Ad1. Termin składania wniosków o akademik został ustalony przez Administrację DS w porozumieniu z Komisją ds. Akademików. W przyszłości chętnie weźmiemy pod uwagę podobne okoliczności. Obiektywnym ograniczeniem jest jednak, by dzień i godzina uruchomienia systemu powinna wypadać w godzinach pracy administracji DS. i administratorów systemu USOS, tak aby w potencjalnych problemów z zadziałaniem systemu móc jak najszybciej na nie zareagować. Jednocześnie zwracam uwagę, że pomimo lektoratów w ciągu pierwszych 10 minut wniosek o akademik złożyło blisko 270 osób, co stanowi 68% wszystkich wniosków, które do nas wpłynęły w tej turze rekrutacji. Ad2. Zasady i kolejność przyznawania miejsc w Domach Studenta określa Regulamin świadczeń socjalnych. Inicjatywa zmian w tym zakresie jest w gestii Samorządu Studentów. Zmiana jest możliwa w przypadku naboru wniosków na rok 2025/26. Wnioski złożone w dn. 21-22 maja br. muszą być rozpatrzone zgodnie z przepisami regulaminu obowiązującymi na dzień ich złożenia.
Gość serwisu pisze:
Szanowny Panie Rektorze, pytania w związku z ogłoszonym naborem wniosków o miejsce w akademiku:
1. Czy rozsądnym jest ustalenie terminu naboru wniosków na wtorek 9:00, kiedy studenci 1 roku mają lektoraty? W zeszłym roku miejsca skończyły się po kilkunastu minutach.
2. Czy studenci pobierający stypendium rektora mogłyby mieć pierwszeństwo w przyznawaniu miejsc, zaraz po osobach pobierających stypendium socjalne? Tak jest na większości uczelni, wydawałoby się to uczciwe.
Dziękuję za odpowiedź!
Odpowiedź:
Data odpowiedzi: