Marcin pisze:
Zwracam się do Pana z pytaniem odnośnie możliwości uruchomienia w naszej Szkole większej ilości zajęć związanych z praktycznym wykorzystaniem teoretycznych umiejętności zdobytych na wykładach. Chodzi tu głównie o symulacyjne gry decyzyjne z zakresu zarządzania oraz zajęcia z analizy przypadków, tworzenia raportów itp. Miałem okazję rozmawiać z wieloma osobami, które skorzystały z możliwości wyjazdu na stypendium na dobre uczelnie ekonomiczne w różnych krajach Europy Zachodniej (jak również sam spędziłem pół roku na uniwersytecie w Niemczech) i zawsze spotykałem się z opiniami, że właśnie na tego typu zajęciach najlepiej i najszybciej można nauczyć się jak wykorzystywać teorię w praktyce, jak grupować i wykorzystywać informacje z różnych dziedzin, zdobyte na wielu różnych wykładach w czasie jednego, praktycznego procesu decyzyjnego, jak unikać suboptymalizacji, nie tracić globalnego spojrzenia nie zapominając jednocześnie o wielu ważnych szczegółach itp. Badania dowodzą, że podczas kilku godzin spędzonych na podejmowaniu decyzji w trakcie symulacji komputerowych człowiek uczy się i przyswaja sobie praktyczną wiedzę kilkanaście razy szybciej niż podczas tradycyjnych wykładów. Wszyscy, z którymi miałem przyjemność rozmawiać, zgodnie twierdzili, że takich zajęć brakuje na SGH, i że ich obecność na innych uczelniach w głównej mierze stanowi o ich przewadze i atrakcyjność (zarówno ze strony studentów jak i przyszłych pracodawców). Czy istnieje możliwość rozszerzenia oferty dydaktycznej SGH o tego typu zajęcia ? (Zarządzanie przedsiębiorstwem - symulacyjna gra komputerowa „Ceres” - to już coś, choć chyba jednak za mało jak na największą uczelnię ekonomiczną w Polsce…)
Odpowiedź:

Możliwość taka istnieje, wymaga to jednak pozyskania pracowników, którzy przygotują koncepcje takich zajęć. Ponieważ „przygotowywanie” zajęć jest czasochłonne wymaga to zmian w systemach wynagradzania - Senat podjął już pracę nad takimi zmianami.

Data odpowiedzi: