Zamieszczam odpowiedź P.Dyrektor CNJO: Szanowny Panie Rektorze, Od wielu lat w Centrum Nauki Języków Obcych jest stosowany jednolity sposób przypisywania studentów do grup językowych. Naszym zdaniem potwierdził on swoją efektywność, na co dowodem jest niewielka liczba uwag i zastrzeżeń zgłaszanych przez studentów. Modyfikacja systemu w odpowiedzi na pojedyncze i często nieuzasadnione uwagi studentów spowodowałaby chaos w nauczaniu języków obcych, a tego musimy unikać. Ze względu na dużą liczbę studentów uczących się języków angielskiego i niemieckiego tworzy się na studiach licencjackich grupy według wyników z matury. Studenci najlepiej znający język są łączeni we wspólne grupy, natomiast pozostali są przydzielani do grup mieszanych. W drugim przypadku unika się powstawania grup, w których naucza się języka od poziomu zerowego. Na studiach magisterskich tworzy się grupy według deklarowanego przez studentów poziomu znajomości języka (niezależnie od wyniku egzaminu wstępnego z języka obcego). Późniejsze ewentualne prośby studentów o zmianę grupy językowej najczęściej wynikają z ich niewłaściwej oceny własnej znajomości języka, a także z chęci uczestniczenia w zajęciach w godzinach innych niż im przypisane. Można przypuszczać, że w drugim przypadku studenci przedkładają pracę zawodową ponad naukę w SGH. Ponadto wydaje się, że sugerowanie przez studentów wysłania niektórych pracowników CNJO na emeryturę jest nieetyczne. Jeżeli pojawią się kolejne głosy tego rodzaju, należy nimi poważnie się zająć. Z wyrazami szacunku, Elżbieta Majewska Bartkowiak
Gość serwisu pisze:
Szanowny Panie Rektorze,
w CNJO usłyszałem, że przecież w wszystkich grupach z języka niemieckiego jest taki sam poziom. Co więcej w wielu grupach są zarówno osoby które nie pisały matury z języka niemieckiego jak i te które otrzymały z matury wynik bardzo dobry np powyżej 95%(z podstawy). Poziom nie ma tutaj znaczenia tak jak przy innych przedmiotach. Myślę, że dałoby radę to jakoś logistycznie rozpracować. Można by na przykład po dwóch tygodniach wprowadzić możliwość zmiany lektora za zgodą lektora na którego zajęcia chce się uczęszczać. Nie wiem czy Wirtualny dziekanat by to udźwignął bo ten zdaje się mieć duże kłopoty z działaniem.
Serdecznie pozdrawiam.
Odpowiedź:
Data odpowiedzi: