Kształtowanie zachowań konsumenckich za pomocą strategii shared mobility” (2021 r.)

Cel badania

Cel główny: Identyfikacja i analiza wpływu komponentów strategii shared mobility na zachowania i decyzje konsumenckie

Cele szczegółowe:

Ocena wpływu strategii shared mobility (i alternatywnych modeli konsumpcji: zrównoważonej i kolaboratywnej) na zachowania konsumenckie poprzez:

  • identyfikację typów postaw konsumentów w obszarze własności i posiadania rzeczy na własność
  • analizę percepcji dostępnych rozwiązań shared mobility przez konsumentów
  • identyfikację strategii konsumenckich w obszarze transportu pasażerskiego

Opis badania

Proces badawczy został przeprowadzony z wykorzystaniem ankiety wysyłanej do respondentów w formie cyfrowej - CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview). Zastosowany typ badania pozwolił na dotarcie do respondentów spełniających warunki rekrutacji oraz na realizację badania w warunkach komfortowych dla badanych. Jednocześnie technika ta pozwoliła zgromadzić dane w sposób usystematyzowany z wykluczeniem tzw. błędu ankieterskiego.

Rekrutacja respondentów została zrealizowana przy pomocy doboru celowo-incydentalnego. W próbie, zarówno wśród użytkowników, jak i nie-użytkowników shared mobility została odzwierciedlona struktura populacji pod kątem wieku i płci. 

Badani byli pytani głównie o swoje aktualne zachowania i postawy, ale część pytań dotyczyła też przeszłości, w tym zachowań i preferencji sprzed wybuchu pandemii COVID-19. Dane zebrane w badaniu dotyczą zatem zachowań, postaw i preferencji badanych z okresu od III 2019 do VII 2021.

Kierownik zespołu

Grzegorz Młynarski

Członkowie zespołu

Projekt realizowany przez kierownika.

 

Kierownik projektu:
Grzegorz Młynarski
Dofinansowanie dla SGH:
7 800 PLN
Wartość projektu:
7 800 PLN
Instytujca finansująca:
Ministerstwo Edukacji i Nauki
Data realizacji:
Kwiecień 2021 - Grudzień 2021
Kategoria według klasyfikacji Web of Science: Economics :
Management
Jednostka organizacyjna:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie » Kolegia » Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie
.