Cel badania
Cel główny: Identyfikacja i analiza wpływu komponentów strategii shared mobility na zachowania i decyzje konsumenckie
Cele szczegółowe:
Ocena wpływu strategii shared mobility (i alternatywnych modeli konsumpcji: zrównoważonej i kolaboratywnej) na zachowania konsumenckie poprzez:
- identyfikację typów postaw konsumentów w obszarze własności i posiadania rzeczy na własność
- analizę percepcji dostępnych rozwiązań shared mobility przez konsumentów
- identyfikację strategii konsumenckich w obszarze transportu pasażerskiego
Opis badania
Proces badawczy został przeprowadzony z wykorzystaniem ankiety wysyłanej do respondentów w formie cyfrowej - CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview). Zastosowany typ badania pozwolił na dotarcie do respondentów spełniających warunki rekrutacji oraz na realizację badania w warunkach komfortowych dla badanych. Jednocześnie technika ta pozwoliła zgromadzić dane w sposób usystematyzowany z wykluczeniem tzw. błędu ankieterskiego.
Rekrutacja respondentów została zrealizowana przy pomocy doboru celowo-incydentalnego. W próbie, zarówno wśród użytkowników, jak i nie-użytkowników shared mobility została odzwierciedlona struktura populacji pod kątem wieku i płci.
Badani byli pytani głównie o swoje aktualne zachowania i postawy, ale część pytań dotyczyła też przeszłości, w tym zachowań i preferencji sprzed wybuchu pandemii COVID-19. Dane zebrane w badaniu dotyczą zatem zachowań, postaw i preferencji badanych z okresu od III 2019 do VII 2021.
Kierownik zespołu
Grzegorz Młynarski
Członkowie zespołu
Projekt realizowany przez kierownika.