Licealista
pisze:
W informatorze jest napisane, że student będzie kontynuował naukę języków wybranych na sprawdzianie. W związku z tym chciałbym się dowiedzieć, czy będzie stosowany jakiś miernik wobec umiejętności przyszłych studentów np. jeśli ktoś słabiej opanował jeden język i zdaje go jako drugi, to na jakim poziomie będzie jego naukę kontynuował. Nurtuje mnie kwestia powstania ewentualnej przepaści już na wstępie. Bo o ile językiem angielskim operuje w stopniu bardzo dobrym, to np. j. francuskim już niekoniecznie. Po prostu, z jakiego poziomu startuje program nauki języków w pierwszym roku studiów. Na koniec chciałbym zapytać, czy kontynuacja języków ma charakter zwykłych kursów, czy są w nich wykładane przedmioty związane z zadeklarowanym kierunkiem studiów?
Odpowiedź:
Miernikiem stopnia opanowania języka jest liczba punktów uzyskanych ze sprawdzianów. Na jej podstawie konstruowane są grupy językowe.
Kontynuacja nauki języków obcych związana jest z tokiem studiów, ale nie wiąże się bezpośrednio z kierunkami studiów. Oczywiście są też wykłady prowadzone w językach obcych, ale nie są one elementem nauki języków obcych.
Data odpowiedzi: