Celem tutoringu akademickiego jest rozwój intelektualny studenta, a zwłaszcza wsparcie w kształtowaniu jego ścieżki edukacyjnej. Prowadzenie tutoringu jest urzeczywistnianiem misji uczelni – „SGH kształtuje liderów”.
- Tutoring ma charakter elitarny i jest skierowany do studentów chętnych do samokształcenia i nabywania wiedzy wykraczającej poza sformalizowany program studiów na danym kierunku.
- Tutoring ma charakter procesu mistrz-uczeń oraz opiera się na zasadach partnerstwa i odpowiedzialności jego uczestników.
- Tutoring obejmuje cykliczne spotkania (tzw. tutoriale) wybranego, doświadczonego nauczyciela akademickiego (tutora) z 2-3 studentami. W semestrze jest około 8 - 10 spotkań (tutoriali), a każde z nich trwa od 45 do 60 minut.
- Spotkania te przeznaczone są na rozmowę i dyskusję o lekturach istotnych dla dalszego rozwoju zainteresowań naukowych i zawodowych studenta, a także na wspólne projekty badawcze, bowiem istotnym elementem systemu tutorskiego jest nauka poprzez uczestnictwo w badaniach nad zagadnieniami i procesami gospodarczymi i społecznymi.
- Tutoring pozwala rozwinąć umiejętności: samodzielnego zdobywania wiedzy, krytycznego myślenia, samoświadomości, stosowania zdobytej wiedzy (analizy, wyciągania wniosków, interpretowania źródeł, pisania esejów), jak i jej przekazywania (sztuka komunikowania).
- Zaliczenie tutoringu jest zaliczeniem bez oceny końcowej (podobnie jak w przypadku seminarium dyplomowego), a student za zrealizowanie tutoringu otrzymuje 3 ECTS.
- Pełnienie roli tutora honorowane jest dziesięcioma godzinami do pensum dydaktycznego.
Student - uczestnik tutoringu akademickiego zyskuje:
- możliwość rozwoju zainteresowań naukowych i zawodowych,
- wsparcie w kształtowaniu ścieżki edukacyjnej,
- możliwość zdobycia doświadczenia w projektach badawczych,
- uczestnictwo w rozmowach i dyskusjach z ciekawymi ludźmi,
- kompetencje społeczne potrzebne w każdej pracy i zawodzie.
Zapisy na zajęcia
Studenci od trzeciego semestru studiów licencjackich oraz drugiego semestru studiów magisterskich mogą, w trakcie składania deklaracji, wybierać tutora spośród nauczycieli akademickich oferujących te zajęcia (zob. sygnatury zajęć: 170000; 270000 i 270001). Pod opieką jednego tutora może być do trzech studentów, dlatego o zakwalifikowaniu się decyduje wysokość średniej ocen studenta (nie mniejsza niż 4.0).
Istnieje również możliwość zaproponowania na swojego tutora wykładowcę spoza tej listy. Chęć udziału w tutoringu akademickim ze wskazaniem nazwiska tutora oraz kilkoma zdaniami opisu swoich osiągnięć i zainteresowań, prosimy zgłaszać do 30 listopada lub 31 maja danego roku akademickiego na adres mailowy orse@sgh.waw.pl
Informacje o zainteresowaniach naukowych tutorów są dostępne na stronie internetowej ich instytutów/ katedr.
Ośrodek Rozwoju Studiów Ekonomicznych
e-mail: orse@sgh.waw.pl