewliczanego do planu subskrypcji uczelni) można znaleźć na poniższej stronie: https://www.coursera.org/courses?query=free Dodatkowo w ramach poniższego wpisu umieszczonego na blogu projektu Coursera znajduje się informacja, że we wcześniejszym okresie baza darmowych kursów była znacznie poszerzona. Promocja ta, związana ze wspieraniem edukacji w okresie pandemii, zakończyła się jednak wraz z końcem roku, tj. 31 grudnia 2020 r. Więcej informacji na ten temat znajduje się pod poniższym adresem: https://blog.coursera.org/coursera-together-free-online-learning-during…. W razie dalszych problemów proszę o kontakt z Zespołem COE – coe@sgh.waw.pl.
Gość serwisu pisze:
Szanowny Panie rektorze,
Piszę w sprawie platformy e-learningowej jaką jest Coursera (darmowy odpowiednik Udemy, dzięki której studenci mogą pozyskiwać umiejętności z zakresu takiego jak EXCEL czy programowanie w JAVA).
Po kontakcie z platformą i helpdeskiem strony Coursera po tym jak nie mogłem zapisać się na kurs, dostałem wiadomość że SGH posiada limit na tylko jeden kurs w trakcie roku. Czy mogę prosić o interwencję w tej sprawię?
Platforma wydała pozwolenie na darmowe nielimitowane kursy ze względu na COVID-19. Ponizej załączam fragment rozmowy z helpdeskiem. „Thank you! I had the chance to verify your account and I was able to see, you are part of the Coursera for Students program. The Coursera for Campus Student plan has a 1-course limit”
Odpowiedź:
Data odpowiedzi: