Gość serwisu pisze:
Szanowny Panie Rektorze, ze względu na aktualną sytuację pandemiczną większość uczelni przechodzi obecnie na tryb nauki całkowicie zdalnej lub hybrydowej. Dlaczego SGH nie podejmuje żadnych działań i nie wprowadza możliwości uczestnictwa w wykładzie online? Z wyrazami szacunku, Student
Odpowiedź:

Szanowni Państwo, ponieważ w serwisie pojawiło się dużo pytań dotyczących COVID i edukacji zdalnej, postaram się odpowiedzieć na nie zbiorczo, odnosząc się do najczęściej pojawiających się wątków. 1. Czy planujemy wprowadzić edukację zdalną? Dlaczego jeszcze jej nie wprowadziliśmy, mimo że wiele uczelni przeszło na taką formę kształcenia? Przez cały czas monitorujemy sytuację epidemiczną w SGH i na tej podstawie będę podejmował decyzję dotyczącą ewentualnego przejścia na edukację zdalną. Bardzo zależy mi na podejmowaniu odpowiedzialnych, przemyślanych i skonsultowanych z ekspertami decyzji, dlatego powołałem specjalne ciało doradcze, którego zadaniem jest rekomendowanie rozwiązań w tym zakresie, z uwzględnieniem sytuacji epidemicznej w Polsce oraz szczególnym uwzględnieniem sytuacji w SGH. W skład zespołu weszli profesorowie nauk medycznych, lekarz zajmujący się problematyką pandemii, przewodniczący Samorządu Studentów, przewodnicząca Samorządu Doktorantów, dziekani studiów oraz dziekan Szkoły Doktorskiej. Pracami zespołu kieruje Kanclerz SGH. Podejmując tak ważne i skutkujące na wielu płaszczyznach decyzje, jak ta o ewentualnym wprowadzeniu edukacji zdalnej, powinniśmy patrzeć przede wszystkim na sytuację w SGH. Jednak w Państwa pytaniach pojawia się często sugestia, że „wszystkie uczelnie / większość uczelni” przeszła już na edukację zdalną – chciałbym odnieść się również do tego. Dotychczas formułę zdalną wprowadziły nieliczne uczelnie. Zdecydowana większość prowadzi zajęcia stacjonarnie. 2. Jak wygląda przestrzeganie zasad reżimu sanitarnego w SGH? Podejmujemy działania, aby zasady były przestrzegane. Straż Akademicka pilnuje, aby wszystkie osoby poruszające się po Uczelni miały maseczki. Szeroko dostępne są płyny do dezynfekcji rąk. Regularnie dezynfekujemy powierzchnie wspólne, a raz dziennie – sale dydaktyczne. Staramy się również, aby w miarę możliwości lokalowych warunki w salach były jak najlepsze, choć zdaję sobie sprawę, że nie jest to sytuacja idealna. Jeśli są Państwo świadkami łamania zasad reżimu sanitarnego, bardzo proszę o zwracanie na to uwagi i zgłaszanie konkretnych przypadków – możliwe będzie wtedy podejmowanie stosownych działań. 3. Czy uczelnia rozważa przejście choćby na tryb hybrydowy, z wykładami on-line? Jest to jedno z rozważanych rozwiązań, gdy pogorszy się sytuacja pandemiczna. 4. „Wszyscy studenci chcą przejścia na edukację zdalną.” Szanowni Państwo, opinie studentów są dla nas bardzo ważne, ale nieprawdą jest, że wszyscy studenci oczekują tej formy kształcenia. Wyniki ankiet prowadzonych przez studentów na grupach internetowych pokazują, że oczekiwania są różne. Część studentów chciałaby edukacji zdalnej, część chce, aby zajęcia odbywały się stacjonarnie. Tak jak wspomniałem wcześniej, opinie studentów są dla mnie niezwykle ważne, ale podejmując decyzję o ewentualnym wprowadzeniu edukacji zdalnej, biorę pod uwagę w pierwszej kolejności ocenę bieżącej sytuacji epidemicznej w SGH oraz opinię zespołu doradczego, o którym wspomniałem wcześniej.

Data odpowiedzi: