EMPATHY: Let's Empower, Participate and teach Each Other to Hype Empathy. Challenging Discourse about Islam and Muslims in Poland

Projekt zakłada kompleksowe i intersekcjonalne podejście do przeciwdziałania islamofobii w Polsce. Celem projektu jest:

  • identyfikacja, analiza i przeciwdziałanie negatywnym stereotypom wobec muzułmanów w różnych sferach życia społecznego,
  • podniesienie świadomości i dostarczenie materiałów edukacyjnych dla różnych grup interesariuszy,
  • monitorowanie przejawów islamofobii.

Projekt koncentruje się na czterech obszarach tematycznych:

  • Szkoła: dwa raporty na temat obrazu islamu w podstawie programowej i podręcznikach szkolnych oraz na temat postrzegania islamu i muzułmanów przez nauczycieli; działania edukacyjne (materiały dydaktyczne i warsztaty) dla nauczycieli (20), language lounges (20) oraz międzynarodowe szkoły letnie (2).
  • Miasto: raport na temat postrzegania islamu wśród przedstawicieli służb mundurowych, muzułmańska mapa Polski, warsztaty dla urzędników miejskich (12), pracowników pomocy społecznej (7), służb mundurowych (4) + warsztaty dla muzułmanów na temat aktywnego obywatelstwa (12) i bezpieczeństwa w mieście (4).
  • Media i prawo: raport na temat spraw sądowych dotyczących przestępstw wobec muzułmanów; dokumentowanie przejawów isalmofobii w polskim dyskursie medialnym.
  • Społeczeństwo: kampania społeczna online, podcasty oparte na formule dziennikarstwa obywatelskiego + gotowanie bez granic (6). Zasięg mediów społecznościowych: 150 tys. użytkowników.
Kierownik projektu:
dr hab. Katarzyna Górak-Sosnowska, prof. SGH
Wartość projektu:
274 505 EUR
Instytucja finansująca:
Komisja Europejska – Dyrekcja Generalna ds. Sprawiedliwości i Konsumentów
Data realizacji:
Styczeń 2022 - Grudzień 2023
Kategoria według klasyfikacji Web of Science: Economics :
Social Sciences, Mathematical Methods
Jednostka organizacyjna:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie » Kolegia » Kolegium Ekonomiczno-Społeczne » Instytut Studiów Międzynarodowych » Zakład Bliskiego Wschodu i Azji Środkowej
.