Dobra relacyjne jako forma kapitału społecznego budowanego przy wykorzystaniu rozwiązań prorodzinnych w polskich przedsiębiorstwach prywatnych

Cel badania

Cele przeprowadzenia badania naukowego

  1. Rozszerzenie debaty nad społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw (CSR) z perspektywy ekonomii w Polsce o podejście zgodne z teorią dóbr relacyjnych.
  2. Systematyzacja dotychczasowych ustaleń i wyników badań nad ekonomiczną stroną relacji przedsiębiorstwo – lokalna społeczność w Polsce i na świecie.
  3. Podkreślenie relacyjnego charakteru współpracy polskich przedsiębiorstw z ich interesariuszami, które stanowić może przesłankę do korekty regulacji prawnych w tym zakresie.
  4. Przedstawienie polskim przedsiębiorcom usystematyzowanego zbioru korzyści (zewnętrznych i wewnętrznych) płynących z uwzględnienia w strategii CSR rozwiązań prorodzinnych.
  5. Zebranie danych oraz określenie potencjału i możliwości aplikacji najważniejszych założeń koncepcji ekonomii obywatelskiej na gruncie polskich przedsiębiorstw prywatnych w celu wykorzystania korzyści, jakie niesie za sobą zwiększona produkcja dóbr relacyjnych w odpowiedzialnych społecznie przedsiębiorstwach.

Opis badania

W ramach zadania badawczego zakupiona została licencja do programu Maxqda do przeprowadzenia badań jakościowych.

Kierownik zespołu

  • Marcin Kawko

Członkowie zespołu

Projekt realizowany przez kierownika.

Kierownik projektu:
Marcin Kawko
Dofinansowanie dla SGH:
1 200 PLN
Wartość projektu:
1 200 PLN
Instytucja finansująca:
Ministerstwo Edukacji i Nauki
Data realizacji:
Kwiecień 2021 - Grudzień 2021
Kategoria według klasyfikacji Web of Science: Economics :
Management
Jednostka organizacyjna:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie » Kolegia » Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie
.